  • 131. Data: 2010-10-24 15:38:07
    Temat: Re: z cyklu "grzejecie juz" ? :) ciag dalszy..
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ia1hik$g69$1@node1.news.atman.pl...

    > W swoim zapamiętaniu udowadniania nie zauważyłeś, że przyznałem ci rację
    > :-)

    Jeżeli taki miałeś zamiar aby przyznać rację todlaczego pisałeś w dalszym
    ciągu w takim tonie jakbyś niedowierzał?

    Marek.

  • 132. Data: 2010-10-24 15:46:54
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    m.googlegroups.com...
    On 24 Paź, 15:38, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    >Ja mam w projekcie 110m2 uzytkowej, a dom ma powierzchnie blisko
    >400m2, z czego prawie wszystko procz dwoch garazy (po 32m2 kazdy)
    >moznaby przyjac jako uzytkowe :D W tym tygodniu ide zglosic dom do
    >opodatkowania i juz sie tropie co tez tam madrego mam wpisac :)

    Tzn. powiekszyłeś, czy też 290m2 to piwnice, garaże i inne nieużytki?
    Ja jak zgłaszałem dom do podatku to ze sobą miałem projekt. Pokazałem i
    kazano mi przepisać z niego.

    Marek

  • 133. Data: 2010-10-24 16:15:37
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    wiadomościnews:9512cff1-56f2-4b14-80fb-892a71a8f584@
    l20g2000yqm.googlegroups.com...

    > Tzn. powiekszyłeś, czy też  290m2 to piwnice, garaże i inne nieużytki?

    W tych 110m2 nie sa uwzglednione garaze i cale poddasze. No i
    wszystkie piwnice (~110m2 odliczajac juz ten drugi garaz ktory jest na
    poziomie piwnicy wlasnie). Ot plany byly na kredyt "rodzina na swoim",
    ktory okazal sie w naszym wypadku i tamtym czasie bujda na resorach, a
    ten zakladal powierzchnie max 140m2 (no i im mniejszy dom, tym doplaty
    wieksze :) stad tez projektant na moja prosbe "zamienil" poddasze na
    pomieszczenia nieuzytkowe, gospodarcze i powierzchnie uzytkowa mam
    wpisana w projekcie jako 110m2 :)

    > Ja jak zgłaszałem dom do podatku to ze sobą miałem projekt. Pokazałem i
    > kazano mi przepisać z niego.

    Chyba tez bede go musial wziasc ze soba.. Czy ktos to pozniej
    weryfikuje ? Przychodzi urzedas z miarka i liczy ? ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 134. Data: 2010-10-24 17:00:17
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam Szendzielorz napisał:

> [...]
    > wieksze :) stad tez projektant na moja prosbe "zamienil" poddasze na
    > pomieszczenia nieuzytkowe, gospodarcze i powierzchnie uzytkowa mam

    A... dlaczego bujda na resorach...?
    Ja jakoś tej bujdy nie widzę :-))) - dopłaty już dostaję.

  • 135. Data: 2010-10-24 17:41:40
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 24 Paź, 19:00, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > A... dlaczego bujda na resorach...?
    > Ja jakoś tej bujdy nie widzę :-))) - dopłaty już dostaję.

    Jaka masz marze dla tego kredytu ?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 136. Data: 2010-10-24 19:07:23
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    > Jaka masz marze dla tego kredytu ?
    > pozdr.

    Nie pamiętam dobrze..., ale coś chyba koło 2 %... Tyle ile w PLN było w
    owym czasie - grudzień ub. roku dla kredytów hipotecznych we wszystkich
    w zasadzie bankach - sprawdzałem oferty i nie różniły się między sobą za
    bardzo.

  • 137. Data: 2010-10-24 19:27:50
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 24 Paź, 21:07, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > owym czasie - grudzień ub. roku dla kredytów hipotecznych we wszystkich
    > w zasadzie bankach - sprawdzałem oferty i nie różniły się między sobą za

    No. Mi tez wszedzie dawali 2% :) I okazalo sie, ze tyle dawali tylko
    dla kredytu "rodzina na swoim" (bo mieli z tym wiecej formalnosci,
    wtedy (2008) to byla nowosc i nikt nie wiedzial / nie chcialo sie
    bankowcom zalatwiac papierow). Dyrektor oddzialu (z ktorym sie znamy
    od lat) zdradzil mi, ze kredyty preferencyjne maja u nich (i wszedzie
    indziej) wyzsze marze.. Pow. uzytkowa bank wyliczyl mi prawie
    dopuszczalne maksimum (140m2), a to oznaczalo, ze przez 8 lat bank
    bedzie mi doplacal tylko 25% odsetek. Nie wiem, czy nie bylo tam
    jeszcze jakiegos haczyka. Suma summarum wzialem "zwykly" hipoteczny i
    dostalem na niego marze.. 0,7% :)

    Policzmy.. Kredyt 100 tys na 30 lat. Marza 2%, stopa referencyjna
    3,5%, suma - 5,5%, raty rowne, odsetki -> 104 404.04
    Ten sam kredyt z marza 0,7%, suma 4,2%, raty rowne, odsetki -> 76
    046.18

    Odsetki przez pierwsze osiem lat to ok. 30.720 pln. Z tego bank
    oddalby mi 25% (bo doplacaja polowe ale przy 70m2..) czyli 7680
    pln ;-) Nawet gdyby dom mial 70m2 to i tak by sie nie oplacil.

    Moze teraz jest inaczej, moze maja marze takie same dla "zwyklych"
    kredytow. Nie wiem.. Ale w 2008 bylo tak jak pisze i ten kredyt sie
    nijak nie oplacal :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 138. Data: 2010-10-24 20:00:36
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >Sporo, ja to zawsze powtarzam chociaż Maniek się ze mną kłóci :)
    >że przez wentylację mozna z dobrze ocieplonego domu wywiać 30-40%
    >ciepła w całym bilansie strat.

    Janusz mi sie po prostu te prawdy kupy nie trzymaja. Gdybym zatkal wszystkie
    kanaly wentylacyjne to placilbym prawie polowe rachunkow za ogrzewanie?? Z
    prostej matematyki przegrod to nie wyjdzie.

    Pozdro.. TK

  • 139. Data: 2010-10-24 20:05:43
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

> [...]

    > Moze teraz jest inaczej, moze maja marze takie same dla "zwyklych"
    > kredytow. Nie wiem.. Ale w 2008 bylo tak jak pisze i ten kredyt sie

    Ja załatwiałem pod koniec 09 i pewnie inne były realia.
    Nie wyliczałem tak jak Ty, ale policzyłem, że do kredytu dopłacą mi ok
    35 kzł na przestrzeni tych ośmiu lat - coś blisko 100 rat po ok 350 zł.
    Wszedłem w to. Po ośmiu latach może już całkiem go spłacę :-)...

  • 140. Data: 2010-10-24 22:44:45
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-10-24 22:00, Maniek4 pisze:
> [...]
    > kanaly wentylacyjne to placilbym prawie polowe rachunkow za ogrzewanie?? Z
    > prostej matematyki przegrod to nie wyjdzie.

    Bo arytmetyka jest inna.

    Jeśli do wyliczeń z przegród dodasz drugie tyle to masz wentylację
    grawitacyjną. Jednak mniemam, że tyle nie będzie, bo zapewne nie
    wymieniasz tego powietrza tak intensywnie.

    M.