  • 51. Data: 2016-06-06 11:44:45
    Temat: Re: wykorzystanie ciepła ze splita
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 czerwca 2016 11:32:52 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > przepływu nie mierzy sie na oko tyle nalewa do jakiegos wiekszego pojemnika i
    mierzy czas. O ile pamietam to jesli sie nalewa do 10L wiadra to moc wynosi
    (TG-TD)*43/(czas w sekundach)

    Strzelam ze to bedzie w granicy 1-1,5 m3 / h, czyli wedlug Twojego wzoru
    wiaderko 10l zapelni sie (przy 1m3/h) w 36 sek = moc 1,8kW ?

    1m3 podniesiony o 1stC to moc ~1,15kW wiec z grubsza by sie zgadzalo :)

    Ciekawy jestem wyniku jak rolka bedzie rozwinieta cala - bo zwinieta to
    wylapuje duuuuuuuzo mniej ciepla :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 52. Data: 2016-06-06 11:58:25
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 6 czerwca 2016 11:44:46 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > wiaderko 10l zapelni sie (przy 1m3/h) w 36 sek = moc 1,8kW ?
    >
    > 1m3 podniesiony o 1stC to moc ~1,15kW wiec z grubsza by sie zgadzalo :)

    nie ma zadnej mozliwosci uzyskac 1kw z parunastu zwoi bialej rurki wiszacej w
    powietrzu.
    Zaledwie pare kilkowatów to ja uzyskuje z 500m rury na 45m2 czarnego dach pod osłoną
    od wiatru.

    b.

  • 53. Data: 2016-06-06 12:05:54
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 czerwca 2016 11:58:26 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    powietrzu.
    > Zaledwie pare kilkowatów to ja uzyskuje z 500m rury na 45m2 czarnego dach pod

    Zakladalbym, ze wiatr niewiele zmieni (za mala roznica temp.), a rurka wystawiona
    bezposrednio na dzialanie promieni slonecznych IMHO nagrzeje sie zdecydowanie
    bardziej niz taka pod dachem. Pod dachem moze nagrzewac sie wylacznie przez
    "powietrze", a nad dachem - przede wszystkim przez promieniowanie.

    Tez mi sie nie chce wierzyc w az 1,8kW przy zwinietej rurce - przy rozwinietej
    w calosci - w sumie jak najbardziej tak :) Moze przeplyw byl duzo mniejszy.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 54. Data: 2016-06-06 17:19:40
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 06.06.2016 o 10:32, Adam Sz. pisze:

    > A na oko to jaki to byl przeplyw? Policzymy moc i czy to ma sens:)
    > pozdr.

    przepływ na oko 2,5 może 3 litry na minutę (sporo mniej niż ktoś tu
    zakładał) - badałem raz, bardzo niedokładnie i butelkę 1,5l napełniałem
    jakoś ponad 30 sekund
    Myślę że wąskim gardłem jest tu alupex16, może też pompa. Tak czy
    inaczej wyrzucę to na dach, w przyszłości dorobię drugie 200m i połączę
    równolegle, ew. wymienię pompę.

    Łukasz

  • 55. Data: 2016-06-06 17:34:50
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 czerwca 2016 17:19:51 UTC+2 użytkownik ddddddddd napisał:

    > przepływ na oko 2,5 może 3 litry na minutę (sporo mniej niż ktoś tu
    > zakładał) - badałem raz, bardzo niedokładnie i butelkę 1,5l napełniałem
    > jakoś ponad 30 sekund

    Oj no to rzeczywiscie - 180m3/h to ponad 5 x mniej niz zakladalismy, wiec
    moc spada do ~360W.

    > Myślę że wąskim gardłem jest tu alupex16, może też pompa. Tak czy
    > inaczej wyrzucę to na dach, w przyszłości dorobię drugie 200m i połączę
    > równolegle, ew. wymienię pompę.

    Najwiekszym problemem to jest to, ze jest to uklad otwarty :)
    No i 200m w jednym ciagu to jest bardzo duzy opor - podziel to na
    maksymalnie 100 metrowe kawalki, a najlepiej 50-cio :)
    Jak chcesz miec lacznie 400m to podziel na odcinki 50m, dokup rozdzielacz
    8 sekcyjny:

    http://allegro.pl/rozdzielacz-8-zaworki-zlaczki-alup
    ex-16-pex-q6-i5674943324.html

    I bedzie na pewno duzo lepiej :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 56. Data: 2016-06-06 17:56:48
    Od: Budyń <b...@r...pl>

> [...]
    > Myślę że wąskim gardłem jest tu alupex16, może też pompa. Tak czy
    > inaczej wyrzucę to na dach, w przyszłości dorobię drugie 200m i połączę

    wąskim gardłem jest wszystko po kolei - przerabiałem temat grzania basenu. To co
    próbujesz zrobic to ślepa uliczka.
    Musisz miec
    kilkadziesiąt m2 absorbera obłożonego rurką, co przy braku stosownego dachu moze byc
    problemem
    rura w układzie harfy, rura w zasadzie jakakolwiek byle wytrzymala z 80 stopni i
    absorber pokryty powien byc osłona przeźroczystą - jesli bez tego to sprawnosc leci
    na łeb i rura musi byc odporna na UV.

    Aha, nie uzyskałes 360W :-) To tylko błędy pomiaru lub błędy systematyczne

    b.

  • 57. Data: 2016-06-06 18:34:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 czerwca 2016 17:34:51 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > maksymalnie 100 metrowe kawalki, a najlepiej 50-cio :)
    > Jak chcesz miec lacznie 400m to podziel na odcinki 50m, dokup rozdzielacz

    250zł rozdzielacz, 400m pexa to z 800zł- razem tysiak
    Połtora tony węgla lub 1600kW prądu czystego.

  • 58. Data: 2016-06-06 19:00:51
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 06.06.2016 o 18:34, Kris pisze:
> [...]

    w przyszłości go zamknę - ale czy ma to wpływ na przepływ?

    ex-16-pex-q6-i5674943324.html

    a te zaworki to konieczne? bo jak nie to może bym sobie z pp zrobił

    > 250zł rozdzielacz, 400m pexa to z 800zł- razem tysiak
    > Połtora tony węgla lub 1600kW prądu czystego.

    węglem nie palę, a pieca nie odważyłbym się podpiąć do basenu ;)

    Łukasz

  • 59. Data: 2016-06-06 19:25:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 czerwca 2016 19:01:00 UTC+2 użytkownik ddddddddd napisał:

    > w przyszłości go zamknę - ale czy ma to wpływ na przepływ?

    > a te zaworki to konieczne? bo jak nie to może bym sobie z pp zrobił

    > węglem nie palę, a pieca nie odważyłbym się podpiąć do basenu ;)
    Czym tam grzejesz cwu- gazem czy prądem lać gorącą do basenu ten tysiak starczy na
    dobrych kilka lat.

  • 60. Data: 2016-06-06 19:30:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 czerwca 2016 19:25:40 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Czym tam grzejesz cwu- gazem czy prądem lać gorącą do basenu ten tysiak starczy na
    dobrych kilka lat.
    Ew ze 4m2 gotowego "fabrycznego" kolektora