  • 11. Data: 2014-02-16 13:00:31
    Temat: Re: wycena hydraulika
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 15.02.2014 o 21:47 Irek N. <j...@t...tajny.jest> pisze:

    > Ja mam jeden pokój zastawiony tekturą falistą, a na niej kartony
    > (kuchnia jeszcze nie rozpakowana, powiedzmy 1/3 pomieszczenia
    > zasłonięta). Nie stwierdzam istotnych różnic w stosunku do pomieszczeń z
    > podłogą niezasłoniętą.
    Meble też przewodzą ciepło, a przy podłogówka prawie konwekcją nie grzeje
    dlatego lekkie jej przysłonięcie nie zmienia grzania.

    > Inna rzecz mnie zastanowiła. Temperatura wody wchodzącej w obieg 24C,
    > wychodzącej 22C, czyli można przyjąć średnio 23C w całej podłodze.
    > Płytki podłogowe zgłaszają 20-21.5C (ale nie znam ich emisyjności),
    > ściany 17C a w pomieszczeniu jest 18.5-19C (termometrem). Za cholerę nie
    > rozumiem zjawisk. Albo 15cm dobrego styropianu na ścianach czyni cuda,
    > albo jakaś konwekcja musi zachodzić. Nie chce mi się wierzyć, że 1/4 czy
    > wręcz 1/5 (jeżeli wliczyć sufit betonowy) powierzchni daje rady tak
    > wysoko rozgrzać powietrze i ściany.
    Ale grzeje, głównie przez przewodzenie i promieniowanie.

    > Wszyscy w obliczeniach trąbią, że podłogówka bez 30-35C to nie rusza, a
    > moja liczona była podobno na 40C.
    Bo tak się liczy dla skrajnych temp, i jak będzie na dworze -24 to wtedy
    zobaczysz ile będziewsz musiał dać w podłogówkę. Dla grzania teraz jak sam
    widzisz niewiele trzeba dać w podłogę aby było ciepło. To też powoduje że
    podłogówka jest oszczędna, niskie temp to też małe straty.

    > Fakt, temperatury dodatnie, ale i tak za dobrze to wygląda. Środkiem
    > tygodnia sprawdzę jeszcze raz, może coś popi...liłem w pomiarach - choć
    > nie sądzę.
    Nie, to są prawidłowe wnioski.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 12. Data: 2014-02-16 13:42:58
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 15 lutego 2014 21:47:56 UTC+1 użytkownik Irek N. napisał:

    > Wszyscy w obliczeniach trąbią, że podłogówka bez 30-35C to nie rusza, a
    > moja liczona była podobno na 40C.

    Na 40 ale przy -20stC na zewnatrz ;)
    Moja przy takich temp. jak teraz na zewnatrz (5stC) zadowala sie woda
    grzewcza gdzies 27-28stC. Przy najwiekszych mrozach maksimum to 35stC.
    Przy czym poki nie grzalem poddasza - te temperatury byly troche wyzsze
    (wiadomo - teraz mam duzo wieksza powierzchnie grzejnika :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2014-02-18 12:03:48
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marcin Ł" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > niego).
    > sam uzdatniacz 2500zl piec WITODENS 100,DE DIETRICH MCR 3, JUNKERS (do
    > wyboru) + zasobnik 160l. z ceny mozna zejsc rezygnujac z bajerow typu te
    > sterowniki chociaz nam sie one podobaja. same sterowniki temperatury
    > 2800zl
    > MATERIAŁY TO RURA WIELOWARSTWOWA PEX-AL.-PEX FIRMY WAVIN 16
    > PODEJŚCIA POD GRZEJNIKI RURA WAVIN 16 W OTULINIE CIEPŁOCHRONNEJ 6 MM
    > PIONY CO Z RUR PEX-AL. PEX FI 25
    > caly dom po podlodze ma ok 160m2 parter caly w podlogowce + poddasze z

    Bardzo drogo:
    kocioł 3500
    zasobnik 1500
    sterownik 1200
    komin do 1000
    grzejniki (porządne) to maks 3 tysiące
    rozdzielacze i złączki z 1500
    rura 2,5 za metr. Na piętro pójdzie około 100mb czyli 250 na parter 500-800
    czyli maksymalnie 2 tysiące.
    Do tego zawory złączki itp za półtora tysiąca.
    Jeszcze kilka stów za pion (grubsza rura)
    Głowice termostatyczne i zwory odcinające (dobre) poniżej tysiąca.

    Łącznie 16 tysięcy.

    Do tego drobiazgi - otulina, folia pod podłogówkę, spinki, zawór do
    podłogówki, kabel do sterownika i inne pominięte. Niech będzie nawet 4
    tysiące dla równego rachunku - wychodzi 20 tysięcy

    Do tego zarobek instalatora 10 tysięcy - w że łącznie powinieneś zapłacić
    jakieś 30 tysięcy z całkiem przyzwoitym zarobkiem instalatora.

    > cena pewnie do lekkiej negocjacji - fachowiec dobry

    Albo cena obejmuje coś więcej (np. styropian pod podłogówkę i wylewki na
    podłogówce) albo jest do _mocnej_ negocjacji.

    > czy ktos ma takie sterowniki temperatury i faktycznie dzialaja OK? mamy
    > male dziecko i super byloby ustawic w jego pokoju wyzsza temperature a w
    > sypialni nizsza bo lepiej sie spi :)

    A dziecku to ma się źle spać???
    Małe dziecko nie powinno być przegrzewane! Jak je teraz będziesz przegrzewał
    to później będzie wiecznie chorowało. Spytaj lekarza (byle młodego) to Ci
    powie że dziecko powinno mieć 19 stopni lub mniej. Dodatkowo zimnym
    powietrzem łatwiej się oddycha i dziecko spokojniej śpi. Jest to szczególnie
    istotne jak ma katar.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 14. Data: 2014-02-19 11:56:14
    Od: j...@g...com

    W dniu sobota, 15 lutego 2014 08:10:10 UTC+1 użytkownik Marcin Ł napisał:
> [...]
    >
    > mamy male
    >
    > dziecko i super byloby ustawic w jego pokoju wyzsza temperature a w sypialni

    Sądzę, że temperatura w pomieszczeniach dla dzieci powinna oscylować w granicach 19
    stopni wg PN.

    --
    Jackare

  • 15. Data: 2014-02-19 12:54:08
    Od: "inteligentny" <...@...pl>

    Użytkownik "Marcin Ł" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > domu.
    > w full opcji wynosi ona 38000zl (14 grzejnikow poddasza, parter w

    Co do cen to sie nei wypowiem ale podlogowke w calym domu znam z autopsji,
    nowy dom.
    Grzejniki brudza sciany w miejscu montazu komin powietrza i kurz osiada.
    Znasz to chyba.
    Kalafior to calkiem spory grat w pokoju, meblem nie zastawisz raczej, chyba
    ze masz miejsce pod oknem ale w tym domu ktory opisuje okna typowie sa 3,
    reszta to wielkie 3-4 czesciowe drzwi (dom bardzo nowoczesny- nie zaden
    wiesniacki dworek z kolumnami). Gdzie tam dac kaloryfery?
    Podlogowka dziala i na panelach, sterowniki przy wlaczniku swiatla (w
    ramce - choc te do ramek sa pierunsko drogie, polskie termostaty, nazwy nie
    pamietam, na sile wlozysz do ramki takze - koszt 90zl/szt za elektroniczny).
    Od termostatu pamietaj dac peszelka cienkiego w podlogowke - czujnik
    wbudowany w termostat jednak to srednie rozwiazanie bo termostat go podrzewa
    jak i np slonce).
    Glowice sa na rodzielaczu podlogowk (3x zyla 1mm2 starczy miedzy termostatem
    a rodzielaczem).

    Co tu duzo pisac, pokoj bez kalafiora wyglada lepiej, cieplo wszedzie, milo
    sie chodzi. Za cieplo = trudno sie oddycha, sluchaj sie ludzi. Dla mnie 20C
    w pokoju to juz wystarczajaco cieplo. Nie rob glupoty na cale zycie domu ;-)
    O tym ze kondensacja dobrze pracuje na niskich temperaturach to wszedzie
    pisza co nie? Niska temperatura = ogromny kalafior, oj jaki piekny :P

    Dodatkowo przypilnuj hydraulika by nie chcial wcisnac jakis rozdzielaczy
    zasilania na termostaty przy rodzielaczu podlogowki, za 250zl super obudowa
    i zlaczki ;-) smiech, termostat wymaga 220 zwykle i jeden przewod zwrotny -
    zalatwisz podlaczenia elektryczne obudowa na bezieczniki na szyne DIN (10zl)
    z trzeba 12 torowymi listwami polaczeniowymi za 7zl/szt). Czyli lacznie ok
    25zl zamiast 250.

    Zrob dodatkowe dojscie na kalafior w salonie jakbys kiedys potrzebowal (nie
    wiem po co) a dojscia do kalafiorow ze sciany a nie z podlogi (brzydkie,
    klopot przy sprzataniu i ukladaniu podlogi itd).
    Dodatkowa instalacja na zmiekczacz wody - pomysl o tym jak masz twarda (same
    podjescia i odplyw scieku).

    No i zmaontuj chociaz orurowanie do rekuperacji, sam rekuperator kup na
    zachodzie, 50% taniej... to dziala i daje komfort swiezego powietrza oraz
    osczednosci na ogrzewaniu.

  • 16. Data: 2014-02-19 13:05:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 19 lutego 2014 12:54:08 UTC+1 użytkownik inteligentny napisał:
    > Grzejniki brudza sciany w miejscu montazu komin powietrza i kurz osiada.
    Jeśli piszemy o nowych domach to akurat bzdura. Grzejniki ni maja tam 80-90stC i nie
    robią "komin powietrza"
    > Kalafior to calkiem spory grat w pokoju,
    Że grat to zgoda że spory to kwestia dyskusyjna.

    > Podlogowka dziala i na panelach, sterowniki przy wlaczniku swiatla
    Po co/do czego?

> [...]
    > w pokoju to juz wystarczajaco cieplo. Nie rob glupoty na cale zycie domu ;-)

    Tu zgoda

    > Zrob dodatkowe dojscie na kalafior w salonie jakbys kiedys potrzebowal (nie
    > wiem po co)

    Ja tez nie wiem;)

    >to dziala i daje komfort swiezego powietrza oraz osczednosci na ogrzewaniu.
    Kwestia baaardzo dyskusyjna.

  • 17. Data: 2014-02-19 13:25:54
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Kwestia baaardzo dyskusyjna.

    Dyskusyjny jest jedynie czas zwrotu a co za tym idzie ekonomiczne
    uzasadnienie. Co do komfortu, chyba nikt go nie kwestionuje, nie?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 18. Data: 2014-02-19 14:51:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 19 lutego 2014 13:25:54 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Dyskusyjny jest jedynie czas zwrotu a co za tym idzie ekonomiczne
    > uzasadnienie. Co do komfortu, chyba nikt go nie kwestionuje, nie?
    Nikt nie kwestionuje braku komfortu przy went mech ale przy went graw. braku komfortu
    również nie zaobserwowano.

  • 19. Data: 2014-02-19 14:55:20
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-02-19 14:51, Kris pisze:
    > Nikt nie kwestionuje braku komfortu przy went mech ale przy went graw. braku
    komfortu również nie zaobserwowano.

    Ja zaobserwowałem wielokrotnie.
    Ona po prostu nie działa, gdy zamkniesz się nowymi oknami, gdy za oknem
    jest -10 lub niżej. Wtedy jest wybór: albo rozszczelnić okna i robić
    straszne koszty ogrzewania, albo się kisić.

    --
    MN

  • 20. Data: 2014-02-19 15:02:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 19 lutego 2014 14:55:20 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    > jest -10 lub niżej. Wtedy jest wybór: albo rozszczelnić okna i robić
    > straszne koszty ogrzewania, albo się kisić.

    W 30m2 mieszkaniach może tak być. W domach jednorodzinnych ze względu na spora
    kubaturę takie zjawisko nie wystepuje. Póki co większość nowobudowanych domów nie ma
    went mech(tak wynika przynajmniej z moich obserwacji) i nikt się nie kisi, nie dusi,
    nie ma grzyba itp.
    Takie objawy to wymysł marketingowców promujących went mech. Jeszcze komary, hałas i
    możliwość wstawienia nieotwieralnych okien w argumentach marketingowców padają;)
    Dobrze zrobiona went mech oprócz kosztów zakupu, montażu i kosztów eksploatacji wad
    raczej nie ma ale went grawitacyjna zapewnia również odpowiedni poziom komfortu.