  • 21. Data: 2010-03-18 14:43:10
    Temat: Re: wycena instalacji odgromowej
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    > Więc zdemontuj podbitkę, weź tarczę do cięcia i z rusztowania zetnij 15-20
    > cm muru tak jak lecą _WSZYSTKIE_ skosy od zewnątrz. Mur nie może dochodzić
    > pod samą dachówkę ani deskowanie. Ocieplenie idzie po ścianie do góry i na
    > górze się zawija na mur. A od wewnątrz łączy się z ociepleniem skosów.
    > Zrób to teraz, bo później będziesz płakał. Tam ci wyrośnie grzyb.

    dzięki wszystko jasne :(
    pewnie wycenia tą robotę na 3tysiace albo lepiej

  • 22. Data: 2010-03-18 14:53:59
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    BTW widzę, że masz antenę umocowaną na kominie, po pierwsze: będziesz
    miał utrudniony do niej dostęp, po drugie: szybko ci zardzewieje od
    spalin (szczególnie gazowych), po trzecie: będzie się ruszała na
    wietrze zakłócając sygnał, po czwarte: z tego co widzę, wystaje sporo
    ponad dach, więc cała twoja instalacja odgromowa będzie tylko
    kosztowną ozdobą... :-(, lepszym dla niej miejscem byłaby ściana
    szczytowa jednej z lukarn, ta od strony odbieranego sygnału

    Nie mogę anteny narazie przenieść w inne miejsce, bo nie będzie widać komina
    z ktorego sciągne internet, używany do monitoringu
    budynku, na tym kominie nie będzie się
    palić, miał być kominek w salonie, którego nie będzie po wielu
    przemyśleniach.

    Ponad dach wystaje antena jakies 40cm nie więcej.

    bardziej przeraziła mnie prawda o moich skosach
    jakis rok temu tez ktos mi o tym pisał na tej grupie, ale nie do końca chyba
    zrozumiałem,
    pytając kilku fachowców, stwierdzili, ze jest ok.
    ale faktycznie będzie uciekało ciepa spor, przeciez są otwory w protermach,
    a cieplo idzie w gorę

    BTW: inna firma wyceniła mi na: "Kompletna instalacja odgromowa (wykonanie
    drutem ocynkowanym)- 3.745 z 7% VAT-em"

    pozdrawiam

  • 23. Data: 2010-03-18 15:05:57
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Amir" <d...@S...pl> wrote in message

    > Ponad dach wystaje antena jakies 40cm nie więcej.

    No więc ci kolega powiedział. Nie ma ta antena wystawać wcale, a lepiej żeby
    jej tam w ogóle nie było, bo ta twoja instalacja odgromowa nic nie zmieni.

    > bardziej przeraziła mnie prawda o moich skosach
    > jakis rok temu tez ktos mi o tym pisał na tej grupie, ale nie do końca
    > chyba zrozumiałem,

    Pewnie ja :-)

    > pytając kilku fachowców, stwierdzili, ze jest ok.
    > ale faktycznie będzie uciekało ciepa spor, przeciez są otwory w
    > protermach, a cieplo idzie w gorę

    Nie tylko chodzi o otwory. Otwory trzeba zakleić klejem do styropianu,
    szczelnie. Tu chodzi o przewodzenie ciepła przez materiał. Radiator od
    procesora tam zrobiłeś czaisz ?

  • 24. Data: 2010-03-18 16:02:48
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    > No więc ci kolega powiedział. Nie ma ta antena wystawać wcale, a lepiej
    > żeby jej tam w ogóle nie było, bo ta twoja instalacja odgromowa nic nie
    > zmieni.

    też o tym myśłałem, przed wprowadzeniem mam zamiar ją zamontować w innym
    miejscu

    tylko pytanie jak dam, drut powyzej anteny, to myslisz, ze dalej będzie
    problem,

    sporo domów ma anteny na dachu + odgromienie, bloki itp

    > Pewnie ja :-)

    a to całkiem możliwe :)

    > Nie tylko chodzi o otwory. Otwory trzeba zakleić klejem do styropianu,
    > szczelnie. Tu chodzi o przewodzenie ciepła przez materiał. Radiator od
    > procesora tam zrobiłeś czaisz ?

    czaję czaję :)
    ale wiesz kilka różnych ekip budowało domy znajomym i każdy ma tak jak ja.

    chociaż rok temu jak rozmawialiśmy, zacząłem obserwować i faktycznie w
    rybniku i kilku innych miejscach widziałem
    styropian

  • 25. Data: 2010-03-18 18:51:53
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

    > Na początku myślałem, że kiki nieco przesadzasz z tymi
    > szczytami... ale faktycznie - ten błąd jest nagminny !
    >
    > Mnóstwo domów ma szczyty wymurowane pod same deski dachu.
    >
    > Czy to nie powinno być jakiś określone w projekcie domu ?
    >
    > Pozdrawiam serdecznie i nie ustawaj w tej walce !
    >
    > Na pewno wiele osób będzie Ci wdzięcznych płacąc niższe
    > rachunki przez kolejne zimy :)

    Moich misiów dopiero ściągniety kierbud przekonał że spitoli ciągnąc pod
    samą połać. Trochę zajeło im cięcie w sumie jakieś jakiś 40mb szczytów :)

    Ale teraz łądnie upchali wełnę

  • 26. Data: 2010-03-19 04:24:36
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    > tylko pytanie jak dam, drut powyzej anteny, to myslisz, ze dalej będzie
    > problem,

    Wez se do tego fachowca, kurde ktos ci ta robote juz wycenial i co
    powiedzial o antenie ? :) Antena jesli musi tam byc to sie ją normalnie
    ujmuje w procesie projektowym i odgromienie ją obejmuje (np wyprowadzony
    powyżej niej tzw zwód).

    Kane

  • 27. Data: 2010-03-19 04:27:22
    Temat: Re: [OT] wycena instalacji odgromowej
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    > Czy robić w końcu tą odgromówkę, czy sobie odpuścić, a >zainteresować się
    > zabezpieczeniami przeciwprzepięciowymi najwyższych poziomów?

    Nie wiem - znajdz fachowca przez google. Szukaj tych co robia instalacje na
    firmach i obiektach publicznych bo beda mieli rozsadnego projektanta.
    Popytaj lokalnych ludzi, moze strazakow, zrob rozeznanie. Z tego co ja
    kojarze jak keidys o tym czytalem to górskie tereny sa szczegolnie narazone
    wiec u Ciebie prawdopodobnie sens jest (odgromienia ORAZ przepieciowek,
    prawdopodobnie z instalacja wyrownujaca potencjaly).

    Pozdrawiam

    Kane

  • 28. Data: 2010-03-19 08:40:44
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

> [...]
    > powiedzial o antenie ? :) Antena jesli musi tam byc to sie ją normalnie
    > ujmuje w procesie projektowym i odgromienie ją obejmuje (np wyprowadzony

    Wczoraj miałem firmę zajmującą się odgromami i elektryką
    antena to nie problem,(ponad antenę ok 2m wystawia i tak drut)
    facet zapytał czy mam od zbrojenia fundamentu wyciągnięty drut do odgromu
    to jest najlepsze, najpewniejsze uziemienie, opornosc 1 Ohm

    najlepiej bez wyciągniętego drugi z fundamentu
    co można uzyskać po pomiarach to 10 Ohm

    po wykonaniu uzbrojenia daje pomiary, pod którymi się podpisuje

    instalację odgromowe co kilka lat powinno się mierzyć, bo zwykly drug w
    ziemi rdzewieje,
    i taki odgrom traci właściwości oporu.

    kiedyś przepisy mówiły że do 30 może być.

    to od niego informację, chyba nie przękręciłem nic.

  • 29. Data: 2010-03-19 10:28:17
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    na poczatek zobacz tutaj do wstepnego oszacowania
    http://ochrona.net.pl/pdf/Odgromowa_44.pdf

    ale gdzies miam zapisany link do lepszego oszacowania
    przy uwzglednieniu otoczenia. Jak znajde to podrzuce.

    A co do tego kto moze wykonac projekt i instalacjie
    to nie wiem, poniewaz jak pisalem z tematu zrezygnowalem
    i nie szukalem nikogo do takiego projektu.

    Pzdr
    Darek

  • 30. Data: 2010-03-20 05:40:54
    Od: yarecky <2...@x...pl>

    W dniu 2010-03-17 16:10, kiki pisze:
    > Masz źle wymurowane ściany szczytowe i szczyty lukarn. Są za wysoko i
    > zapewne ci przemarzają szczyty na styku skosu i ścianki szczytowej.
    > Przynajmniej fragmenty ścian są bardzo zimne i gdzieniegdzie zacznie ci sie
    > odspajać akryl na łączeniu skosu i ścianu lub sufitu i ściany, zacznie pękać
    > po czym zacznie wiać. Szybko to obetnij piłą i wsadź tam 20cm styropianu od
    > góry. jeszcze nie jest za późno.

    Nie zapomne zaskoczenia na twarzy moich murarzy, kiedy kazalem im
    ocieplic od gory szczyty. Patrzyli na mnie... dziwnie. :)
    Na kolejnych budowach widze, ze robia to juz "w standardzie" :)

    Takze... dzieki Kiki! Niesiesz oswiaty kaganek :)

    Y.