  • 1. Data: 2009-06-08 20:11:50
    Temat: z czego budować?
    Od: "Marcin" <b...@o...pl>

    Witam, właśnie zakupiłe działkę budowlaną;-) projekt domu wybrany, no i się
    zaczynaja się problemy.....
    Jestem w tym na razie "zielony" i zastanawiam się nad technologią budowy
    domu: z max-a czy może bloczki ytong? a może jeszcze co innego?
    jakie są zalety i wady obu systemów? jak to wyglada w kosztach? może ktoś
    podzieli się doswiadczeniem....

  • 2. Data: 2009-06-08 20:18:26
    Temat: Re: z czego budować?
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Marcin pisze:
> [...]
    > domu: z max-a czy może bloczki ytong? a może jeszcze co innego?
    > jakie są zalety i wady obu systemów? jak to wyglada w kosztach? może ktoś

    Na to wygląda, ze jesteś faktycznie totalnie zielony...
    Problemy to dopiero się zaczną.
    Skoro masz już działkę to składaj podania o wypis z planu miejscowego
    lub o WZ - załatwiania i czasu w sroc...
    Będziesz miał duuużo czasu na czytanie. Im więcej sie nauczysz i dowiesz
    za nim wbijesz pierwszą łopatę tym lepiej dla Ciebie.
    Co d drugiej części pytania to poprzeglądaj internet. Dowiesz sie dużo.
    Zbadaj co możesz u siebie lokalnie kupić w dobrych pieniądzach. Z eikpa
    budowlana pogadaj. Bo ekipę co ytonga stawia jako sciane 1w bez wad i
    zgodnei z technologia ciezko znalezc...

    pozdrawiam i współczuję

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2009-06-08 20:33:20
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Marcin" <b...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > domu: z max-a czy może bloczki ytong? a może jeszcze co innego?
    > jakie są zalety i wady obu systemów? jak to wyglada w kosztach? może ktoś

    My tu dyskutujemy jako ludzie po przejściach albo poszkodowani przez
    budowlańców i mamy w symie dużą wiedzę co i jak powinno być zrobione.

    Ja osobiście gdybym budował jeszcze raz to bym użył gazobetonu w miarę
    wytrzymałego na ściskanie, zamiast murować, bym go kazał pokleić na możliwie
    cienkie spoiny. Nadproża i stropy lane z gruszki i to wszystko ocieplic
    styropianem.
    Ten klej i cienkie fugi w zwykłym gazobetonie po to żeby w razie fuszerek
    uniknąć przypadkowych mostków termicznych, gdyby nawet podwiewało pod
    izolację itd.

    Ale zaraz się zacznie dyskusja :-)

  • 4. Data: 2009-06-08 21:13:34
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > domu: z max-a czy może bloczki ytong? a może jeszcze co innego?
    > jakie są zalety i wady obu systemów? jak to wyglada w kosztach? może ktoś

    To ja polece to "cos innego"
    szybko,
    malo mokrych robot,
    minimalne mozliwosci usterek czy innych niedociagniec
    no i bardzo cieplo ;-)
    a zeby zaczac to tak jak RudeBoy napisal:
    plus mapka do celow projektowych od geodety
    dopiero wtedy mozna wybierac projekt, wczesniej nie ma to zadnego sensu
    bo szansa ze trafisz w WZ jest jak 1:100

    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 5. Data: 2009-06-09 06:50:33
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Użytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dopiero wtedy mozna wybierac projekt, wczesniej nie ma to zadnego sensu
    > bo szansa ze trafisz w WZ jest jak 1:100

    bez przesad,
    WZ nie ustalają materiału na ściany
    a każdy projekt można zaadaptować,
    moj dom w projekcie byl caly z betonu komorkowego, a ja sobie poddasze ze
    stropem zrobilem z wiązarów, i z nie bylo z niczym problemow,
    sciana 1W z betkom'u jest nieracjonalna, z uwagi na slabą nośność muru do
    wszelkich zamocowań, bo zazwyczaj daje się np. Ytong'a gestosci 350-400
    kg/m3, lepszy jest 600-700 i do tego ocieplenie,
    chyba trudniej jest zneleźć ekipe, ktora nie spieprzy porotherm'u albo
    max'a, zazwyczaj nie przejmują sie ukruszeniami i innymi obitymi dziurami
    najpierw wiec lepiej okreslic technologie, potem zobaczyc co jest w WZ a
    potem szukac projektu

    pozdr
    p.

  • 6. Data: 2009-06-09 08:09:04
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    On 8 Cze, 22:11, "Marcin" <b...@o...pl> wrote:
> [...]
    > domu: z max-a czy może bloczki ytong? a może jeszcze co innego?
    > jakie są zalety i wady obu systemów? jak to wyglada w kosztach? może ktoś

    Zacznij od czytania archiwalnych watkow grupy. Lec po kolei nie
    omijajac zadnego. Im dalej wstecz dotrzesz tym wiecej pieniedzy
    zaoszczedzisz.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 7. Data: 2009-06-09 10:26:48
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Dy" <d...@m...com.pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

    >. Im dalej wstecz dotrzesz tym wiecej pieniedzy zaoszczedzisz.

    hahahahaha prawda :-)

  • 8. Data: 2009-06-09 10:30:39
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Przemek" <e...@v...pl> wrote in message news:h0l0g1$tc2$1@news.onet.pl...
    >jest nieracjonalna, z uwagi na slabą nośność muru do wszelkich zamocowań,
    >bo zazwyczaj daje się np. Ytong'a gestosci 350-400 kg/m3, lepszy jest
    >600-700 i do tego ocieplenie,

    Ytong jest fajny pod warunkiem, że 350kg/m3 wszystkie gęstrze są za drogie i
    używanie oryginalnego nie ma sensu. Ytong 350 to utopia. Ma za małą nośność
    do wielu zastosowań.
    Mimo, że ja mam z porothermy to go nie polecam.
    Za dużo możliwości złego wykonania. Zwykły gazobeton i cienkie spoiny
    poziome i pionowe plus ocieplenie wybaczy znacznie wiecej.
    Głównie budowa to walka z partaczami, a nie z materiałem.

  • 9. Data: 2009-06-09 10:38:15
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek" <e...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > najpierw wiec lepiej okreslic technologie, potem zobaczyc co jest w WZ a

    Akurat piszac o WZ nie mialem na mysli technologii
    przytocze ekstremalne WZ ktore mi sie nedawno trafily:
    linia zabudowy lukiem po dzialce (narozna)
    wys. elewacji frontowej max. 3,5m
    spadek dachu 35-45%
    domy tylko z poddaszem uzytkowym
    i z mapki: linia telefoniczna napowietrzna w 1/3 szer. dzialki
    adaptacja projektu tez ma swoje granice,
    w tym wypadku skonczylo sie na projekcie indywidualnym
    bo zmian bylo tyle ze inaczej sie nie dalo.

    pozdrawiam

    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 10. Data: 2009-06-09 10:40:59
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Zacznij od czytania archiwalnych watkow grupy. Lec po kolei nie
    omijajac zadnego. Im dalej wstecz dotrzesz tym wiecej pieniedzy

    E no wszystkiego nie musi czytac wystarcza posty kiki
    z nich mozna napisac poradnik pt. jak buduja fachofcy ;-)
    pozdro

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl