  • 171. Data: 2018-10-25 19:18:51
    Temat: Re: xiaomi / roborock - odkurzacz-robocik
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 14 Oct 2018 02:56:23 -0700, Adam Sz. wrote:
    > Kupiłem sobie ostatnio to cacko (https://www.ceneo.pl/59720328) i jak
    > ktoś rozważa normalny odkurzacz VS odkurzacz centralny - dajcie se siana
    > i kupujcie robocika xiaomi - piękna sprawa, od ponad tygodnia sobie
    > jeździ i tak czysto jeszcze nigdy w domu nie miałem :-) pozdr.

    Ja dokupiłem do towarzystwa drugiego robota, tym razem Mi Robot (czyli ta
    "pierwsza" wersja Xiaomi, przed Roborockiem).

    Zewnętrzne rozmiary i ogólny wygląd identyczny, poza inaczej
    umiejscowionym skanerem. Z moich obserwacji odkurza tak samo skutecznie
    co Roborock. Jedyne różnice jakie zauważyłem:
    - Mi Robot nie posiada mopa
    - Mi Robot nie ma auto-wykrywania dywanów
    -... no i tyle różnic.

    Zatem jeśli ktoś rozważa zakup Roborocka, a nie zależy mu na
    automatycznym wykrywaniu dywanów ani na mopowaniu, to szczerze polecam Mi
    Robot. Robi to samo co Roborock, tak samo sprytnie łazikuje i sprząta, a
    kosztuje 100 Eur mniej.

    Jedyna wątpliwość którą mam, to czy Mi Robot będzie wspierał virtual walls
    tak jak Roborock, kiedy już Xiaomi udostępni nowy firmware w Europie.
    Czas pokaże.

    Mateusz

  • 172. Data: 2018-10-25 21:57:04
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > Robot. Robi to samo co Roborock, tak samo sprytnie łazikuje i sprząta, a

    Nie wiem, czy to jest to samo, ale wrzucam następną podpowiedź.

    Jeśli ktoś nie potrzebuje faktury, to może nieco taniej zanabyć tu:

    https://www.gearbest.com/robot-vacuum/pp_00981631634
    7.html?wid=1101231&utm_source=tt_de&aid=171752

    1100 zł.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 173. Data: 2018-10-26 08:04:06
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 25 Oct 2018 21:57:04 +0200, Adam wrote:
    > Nie wiem, czy to jest to samo, ale wrzucam następną podpowiedź.
    >
    > Jeśli ktoś nie potrzebuje faktury, to może nieco taniej zanabyć tu:

> [...]

    Tak, to jest właśnie to.

    > 1100 zł.

    tzn. 255 Eur. Ja kupiłem za 245 Eur na rakuten, z darmową przesyłką i
    fakturą (ale nie VAT). Paczkę dostałem następnego dnia.

    Mateusz

  • 174. Data: 2018-10-26 09:19:01
    Od: quent <x...@x...com>

    On 23.10.2018 19:57, Adam Sz. wrote:
    > Niestety po przełączeniu na Chiny - co prawda pobierzesz aktualizację
    > firmwara ale nasza wspaniała łunia dzięki RODO nie pozwala na zbieranie
    > danych - i jak jesteś poza Chinami - to nie działa w ogóle obsługa
    > odkurzacza - apka każe zmienić region :) Pozostaje czekać na aktualizację
    > na naszych jeuropejskich serwerach.
    > pozdr.

    Nie da się skorzystać z jakiegoś proxy? Są oferty na próbę chyba

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 175. Data: 2018-10-26 10:15:19
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 października 2018 19:18:53 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste
    napisał:

    > co Roborock. Jedyne różnice jakie zauważyłem:
    > - Mi Robot nie posiada mopa
    > - Mi Robot nie ma auto-wykrywania dywanów
    > -... no i tyle różnic.

    Ma też mniejsze ssanie (ale i tak wysokie - 1800pa VS 2000pa), nie ma
    sensora nacisku (roborock jak wyczuje że wchodzi zbyt głęboko to się
    wycofuje, starsza wersja może się wcisnąć na amen i zablokować), trochę
    mniejszy pojemnik na śmieci i fabrycznie - filtr HEPA którego nie można
    myć (można wymienić na ten zmywalny, bo pasują do siebie).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 176. Data: 2018-10-26 10:17:52
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 26 października 2018 09:19:02 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Nie da się skorzystać z jakiegoś proxy? Są oferty na próbę chyba

    Pewnie by się dało ale to trzebaby zaaplikować na routerze pewnie, bo
    ciężko stwierdzić czy chodzi o połączenie aplikacji z serwerem, czy
    odkurzacza :) Mi się nie chce bo nie potrzebuję w praktyce tych
    funkcjonalności - nie mam dywanów, nie mam stref no-go ;) Spokojnie sobie
    poczekam aż firmware wjedzie na serwery EU :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 177. Data: 2018-10-26 10:31:22
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 26 Oct 2018 01:15:19 -0700, Adam Sz. wrote:
    > nie ma sensora nacisku (roborock jak wyczuje że wchodzi zbyt głęboko to
    > się wycofuje

    Faktycznie, Mi tego nie ma. I dlatego wchodzi mi bez problemu pod komodę,
    pod którą Robo boi się zaglądać. Wczoraj właśnie zastanawiałem się
    dlaczego, nawet mierzyłem oba, ale to po prostu ten czujnik nacisku. W
    robo jest bardzo delikatny i wystarczy musnąć go po głowie by się
    przestraszył.

    > trochę
    > mniejszy pojemnik na śmieci i fabrycznie - filtr HEPA którego nie można
    > myć (można wymienić na ten zmywalny, bo pasują do siebie).

    Filtry nawet oglądałem i wydawały się identyczne. No ale może
    rzeczywiście ten w Robo ma jakiś inny skład i nie widać różnicy gołym
    okiem.

    Mateusz

  • 178. Data: 2018-10-26 10:42:30
    Od: quent <x...@x...com>

    On 26.10.2018 10:17, Adam Sz. wrote:

    > Pewnie by się dało ale to trzebaby zaaplikować na routerze pewnie,

    Mam na myśli zmianę DNS w DHCP routera

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 179. Data: 2018-10-26 11:00:27
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 26 października 2018 10:42:31 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Mam na myśli zmianę DNS w DHCP routera

    Hm, ale co miałby sam DNS zmienić? Obawiam się, że chińskie serwery xiaomi
    po prostu sprawdzają IP z którego się łączysz i w zależności od tego
    odmawiają dialogu :) Gdzieśtam czytałem, że jak masz tego huba od xiaomi
    z którym łączą się urządzenia domowe to to działa. Ale nie wiem - nie
    mam za bardzo czasu żeby wnikać :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 180. Data: 2018-10-26 11:27:36
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 26 Oct 2018 02:00:27 -0700, Adam Sz. wrote:
    > Hm, ale co miałby sam DNS zmienić? Obawiam się, że chińskie serwery
    > xiaomi po prostu sprawdzają IP z którego się łączysz i w zależności od
    > tego odmawiają dialogu :)

    Chyba nie tylko to (jeśli w ogóle), bo w internetach opisują że
    rozwiązanie problemu polega na przeflaszowaniu Robo. Czyli jeszcze coś
    tam w nim siedzi na sztywno.

    Mateusz