  • 1. Data: 2009-06-23 19:11:12
    Temat: wyczystka
    Od: "MK" <x...@o...eu>

    w domu bez piwnicy.

    Jak i gdzie prawidlowo zrobic wyczystke przy kominie z kominka?
    Moze ma ktos jakis rysunek pogladowy ? ;)

  • 2. Data: 2009-06-23 19:15:22
    Temat: Re: wyczystka
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    MK pisze:
    > w domu bez piwnicy.
    >
    > Jak i gdzie prawidlowo zrobic wyczystke przy kominie z kominka?
    > Moze ma ktos jakis rysunek pogladowy ? ;)

    Mi niestety wypadła w kuchni.
    Zaglądnij w projekt powinno być.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2009-06-23 19:47:49
    Od: "Mustafa" <M...@B...xx>

    > Jak i gdzie prawidlowo zrobic wyczystke przy kominie z kominka?
    > Moze ma ktos jakis rysunek pogladowy ? ;)

    Wiesz co.... zrobiłem "prawidłowo" i mnie to wnerwia bo z rurą dolotową przy
    czyszczeniu trzeba kombinować.
    Kumplowi poradziłem, żeby zrobił komin "prosto" od kominka (dwa kolanka) bez
    żadnych trójników i wyczystek i dziś sam też bym tak zrobił a on jest
    zadowolony.
    Mało tego - sam chyba przerobię swój komin na właśnie taki.

  • 4. Data: 2009-06-23 19:47:57
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 23 Cze, 21:11, "MK" <x...@o...eu> wrote:
    > w domu bez piwnicy.
    >
    > Jak i gdzie prawidlowo zrobic wyczystke przy kominie z kominka?
    > Moze ma ktos jakis rysunek pogladowy ? ;)

    A to zależy jaki komin - może rysunek jakiś ?

    Pzdr
    Mat

  • 5. Data: 2009-06-23 20:17:33
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Mustafa" <M...@B...xx> napisał w wiadomości

> [...]
    > zadowolony.
    > Mało tego - sam chyba przerobię swój komin na właśnie taki.

    Jak zapytałem na forum o ogrzewaniu czy tak można to usłyszałem, że komin
    musi mieć "odbicie" i proszenie się o pożar.... Gdzie leży prawda - nie
    wiem.

  • 6. Data: 2009-06-23 20:25:47
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 23 Jun 2009 21:11:12 +0200, MK napisał(a):

    > Jak i gdzie prawidlowo zrobic wyczystke przy kominie z kominka?
    > Moze ma ktos jakis rysunek pogladowy ? ;)

    A masz rysunek kominka i plan pomieszczeń?
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 7. Data: 2009-06-23 20:49:49
    Od: "Mustafa" <M...@B...xx>

    > Jak zapytałem na forum o ogrzewaniu czy tak można to usłyszałem, że komin
    > musi mieć "odbicie" i proszenie się o pożar.... Gdzie leży prawda - nie
    > wiem.

    a na czym polega to "odbicie" ? szczerze mówiąc pierwszy raz słyszę taki
    termin w kontekście komina, ale chętnie poczytam

    kominy o których piszę są z rur stalowych
    jak sadze chcą się zapalić to niech się palą - na zdrowie
    ale nie zapalą się bo ich tam nie ma dzięki temu że czyszczenie jest bez
    porównania łatwiejsze, prostsze i przyjemniejsze niż w kominie "książkowym"
    a co za tym idzie można to robić częściej niż "zwykle" bo to kilka minut
    roboty

    no i właśnie dlatego żałuję że zrobiłem "książkowo"

  • 8. Data: 2009-06-23 20:55:10
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 23 Jun 2009 22:17:33 +0200, William Bonawentura napisał(a):

    > Jak zapytałem na forum o ogrzewaniu czy tak można to usłyszałem, że komin
    > musi mieć "odbicie" i proszenie się o pożar.... Gdzie leży prawda - nie
    > wiem.

    Mi kominiarz nie zgłaszał uwag. Wyczystka jest na strychu...

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 9. Data: 2009-06-24 06:08:13
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    MK <x...@o...eu> wrote:
    > w domu bez piwnicy.
    >
    > Jak i gdzie prawidlowo zrobic wyczystke przy kominie z kominka?
    > Moze ma ktos jakis rysunek pogladowy ? ;)

    Rysunek poglądowy był dołączony do mojego "Bolesławca", wynikało z
    niego, że odcinek z wyczystką się stawia jako pierwszy na podłodze
    parteru. A niezaleznie od tego, taki moduł z wyczystką zamówiłem
    dodatkowy i będzie założony tuż pod dachem, na nieużytkowej części
    poddasza jako rewizja dla kominiarza.

    J.

  • 10. Data: 2009-06-24 07:07:57
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > parteru. A niezaleznie od tego, taki moduł z wyczystką zamówiłem dodatkowy
    > i będzie założony tuż pod dachem, na nieużytkowej części poddasza jako
    > rewizja dla kominiarza.
    Oby Ci się z tej wyczystki nie zrobił wylot komina na poddaszu... Sprawdź,
    czy kominiarz to odbierze zanim wymurujesz.

    Pzdr.
    Adam