  • 1. Data: 2010-08-08 08:40:13
    Temat: wyliczenie ogrzewania podlogowego
    Od: "MK" <x...@o...eu>

    DOm ok 180m2. Styro na podlodze i scianie 15cm. Dach pianka (odpowiednik
    30cm welny). Okna trojszybowe.
    Wpisałem w OZC dane dotyczace mojego budynku ale na razie tak ogolnie
    (powierzchnie scian zewnetrznych jako calosc + okna jako calosc + dzwi zewn
    + dach)
    i wyszlo mi ze potrzebuje 5320W co dawaloby wynik ponizej 30W/m2.
    I tu pytanie malo/duzo to czy w normie?
    Chce jeszcze przepisac to na konkretne pomieszcenia by miec dokladniejsze
    wyniki (przypisac sciany do kierunkow swiata, uwzglednic przegrody z
    lazienkami, etc) ale juz teraz nurtuje mnie pytanie jak to sie przelicza na
    rozklad rurek ogrzewania podlogowego.
    Jest jakis przelicznik ze np rurka 16mm oddaje 5W na metrze swojej dlugosci
    i wtedy potrzebowalbym 6 takich dlugosci zmiescic na metrze kwadratowym.
    ???
    z gory dzieki

  • 2. Data: 2010-08-09 21:14:28
    Temat: Re: wyliczenie ogrzewania podlogowego
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "MK" <x...@o...eu> napisal w wiadomosci

> [...]
    > i wtedy potrzebowalbym 6 takich dlugosci zmiescic na metrze kwadratowym.

    Na stronie Kisana jest w pdf poradnik z tabelkami i wzorami.