  • 11. Data: 2011-01-18 21:59:23
    Temat: Re: wybor wkladu kominkowego
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "volv" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ih47vj$5d1$1@news.onet.pl...
    > tak , tylko moc cieplna pieca kaflowego jest znacznie mniejsza od mocy
    > kominka :(, jednym piecem kaflowym ogrzejesz max 30 m2 powierzchni
    > ocieplonego domu.
    Bzdury piszesz. Chyba nie miales do czynienia w praktyce z piecami
    kaflowymi. Jeden piec potrafi ogrzać 50 metrowe mieszkanie w nieocieplonym
    bloku.
    Tak więc taki kaflok we wspolczesnym dobrze ocieplonym domu spokojnie cały
    parter nagrzeje jak jest otwarta przestrzeń

  • 12. Data: 2011-01-19 16:13:30
    Od: "volv" <v...@p...onet.pl>

    > Bzdury piszesz. Chyba nie miales do czynienia w praktyce z piecami
    > kaflowymi. Jeden piec potrafi ogrzać 50 metrowe mieszkanie w nieocieplonym
    > bloku.

    mam dwa stosunkowo duze piece piece po remoncie w 37 metrowym mieszkaniu w
    starej nieocieplonej kamienicy na 3 pietrze, (wymienione okna)
    i przy duzych mrozach nie mam szans by temperatura w domu przekroczyła 20
    stopni.

  • 13. Data: 2011-01-19 20:47:50
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > starej nieocieplonej kamienicy na 3 pietrze, (wymienione okna)
    > i przy duzych mrozach nie mam szans by temperatura w domu przekroczyła 20

    To miales partacza a nie zduna.
    W mieszkaniu moich tesciow jeden piec ogrzewa prawie 40mkw(dwa pokoje i
    otwarta kuchnie)
    I temperatura zawsze min 22st C
    Mieszkanie na 2 ostatnim piętrze 100letniego bloku. Nad nimi nieogrzewany
    strych, sufit mieszkania nieocieplony.
    Przez zime spalają ok 4 m3 drzewa. piec myśle że ma nie wiecej jak 2m3
    objetosci. W sąsiednich mieszkaniach podobnie.
    Nawet w najwieksze mrozy nie rozpalaja w nim 2 razy dziennie. Rano palą
    przez ok 2 godz i reszte dnia piec oddaje cieplo

  • 14. Data: 2011-01-19 21:16:56
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Jan 2011 21:47:50 +0100, Kris napisał(a):

> [...]
    > Nawet w najwieksze mrozy nie rozpalaja w nim 2 razy dziennie. Rano palą
    > przez ok 2 godz i reszte dnia piec oddaje cieplo

    W 70-metrowym mieszkaniu mojej babci byly 3 piece kaflowe z 1933 roku.
    Kamienica zimna, ostatnie pietro, strop drewno plus polepa z wypelnieniem
    glina+sloma. Powyzej niczym nieocieplony strych.

    W tych trzech piecach palilo sie weglem, i to solidnie, ale goraco w
    mieszkaniu nigdy nie bywalo. W duze mrozy zawsze ponizej 20 stopni.

    --
    Maciek

  • 15. Data: 2011-01-20 08:42:44
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Jan 2011 22:16:56 +0100, Maciek napisał(a):

    > Powyzej niczym nieocieplony strych.

    Ups, "niczym nie ocieplony" mialo byc :)

    --
    Maciek

  • 16. Data: 2011-01-20 11:29:09
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maciek napisał:

> [...]
    >
    > W tych trzech piecach palilo sie weglem, i to solidnie, ale goraco w
    > mieszkaniu nigdy nie bywalo. W duze mrozy zawsze ponizej 20 stopni.

    To jasne, że jak chałupa nieocieplona, to i ciepło ucieka na lewo i
    prawo, a ciepło jest tak naprawdę tylko w bezpośrednim sąsiedztwie pieca.

    Wiem coś o tym, bo wychowałem się 'na piecach kaflowych' :-) Tzw 'zimny
    wychów to był :-))).

    W domu ocieplonym jest zupełnie inaczej i z tym się chyba każdy zgodzi.

    Tu każde dodatkowe źródło ciepła poprawia bilans cieplny - telewizor,
    ludzie krzątający się z kąta w kąt, kuchanka i gotowana na niej zupa,
    ciepła woda wpuszczana do wanny, komputery... A cóż dopiero piec kaflowy
    w którym się od czasu do czasu przepali.

    pozdrawiam
    Robert G

  • 17. Data: 2011-01-20 12:48:25
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Jan 2011 17:37:37 +0100, friday napisał(a):

    (...)

    W temacie: z wkladow tradycyjnych (bez plaszczy i innej garderoby :)) moge
    polecic Tarnawe. Trzyma sie juz sporo lat, nie smoli za bardzo, nie kopci,
    szybko sie zagrzewa.

    --
    Maciek