  • 111. Data: 2010-10-23 19:29:12
    Temat: Re: z cyklu "grzejecie juz" ? :) ciag dalszy..
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-10-23 19:55, tarnus pisze:

    > Nawet teraz włączyłem watomierz i z monitorem pobiera około 170W. Sam
    > komputer od 90-110 w zależności jak zapracowany.
    > Celeron 1,7, 512MB, 300GB HDD, ATI All in Wonder 7500 z TV tunerem.

    Tutaj bez karty graficznej z CD wychodzi 140W, bez monitora, CPU 90% :-)

    http://extreme.outervision.com/PSUEngine

    M.

  • 112. Data: 2010-10-23 19:53:33
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tutaj bez karty graficznej z CD wychodzi 140W, bez monitora, CPU 90% :-)
    >
    > http://extreme.outervision.com/PSUEngine

    Nie mam pojęcia co liczyłeś. Tam nie ma moich podzespołów.
    U mnie watomierz pokazuje to co pisałem.

    Marek

  • 113. Data: 2010-10-23 20:23:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam Szendzielorz wrote:

    > Marek - cenie zwykle Twoje posty bo sensownie piszesz ale prosze Cie,
    > nie porywaj sie na tania psychologie nie znajac zupelnie mnie i mojej
    > sytuacji :) Jest to grupa o budowaniu, czy nie jest? Dyskutuje sie tu
    > o roznych technologiach i "ciekawostkach" budowlanych, czy ocenia
    > ludzi po ich CO i trybie zycia ? Otrzasnijcie sie i zacznijcie
    > odpisywac w temacie, a nie robcie z grupy targowiska :)
    > pozdr.

    to też napisz coś sensownego a nie epatuj nas swoimi zdolnościami przeżycia
    w niskich temperaturach.

    Chwalisz sie nam jak to oszczędnie ogrzewasz dom utrzymując w nim
    temperatury grubo poniżej normatywów obliczeniowych.

    Chcesz na pokazać jaki jesteś macho? Jaka jest twarda twoja rodzina?

    znaczy jesteście ciekawostka budowlaną? :)

  • 114. Data: 2010-10-23 20:37:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam Szendzielorz wrote:

    > Bzudra, 17 st przy podlogowce jest OK! W ciagu dnia Kospelek
    > elektryczny nagrzal mi podlogi woda o temp. 30st C, w pokojach 1m nad
    > posadzka jest aktualnie ok 18stC i ja poprostu odplywam - jest ZA
    > CIEPLO :-) Normalnie trzeba uciekac z nogami na stol ;)

    ściągnij te grube skarpety rajtki spodnie z wełny i bambosze.

  • 115. Data: 2010-10-24 01:22:32
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Ogólnie powiedziałem co chciałem. Grupa polega na dzieleniu się
    > doświadczeniem i wiedzą, więc to czynię. Odradzam takiego rozwiązania
    > bo zupełnie nie wiem czemu to ma śłużyć. Jeżeli garaż jest ogrzewny to

    Garaż NIE jest ogrzewany a tylko ocieplony - porządnie.

    > wychładzanie wilgotnym powietrzem

    wg. wielu osób jest to w miarę suche powietrze, biorąc pod uwagę
    pomieszczenie do jakiego się je doprowadza oraz to, że jest to pomieszczenie
    nie ogrzewane..
    Zauważ, że nie raz była tu toczona dyskusja o tym że rekuperacja przesusza
    powietrze w domach. Zdaję sobie sprawę z tego, że jest to pojęcie względne
    ponieważ to samo powietrze w innej temperaturze będzie wilgotne (wilgotność
    względna).

    z domu jest bez sensu. Jeśli to
    > powietrze ma go grzać to grzybowa katastrofa. Rób jak chcesz,
    > podzieliłem się swoim doświadczeniem i wiedzą.
    > Pozdrawiam

    Dzięki za ostrzeżenie. Będę obserwować. Latem i w okresach przejściowych nie
    będzie problemów a zimą zobaczymy. Zawsze jest przecież anemostat, który
    można zamknąć.
    Całość w wentylacji garażu zrobiona jest na bazie anemostatu który został
    zainstalowany przed wyrzutnia ścienną która istnieje swoją drogą

    Pozdrawiam

  • 116. Data: 2010-10-24 08:19:53
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 23 Paź, 22:37, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > ściągnij te grube skarpety rajtki spodnie z wełny i bambosze.

    Chodze bez kapci w zwyklych skarpetkach, a spodnie zwykle jeansy wiec
    znowu pudlo :-) Nie koloryzujcie ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 117. Data: 2010-10-24 09:34:49
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    .googlegroups.com...

    OK, to ile Ty zuzyles opalu w ciagu ostatniego tygodnia ? :)

    Za ostatni tydzień nie powiem gdyż ostatni stan licznika gazu jak
    wspomniałem wcześniej mam z 1.X w związku z podwyżką. Już od tego dnia
    dogrzewałem w niektóre dni wodę i sporadycznie na noc załączałem ogrzewanie.
    Mogę dzisiaj odczytać i kolejny raz np. za tydzień.

    Marek

  • 118. Data: 2010-10-24 10:19:16
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tutaj bez karty graficznej z CD wychodzi 140W, bez monitora, CPU 90% :-)
    >
    > http://extreme.outervision.com/PSUEngine

    Jeszcze raz tu zaglądnąłem i już wiem jaki błąd zrobiłeś. Wynik na czerwono
    to zalecana moc minimalna zasilacza a którą zawsze się podaje a szarą
    czcionką to orientacyjne zużycie zestawu a ta wartość to około 90W.

    1. Celeron 1,7 Wilamette z noty katalogowej przy 100% 63,5W

    2. HDD Samsung 300GB z naklejki na nim odczytano 5V/600mA 12V/500mA co daje
    9W

    3. Karta VGA z wbudowanym tunerem ATI All In Wonder 7500
    w wersji do noteboka znalazłem info że pobiera 27W ja mojej daję z racji że
    jest stacjonarna i z tunerem 40W

    4. Płyta P4I45GV plus 2xDDR 256 30W

    5. Monitor Dell 17" według noty producenta 40W

    To są wartości max które poza monitorem nigdy we wszystkich podzespołach
    nie występują jednocześnie podczas pracy komputera.
    Razem przy 100% obciążeniu komputera mamy więc teoretycznie 142,5W ale jak
    wspomniałem takie obciążenie nie jest synchroniczne dla komponentów a i
    wogóle występuje niezmiernie rzadko gdyż nie używam programów do obróbki
    grafiki, video czy gier.
    CDrom jest używany tylko kiedy coś instaluję więc większość czasu spędza w
    trybie standby pobierając ułamek wata na podrzymanie gotowości.
    Podczas normalnej pracy użycie procesora średnio 20-30%.

    Marek

  • 119. Data: 2010-10-24 10:35:55
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    .googlegroups.com...

    >ja mam 40kWh/m2 tylko dlatego ze wliczam tez 140m2 piwnic

    No to u mnie z garażem wyjdzie 60kWh/m2 :)

    Marek

  • 120. Data: 2010-10-24 10:43:41
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik tarnus napisał:
    > Użytkownik "Adam Szendzielorz"<a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > No to u mnie z garażem wyjdzie 60kWh/m2 :)

    sle to z wyliczeń teoretyczno-szacunkowych, czy z faktycznego rocznego
    zużycia opalu?