  • 11. Data: 2017-03-19 08:32:48
    Temat: Re: wysokosc garazu jaka optymalna
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 16.03.2017 o 21:14, Baczek pisze:

    > Ale w warunkach technicznych mamy:
    > § 102.
    >
    > Garaż do przechowywania i bieżącej, niezawodowej obsługi samochodów
    > osobowych, stanowiący samodzielny obiekt budowlany lub część innego
    > obiektu, będący garażem zamkniętym - z pełną obudową zewnętrzną i
    > zamykanymi otworami, bądź garażem otwartym - bez ścian zewnętrznych albo
    > ze ścianami niepełnymi lub ażurowymi, powinien mieć:
    >
    > 1) wysokość w świetle konstrukcji co najmniej 2,2 m i do spodu przewodów
    > i urządzeń instalacyjnych 2 m,

    Więc pytanie czy to musi być garaż, a nie np. pomieszczenie gospodarcze?
    No i dlaczego nie budynek mieszkalny za który płaci się 10x mniej
    podatku? :)
    Poza tym nic nie stoi na przeszkodzie żeby wysokość pomieszczenia
    zmniejszyć po odbiorze (tylko jak się będą czepiać, to nagle garaż
    stanie się nie garażem?). Ja mam taki garaż z wysokością 2,19m - miał
    jakieś 2,4m, ale bramę wjazdową wysokości 2m, podwiesiłem płyty gk i
    zgłosiłem nową powierzchnię opodatkowaną w urzędzie. Chyba pierdoła bo
    nie przyszli nawet sprawdzić faktycznej wysokości.

    Łukasz

  • 12. Data: 2017-03-19 11:04:59
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 19.03.2017 o 08:32, ddddddddddddd pisze:

> [...]
    > zgłosiłem nową powierzchnię opodatkowaną w urzędzie. Chyba pierdoła bo
    > nie przyszli nawet sprawdzić faktycznej wysokości.

    temat psychologiczny nie budowlany. garaż zimą to odśnieżanie wjazdu,
    problem z wodą w środku, szybsze gnicie auta. jak to ma być garaż
    warsztat magazyn, to im wyszszy, większy jaśniejszy - tym lepiej. o
    każdy centymetr bym walczył. ja naprawiałem auto w dużym garażu, a i tak
    nie dało się obejść auta przy otwartych drzwiach. Był duży kanał, a do
    wyjęcia układu wydechowego i tak trzeba było przetaczać auto.
    Po latach uważam że w słowniku powinno być inne określenie na garaż
    serwis, i garaż dziupla przyśpieszająca rdzewienie auta. A zastąpienie
    tego drugiego przypadku wiatą ma same zalety
    ToMasz

  • 13. Data: 2017-03-19 11:46:39
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 19.03.2017 o 11:04, ToMasz pisze:

    > Po latach uważam że w słowniku powinno być inne określenie na garaż
    > serwis, i garaż dziupla przyśpieszająca rdzewienie auta. A zastąpienie
    > tego drugiego przypadku wiatą ma same zalety

    no nie same, pod wiatą będzie zimniej
    Ja mam garaż dość mały (wysokość ponad 3m, ale drzwi w aucie muszę mieć
    zamknięte, kanał za krótki, do auta dostęp tylko z jednego boku) - ale
    taki budynek już kupiłem. Do sporadycznego dłubania w aucie wystarczy,
    na co dzień trzymam tam auto rzadko używane (jakbym zrobił bramę
    elektryczną to mógłbym tam parkować codziennie) - ale garaż jest
    praktycznie codziennie otwierany (wietrzony). Auto którym jeżdżę stawiam
    na zewnątrz (mam webasto)

    Łukasz

  • 14. Data: 2017-03-19 16:53:54
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > no nie same, pod wiatą będzie zimniej
    praktycznie codziennie otwierany (wietrzony). Auto którym jeżdżę stawiam
    > na zewnątrz (mam webasto)
    Jeśli sam, to spoko.Ale jeśli masz wypakować choćby jedno dziecko z fotelika,
    wziąć zakupy nie mocząc nóg, to choćby wiata sie przydaje.
    A jeśli jeszcze po tego masz wyskrobać szyby i odśnieżyć, to i garaż okazuje sie
    konieczny.
    Ale sądzę, że szerokość też jest istotna.nawet bardziej niż wysokość...

  • 15. Data: 2017-03-19 20:02:17
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > A jeśli jeszcze po tego masz wyskrobać szyby i odśnieżyć, to i garaż okazuje sie
    konieczny.

    nie. wystarczy wiata z zadaszeniem o metr większym od auta - nic nie
    musisz odśnieżać. w środku zimy parkujesz na śniegu a nie marznącym
    błocie. co do ciepła i webasto, ja robiłem tak. kaloryferek olejowy
    stawiałem za siedzeniem, czasówka uruchamiała go na 15 minut przed
    starem. idąc do auta wyłączałem kabel 230v odpalałem silnik i zanim
    kaloryfer się wychłodził, to silnik już grzał. ciepło generowane przez
    kaloryfer było wystarczające aby podgrzać całe powietrze w aucie o parę,
    może naście stopni, tak więc nic się nie osadzało na szybach. Gdybym
    długo ogrzewał, 12 godzin, to by woda, lód z podłogi mieszał z
    powietrzem i osadzał na szybach
    ToMasz

  • 16. Data: 2017-03-22 20:31:34
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Auto którym jeżdżę stawiam na zewnątrz (mam webasto)

    Autem którym ja jeżdżę, też parkuję na zewnątrz a nie mam webasta.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 17. Data: 2017-03-22 20:34:43
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > no nie same, pod wiatą będzie zimniej

    A w kanale będzie zimniej niż na poziomie zero. Przedpisca pisze o
    różnicach, czyli np. braku potrzeby skrobania czy odśnieżania kiedy auto
    stoi pod wiatą. A to, że będzie zimniej - i tak w kurtce wsiadasz do
    auta, nawet w garażu.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz