  • 1. Data: 2013-10-16 14:25:42
    Temat: wykończenie brzegu tarasu - woda
    Od: quent <x...@x...com>

    Poradźcie proszę jak sobie poradzić z wykończeniem brzegu tarasu.

    Muszę coś zrobić bo mi woda z tarasu leci po ścianach i zaczyna mi się
    ta ściana robić z przodu zielona :-) Wiem - płyta powinna wystawać i
    tworzyć kapinos ale nie wystaje ;-)
    Na wiosnę (może) chciałbym obłożyć przednią ścianę płytami klinkierowymi
    i zrobić dwoje drzwi do pomieszczeń pod tarasem.

    Wymyśliłem, że na całej długości zamontuję rynnę ze spadkami po obu
    stronach, tak jak to narysowałem tu:
    elipsa.info/test/rynna1.jpg

    Problem w tym, że nie wiem jak zamontować opierzenie aby woda spływała
    do rynny.
    Pomysł mam dosyć karkołomny - chyba. Tu narysowałem to opierzenie z
    blachy na niebiesko:
    elipsa.info/test/rynna.jpg
    Czyli musiałbym od czoła flexem zrobić szparę z płycie tarasowej i to
    opierzenie w tę szparę wsunąć na klej poliuretanowy Rheinzink.
    Czy to ma sens??

    I jeszcze jedno, czy tę ścianę powinienem teraz zagruntować, np.
    cerplast-em aby nie chłonęła tak wody ciągle? Potem na ten cerplast mogę
    kleić klinkier?

    Więcej fotek tarasu
    https://picasaweb.google.com/104976193756848602152/2
    0110517_budowa_domu#5934969348732682802

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 2. Data: 2013-10-16 14:38:42
    Temat: Re: wykończenie brzegu tarasu - woda
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 16 października 2013 14:25:42 UTC+2 użytkownik quent napisał:
> [...]
    > Muszę coś zrobić bo mi woda z tarasu leci po ścianach i zaczyna mi się
    > ta ściana robić z przodu zielona :-) Wiem - płyta powinna wystawać i
    Może odpowiednie listwy załatwia problem?
    https://www.google.com/search?q=listwy+kapinosowe&sa
    fe=off&hl=pl&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=cohe
    Utr4JOG54ASngYG4CQ&ved=0CDEQsAQ

  • 3. Data: 2013-10-16 14:52:55
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-10-16 14:38, Kris wrote:
    > Może odpowiednie listwy załatwia problem?
    > https://www.google.com/search?q=listwy+kapinosowe&sa
    fe=off&hl=pl&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=cohe
    Utr4JOG54ASngYG4CQ&ved=0CDEQsAQ

    No ale nie bardzo mogę sobie wyobrazić jak je zamontować skoro płyta
    tarasowa licuje mi się z murem.

  • 4. Data: 2013-10-16 17:40:56
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 16 października 2013 14:25:42 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > elipsa.info/test/rynna.jpg

    Dokladnie o takim rozwiazaniu sobie pomyslalem nim otworzylem tego JPGa :)
    Calosc powyzej wcinki potem bym zagruntowal i zamalowal jakims wodoodpornym
    mazidlem i na calosc nalozyl dodatkowa blache ktora przykryje niewatpliwie
    niezbyt estetyczna "wcinke" i po sprawie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2013-10-16 17:42:54
    Od: Adam <a...@g...com>

    Hej,

    Zastanowilbym sie jeszcze czy ma sens robic az dwie rury spustowe?
    Jedna chyba powinna wystarczyc :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2013-10-16 22:40:55
    Od: m...@g...com

    On Wednesday, October 16, 2013 5:40:56 PM UTC+2, Adam wrote:

> [...]
    > mazidlem i na calosc nalozyl dodatkowa blache ktora przykryje niewatpliwie
    > niezbyt estetyczna "wcinke" i po sprawie :)

    A może zamiast wcinki obróbkę dać od góry, dać "bandaż" i zatopić go w tym
    dwuskładnikowym draństwie do tarasów - tak przynajmniej sugerowałyby rozwiązania
    "systemowe". Przy wcince nie bardzo widzę wykańczanie tego potem - a tak na bandaż
    dasz płytki i gotowe.

    mucher

  • 7. Data: 2013-10-16 23:29:51
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 16 października 2013 22:40:55 UTC+2 użytkownik m...@g...com
    napisał:

> [...]
    "systemowe". Przy wcince nie bardzo widzę wykańczanie tego potem - a tak na bandaż

    I plytki bankowo odejda ;)) Zreszta i tak odejda :D

    Nie no - ja to widze tak ze robisz wcinke, a potem na calosc nakladasz
    jeszcze jedna blache ktora bedzie miala za zadanie tylko i wylacznie
    zamaskowac wcinke, moze tez przy okazji zakryc sruby/nakretki z mocowania
    slupow. Pytanie tylko czym i gdzie ja przymocowac zeby znowu nie cieklo.. ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2013-10-17 00:12:48
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    quent wrote:
    > Poradźcie proszę jak sobie poradzić z wykończeniem brzegu tarasu.

    taki profil do tego jest, z aluminium a wiec na wieki, po prostu wystajacy
    kapinosek a na to plytki, mozna i zwykla blache ocynkowana kierujaca do rynny
    ale czy to ladnie bedzie wygladac, lepiej taka listwe, na to kafle i git.

    Mniej wiecej tak to wyglada

    |________ < tu miejsce na kafel
    /
    '
    '
    ' tak kapie woda ;)

  • 9. Data: 2013-10-17 08:09:23
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-10-16 23:29, Adam wrote:

> [...]
    > slupow. Pytanie tylko czym i gdzie ja przymocowac zeby znowu nie cieklo.. ;)

    Zapomniałem dodać, że od góry opierzenie raczej nie wychodzi w grę,
    ponieważ nie będę na taras kleił płytek.
    W tej chwili góra tarasu (oraz od przodu na grubość wylewki betonowej)
    zasmarowana jest masą uszczelniającą Izohan Szczelny Tras.
    Docelowo na tarasie ma być drewno/kompozyt.

    Chyba, żeby wziąć flexa z nakładą do zdzierania betonu i zedrzeć te 10cm
    brzegu tarasu na głębokość do 10mm i na powstałe w ten sposób obniżenie
    przymocować opierzenie z blachy alu np.
    Ma to sens?

  • 10. Data: 2013-10-17 10:16:29
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-10-16 17:42, Adam wrote:
    > Hej,
    >
    > Zastanowilbym sie jeszcze czy ma sens robic az dwie rury spustowe?
    > Jedna chyba powinna wystarczyc :)
    > pozdr.

    Myślę, że muszą być dwie bo beton nad drzwiami ma wys. 15cm i robiąc
    jeden spadek na całej długości tarasu (ok. 9m) rynna będzie mi wchodzić
    w światło otworu drzwiowego.