  • 11. Data: 2009-03-10 08:11:58
    Temat: Re: wyczystka komina - jak czyścić?
    Od: "Tomasz" <t...@w...pl>

    Użytkownik <w...@i...pl> napisał
    Nie rozwiązałem... gdzieś czytałem, że przy kominku nie trzeba
    odprowadzać skroplin, bo temperatura dymu jest wysoka i wysusza komin.

    W kominku otwartym owszem jest wysoka ale przy szczelnych wkladach
    kominkowych
    i przymknietym powietrzu to od razu masz problem.
    Duzo jeszcze zalezy od tego czy przewod kominowy masz izolowany termicznie
    czy nie.
    Temat jest bardzo szeroki i na ogol trzeba o tym wszystkim myslec przed
    budowa.

    --
    Tomasz

  • 12. Data: 2009-03-10 08:41:54
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

> [...]
    > czy nie.
    > Temat jest bardzo szeroki i na ogol trzeba o tym wszystkim myslec przed

    Lub w trakcie. Mam wkład Schiedla do kominka i jemu z wyczystki wychodziła
    taka wymowna rurka. Gościowi od wod-kan zlecilem wykonanie odprowadzenia
    skroplin cienką rurą PCV poza budynek. Nie do kanalizacji, bo miałem za daleko
    a poza tym musiałbym dawać jakiś syfon. Rurka jest wypuszczona na wysokości
    ok. 20 cm nad gruntem. Nigdy nie widziałem aby wyciekła z niej chociaż jedna
    kropla, chciaż może przy ulewnych deszczach coś tam sobie "ciurka".

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 13. Data: 2009-03-10 10:19:35
    Od: w...@i...pl

    On 10 Mar, 09:11, "Tomasz"

> [...]
    > czy nie.
    > Temat jest bardzo szeroki i na ogol trzeba o tym wszystkim myslec przed

    Mam komin systemowy IBF przeznaczony do kominków - sprzedawca przed
    sprzedażą komina pytał do czego ma być przeznaczony. W kominie nie ma
    żadnego odprowadzenia skroplin. Całą zimę paliłem drzewem po budowie
    (sosna dość mokra) i w wyczystce jest suchutko... Komin jest ocieplony
    - jak każdy systemowy chyba.

    BTW. Po sezonie palenia sosną wyczystka jest czysta (nie ma sadzy).
    Może to też dzięki temu, że komin super ciągnie i wszystko wyrzuca na
    zewnątrz?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 14. Data: 2009-03-10 10:39:20
    Od: "Tomasz" <t...@w...pl>

    Użytkownik <w...@i...pl> napisał
    Całą zimę paliłem drzewem po budowie
    (sosna dość mokra) i w wyczystce jest suchutko... Komin jest ocieplony
    - jak każdy systemowy chyba.

    Problem jest w tym jak to paliles?
    Jesli paliles zawsze zywym plomieniem to oczywiscie ze skroplin nie bedzie.
    Ja np uzywam kominka jako jedynego zrodla ciepla w calym domu i wlasnie pale
    w ten sposob ze rano laduje pelne palenisko, zamykam na max doplyw powietrza
    i ide do pracy. po 12 godzinach w kominku ciagle jest zar, dokladam znowu do
    pelna i znowy zamykam doplyw powietrza i zarzy sie do rana.
    Przy takim paleniu nie ma szans aby nie powstaly skropliny nawet z suchego
    drewna.

    --
    Tomasz

  • 15. Data: 2009-03-10 12:19:54
    Od: w...@i...pl

    On 10 Mar, 11:39, "Tomasz" <t...@w...pl> wrote:
> [...]
    > pelna i znowy zamykam doplyw powietrza i zarzy sie do rana.
    > Przy takim paleniu nie ma szans aby nie powstaly skropliny nawet z suchego

    Paliłem tak, że wrzucałem drzewo do kominka i jak się solidnie zajęło,
    to zamykałem szyber i dopływ powietrza na maksa. Jednak sosna nie chce
    się żarzyć... pali się żywym płomieniem, nawet jak jest zamknięty
    dopływ powietrza ;)