  • 1. Data: 2019-11-15 21:53:52
    Temat: wymeldowanie dorosłego dziecka
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam

    mieszkają sobie spokojnie starsi ludzie. niespodziewanie do ich
    mieszkania przejeżdża dorosła córka z... noworodkiem, wnuczkiem takim
    malutkim. Informuje rodziców ze teraz ze swoim dzieckiem będzie tu
    mieszkać, bo nie wymeldowała się. Ma do tego prawo? Czy rodzice, będący
    właścicielem mieszkania mogą ją wymeldować. (pomijamy kwestie etyczne,
    interesuje mnie tylko sytuacja prawna)
    z góry dziękuję

    ToMasz

  • 2. Data: 2019-11-15 22:04:31
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Mogą to zrobić administracyjnie

  • 3. Data: 2019-11-15 22:50:18
    Temat: Re: wymeldowanie dorosłego dziecka
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    fakt zameldowania nijak się ma do prawa do zamieszkiwania. Natomiast
    jakby była zameldowana i chciała zaciągać kredyty na ten adres to można
    administracyjnie jak Piotrek Ci napisał - idziesz do urzędu i tam jakiś
    druk trzeba wypełnić albo złożyć pismo i czekać (to trwa).

  • 4. Data: 2019-11-16 05:34:25
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 15 listopada 2019 14:53:54 UTC-6 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > mieszkać, bo nie wymeldowała się. Ma do tego prawo? Czy rodzice, będący
    > właścicielem mieszkania mogą ją wymeldować. (pomijamy kwestie etyczne,

    Temat jest skomplikowany.
    Da sie wymeldowac ale aby to zrobic trzeba zrozumienia sytuacji przez urzednika i
    albo braku osoby wymeldowywanej albo jej wspolpracy.

    W praktyce jak zameldowana i siedzi w srodku ze swoimi gratami to bedzie prawie
    niemozliwe niezaleznie od tego jakie kto tu paragrafy zacytuje.

  • 5. Data: 2019-11-16 09:13:40
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-11-15 o 20:34 -0800, s...@g...com napisał:
> [...]
    >
    > W praktyce jak zameldowana i siedzi w srodku ze swoimi gratami to
    > bedzie prawie niemozliwe niezaleznie od tego jakie kto tu paragrafy

    +z noworodkiem. Zimą. Mocno wątpliwe, by jakikolwiek urzędnik
    przychylnie na to spojrzał. Tym bardziej, że obowiązki rodzica względem
    swojego potomstwa (stety lub niestety) nie wygasają z dniem
    osiemnastych urodzin pociechy.

    Mateusz

  • 6. Data: 2019-11-16 11:27:59
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Temat jest skomplikowany.
    jest
> [...]
    > W praktyce jak zameldowana i siedzi w srodku ze swoimi gratami to bedzie prawie
    niemozliwe niezaleznie od tego jakie kto tu paragrafy zacytuje.

    Wręczyć nakaz opuszczenia lokalu (samodzielnie napisany a nie żaden sąd
    czy komornik) przy świadkach. Po terminie wskazanym w piśmie lub po 3
    miesiącach (jeśli mieszkała ta osoba tam długo - nie pamiętam ile - stoi
    w kc bodajże) idziesz wymeldować w postępowaniu administracyjnym.

  • 7. Data: 2019-11-16 11:29:49
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > przychylnie na to spojrzał. Tym bardziej, że obowiązki rodzica względem
    > swojego potomstwa (stety lub niestety) nie wygasają z dniem

    To mocno komplikuje temat i masz niestety rację. Co nie zmienia faktu,
    że to nie niemożliwe. Trzeba iść do radcy prawnego, wyłożyć 150pln i
    powie co i jak.

  • 8. Data: 2019-11-16 12:43:02
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 16.11.2019 o 11:29, sirapacz pisze:

    > To mocno komplikuje temat i masz niestety rację. Co nie zmienia faktu,
    > że to nie niemożliwe. Trzeba iść do radcy prawnego, wyłożyć 150pln i
    > powie co i jak.

    moje dzieci są raczej "ułożone" i nie obawiam się takich problemów. mimo
    wszystko, jak się tak zastanowić, to TUSE szybciej by uznał za
    "nielegalne" przyrzeczenie które składamy podczas ślubu niż problemy
    frankowiczów. A idąc dalej, to prze dzień 18 stych urodzin, trzeba by
    oddawać dzieci do okna życia. z 2 dni mogą wracać. Co z tym światem się
    dzieje? Albo ja już za stary jestem

    ToMasz

  • 9. Data: 2019-11-16 21:41:10
    Od: e...@g...com

    150,zł, za tanio.

  • 10. Data: 2019-11-18 09:07:47
    Od: adam <a...@a...pl>

> [...]
    >
    > W praktyce jak zameldowana i siedzi w srodku ze swoimi gratami to bedzie prawie
    niemozliwe niezaleznie od tego jakie kto tu paragrafy zacytuje.

    A czy problem nie jest podobny do lokatora w mieszkaniu na wynajem?
    Nie ważne czy jest zameldowany, nie ważne że nie płaci i niszczy
    mieszkanie, jest uciążliwy dla sąsiadów. Chronią go wszystkie przepisy i
    nie ma takiej siły, która go wyrzuci. Chyba, że da mu się drugie mieszkanie.