  • 141. Data: 2010-10-25 08:58:25
    Temat: Re: z cyklu "grzejecie juz" ? :) ciag dalszy..
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "tarnus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ia1dbp$2l4$1@news2.ipartners.pl...
    > Użytkownik "robercik-us" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > He he. Kiedyś toczyłem dyskusję z Werbińskim o sensowności solarów.
    > On wierdził że jego rodzina zużywa 1/6 tego ile moja i że wszyscy u niego
    > chodzą czyści :)
    > Więc twoja rodzina będzie nie dość że czysta to jeszcze jak wypolerowana
    > :)

    Twierdzę że u mnie zużywamy od 4 do 6 m3/osobę/miesiąc. W tym ciepła woda
    ogrzewana bojlerami elektrycznymi oraz gazem.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 142. Data: 2010-10-25 09:16:06
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Twierdzę że u mnie zużywamy od 4 do 6 m3/osobę/miesiąc. W tym ciepła woda
    > ogrzewana bojlerami elektrycznymi oraz gazem.

    Noo czyli tak jak napisałem, gdzies 1/6.Udowadniałeś wtedy że jednej osobie
    w twojej rodzinie wystarczy 12l ciepłej wody na dzień.

    A jak w końcu napiszesz jakie to komputery w domu zainstalowałeś które 8W
    pobierają? Pytam poważne.

    Marek

  • 143. Data: 2010-10-25 09:19:59
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli do wyliczeń z przegród dodasz drugie tyle to masz wentylację
    > grawitacyjną. Jednak mniemam, że tyle nie będzie, bo zapewne nie
    > wymieniasz tego powietrza tak intensywnie.

    I kolejna dyskusja wraca do komfortu. Pewnie nie wymieniam tyle ile moglbym
    bez strat przez wentylacje mechaniczna, ale zyje, nie mam grzyba i nic nie
    smierdzi. Mniemam, ze wentylacja jaka jest to jest wystarczajaca. Pisanie,
    ze gdybym zalozyl rekuperator i wentylacje mechaniczna to spalalbym 30-40%
    opalu mniej jest zwyklym naciaganiem i tyle. Proponowalem juz tu w zeslym
    roku doswiadczenie z zatkanymi kratkami przez tydzien, spisywanie licznika
    gazu i porownanie tego z analogicznym okresem we wzglednie podobnych
    warunkach. Teorie nawet o 80% mniejszym zuzyciu opalu bedzie mozna sobie
    miedzy bajki wlozyc. Ale tu pojawia sie kolejny argument, ze wentylacja
    grawitacyjna nie dziala latem, a ja tego lata przekonalem sie dobitnie ze
    dziala czyszczac wszystkie kratki wentylacyjne po wcinaniu parapetu i
    montowaniu okapu kuchennego, zeby bylo smieszniej latem jest calkowicie za
    darmo, ale tez gwarantowany komofort jest znacznie mniejszy, co moim zdaniem
    powinno byc podstawa dywagacji na temat oplacalnosci szeroko pojetej. Nie
    mam nic przeciwko tego typu instalacjom, ale opowiesci o
    kikudziesiecioprocentowych stratach w normalnych warunkach nie beda mialy
    miejsca. W mieszkaniu jakim mieszkalem okazalo sie pewnego razu, ze
    wentylacji de facto nie bylo od lat, a ze mieszkanie stare, okna tez to i
    nikt nie smierdzial. Po kilku zaczadzeniach krajowych pewnego lata przyszli
    panowie i wszedzie pomontowali rury spiro i wentylacj zaczela ciagnac.
    Wilgoci zrobilo sie mniej, kratki w kuchni ciagle upitolone, a zuzycie opalu
    bez zauwazalnych zmian. No sorry, ale polowe mniej spalonego wegla to raczej
    bym zauwazyl, zwracam uwage, ze okna do szczelnych nie naleza co jak wiadomo
    zwieksza wymiane, wiec tym gorzej dla strat i opalu.

    Pozdro.. TK

    Pozdro.. TK

  • 144. Data: 2010-10-25 09:20:51
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    k.googlegroups.com...

    >Chyba tez bede go musial wziasc ze soba.. Czy ktos to pozniej
    >weryfikuje ? Przychodzi urzedas z miarka i liczy ? ;-)

    Na chwilę obecna możesz się obawiac tylko życzliwego sąsiada ale problem
    powstac może w przyszłości w dwóch sytuacjach.
    1. Jak będziesz chciał sprzedac dom to będziesz musiał sporządzić świadectwo
    energetyczne i może wtedy wyjąść na jaw. Chyba że już je masz i tam jest to
    co w projekcie.
    2. Jak wejdzie kataster a wejdzie niebawem to do celów podatkowych kazda
    nieruchomość będzie inwentaryzowana i wtedy wyjdzie na jaw.
    Ogólnie mówiąc masz lekki problem przyszłościowy.

    Marek

  • 145. Data: 2010-10-25 09:28:18
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    e.googlegroups.com...
    On 24 Paź, 14:58, "tarnus" <t...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >KASE :) Ja swiadectwo energetyczne mojego domu kupilem na allegro za
    >120 pln. Pan przyslal mi krotka ankiete mailem, ktora wypelnilem i
    >podeslalem mu 3 zdjecia domu (w niskiej rozdzielczosci - ot takie
    >zwykle fotki z zewnatrz). Na trzeci dzien poczta przyszedl mi
    >certyfikat w dwoch kopiach + kopia dyplomu i jakies inne dokumenty, ze
    >pan moze wystawiac certyfikaty + sam certyfikat na plycie (nie wiem w
    >jakiej formie, nie mialem czasu wrzucic do napedu :-) Wyniki wyszly mu
    >zupelnie z kosmosu, przypuszczam, ze robi to na zasadzie losowania :P

    A to do moich znajomych podjechał osobiście i nawet stawiał opór w materii
    gdyż stwierdził że balkony są nei ocieplone i on nie może wystawić.
    Znajomy przy nim zadzwonił do mnie i zaproponowałem aby mu powiedział że na
    mieście jest tuzin czekających na zlecenia a on jest tu od wystawiania
    świadectwa na podstawie tego co zastał lub z projektu no i przeszło.

    Marek

  • 146. Data: 2010-10-25 10:59:13
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Jan Werbinski napisał:

    > Twierdzę że u mnie zużywamy od 4 do 6 m3/osobę/miesiąc. W tym ciepła
    > woda ogrzewana bojlerami elektrycznymi oraz gazem.

    A no wiiidzisz :-)))

    Wcale z Ciebie nie taki oszczędniś, bo jak policzysz moje zużycie - 20
    m3 wody na miesiąc na cztery osoby, to okaże się, że ja zużywam ni mniej
    ni więcej, tylko 5 m3/os/miesiąc. W tym połowa to ciepła woda.

  • 147. Data: 2010-10-25 14:03:27
    Od: "ms" <s...@a...jp>

    j.googlegroups.com...

    > No i jak tam ? Ostatnie dni dosc chlodnawe. U mnie na poludniu bywalo
    > nawet -3 w nocy. W dzien srednio 8-12st. W nocy spada kolo 5...

    Ja na razie grzeje delikatnie (raz lub dwa razy dziennie rozpalam 3-5
    kawalkami drewna - czyli zaladunek na 1-2h palenia) tylko kominkiem bez DGP.
    Temperatura w pokoju z kominkiem (kominek na dole) dochodzi do 23, w
    pozostalych pokojach na gorze przy podlodze miedzy 19-20 - sa to sypialnie i
    taka temepratura do spania jest dla mnie odpowiednia. Pokoj z kominkiem
    szybko sie wychladza ale ze wzgledu na dwa duze okna + okno tarasowe. Na
    gorze to spadek okolo 0,2-0,3 stopnia przez noc. Mam rekuperator ale przede
    wszystkim dla swiezego powietrza, oszczednosci jak beda to dobrze jak nie
    to trudno. W garazu nie ogrzewanym i mam ciagle magiczne 15. Ocieplenie
    styropian 12cm lambda szary czyli lambda 0,032, welna 25cm 0,035. Podloga
    18cm. Ogrzewanie grzejnikowe gazowe ale jeszcze nie uzywane - pierwszy sezon
    mieszkam.

    ms.

  • 148. Data: 2010-10-25 14:52:50
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > wody na miesiąc na cztery osoby, to okaże się, że ja zużywam ni mniej ni
    > więcej, tylko 5 m3/os/miesiąc. W tym połowa to ciepła woda.

    U mnie ciepła woda ma mniejszy udział, ale nie liczyłem tego jeszcze
    dokładnie, np podlicznikami. Do prania, mycia naczyń, jedzenia, spłukiwania
    itp idzie woda zimna. Do mycia samochodu, podlewania zużywamy wodę o 50%
    tańszą, bo bez udziału ścieków.

    O oszędzaniu pisałem wtedy w kontekście grzania wody ciepłej prądem vs gazem
    lub solarami i kosztów inwestycyjnych. Przypomnę, że u mnie koszt
    inwestycyjny dla grzania prądem CW to 600 za bojler 80l i około 200 za
    bojler 10l.

    10 000 zł których nie wydałem na solary przyniosło w tym roku >1200 zł
    dochodu (PZU, Tauron, GPW). Nie byłbym w stanie uzyskać oszczędności 1200
    zł/rocznie wydając je na solary lub kolejne ogrzewacze przepływowe gazowe
    wraz z modernizacją kominów.

  • 149. Data: 2010-10-25 18:59:11
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-10-25 16:52, Jan Werbinski pisze:

> [...]
    > dochodu (PZU, Tauron, GPW). Nie byłbym w stanie uzyskać oszczędności
    > 1200 zł/rocznie wydając je na solary lub kolejne ogrzewacze przepływowe

    Demagogia. Zwracam uwagę, że gdybyś miał 100 000zł a nawet 200 000zł to
    inwestycja w PUZ, Tauron, GPW dałaby dokładnie 1200zł dochodu. :-)

    M.

  • 150. Data: 2010-10-25 20:23:58
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Demagogia.

    Oj tak oj tak.
    Bezsensowne mieszanie pojecia oszczednosci i spekulacji. Niech przetrzyma te
    akcje do kolejnej zblizajacej sie moim zdaniem bezssy a bedzie w plecy 2400.
    A gdyby nie mieszkal w mieszkaniu/domu to co miesieczne oszczednosci na
    wodzie, pradzie, podatku, sciekach i czym tam jeszcze moznaby zainwestowac w
    PZU co miesiac.

    Pozdro.. TK