  • 11. Data: 2009-06-09 10:48:02
    Temat: Re: z czego budować?
    Od: a...@g...com

    On 9 Cze, 12:30, "kiki" <j...@g...ky> wrote:

    > Mimo, że ja mam z porothermy to go nie polecam.
    > Za dużo możliwości złego wykonania. Zwykły gazobeton i cienkie spoiny

    A ja mam porotherm i polecam ;-) Trzeba chyba jednak rozroznic
    porotherm 25/30/38 na sciany 2W od grubszego porothermu na sciany 1W,
    bo to przeciez dwie rozne technologie. Ty masz sciane 2W wiec
    wytlumacz co u Ciebie spaprali ? Krzywo wymurowali ? Gazobeton tez sie
    da krzywo ;-) Ja w przypadku sciany 2W jestem za materialem nosnym
    takim, ktory bedzie najtanszy. Mi akurat porotherm 25 wyszedl
    najtaniej wiec z niego murowalem. Tanszy byl tylko tzw. "hasiok" czyli
    pustak z jakiegos dziwnego (zuzlo?) betonu i odrzucilem go tylko i
    wylacznie dla "marki" porothermu.. Poprostu kiedys przy sprzedazy tego
    domku jak ktos spyta "z czego sa sciany" i uslyszy, ze z "hasioka" -
    to odrazu cena leci mocno w dol (bo skoro sciany najtansze to reszta
    pewnie tez ;) Materialowo tanszy byl oczywiscie MAX ale po dokladnym
    policzeniu zuzycia zaprawy, a takze czasochlonnosci - bardziej
    oplacalny byl oryginalny porotherm!

    I nie zaluje - fajnie chowa sie w jego "zakamarkach" przewody
    alarmowe ;-D Takze mity o rzekomej trudnosci w mocowaniu kolkow mozna
    odstawic do lamusa - fakt, ze trzeba kupic dluzsze kolki ale
    wystarczajaco mocno trzymaja nawet te najtansze rozporowe :) BK w tym
    wzgledem wcale nie jest lepszy - wkrecenie mocniejszego kolka
    rozporowego blisko krawedzi powoduje piekne pekniecie i oderwanie
    duzego kawalka BK razem z kolkiem ;) Porotherm tez udalo mi sie w ten
    sposob wykonczyc - ale to byl kolek dlugosci 15cm fi12, dokrecany
    kluczem 13 "na hama" - troche przesadzilem z tym kolkiem :-)

    Tak wiec moja opinia dla autora -> buduj sciane 2W ocieplona styro LUB
    welna (jak Cie stac), a jako material nosny uzyj tego, co bedzie
    TANSZE, bo na to przyjdzie z jednej strony tynk, z drugiej ocieplenie.
    Po miesiacu zapomnisz co tam w srodku siedzi :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2009-06-09 11:14:43
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "Marcin" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam, właśnie zakupiłe działkę budowlaną;-) projekt domu wybrany, no i
    > się zaczynaja się problemy.....
    > Jestem w tym na razie "zielony" i zastanawiam się nad technologią budowy
    > domu: z max-a czy może bloczki ytong? a może jeszcze co innego?
    > jakie są zalety i wady obu systemów? jak to wyglada w kosztach? może ktoś
    > podzieli się doswiadczeniem....

    Najpierw się zastanów ile warst chcesz mieć w ścianie, a później dobierz do
    tego materiały.

    Ściana 3W - to ściana nośna ocieplenie ściana osłonowa (zewnętrzna).
    - np. Cegła + wełna + cegła klinkierowa
    Ściana 2W - to ściana nośna z doklejonym ociepleniem
    - np. Cegła + styropian
    Ściana 1W - to ściana z materiału który pełni jednocześnie funkcje
    konstrukcyjne i izolacyjne
    - np. beton komórkowy

    Ściana 3W jest najdroższa jeśli chodzi o koszt materiałów i wykonania, ale
    zapewnia najlepsze właściwości mechaniczne i akustyczne. Izolacyjność może
    być dowolnie dobra (tak jak przy ścianie 2W - zależy tylko od grubości
    warstwy izolacyjnej), ale trzeba pamiętać o konieczności wykonania szerszego
    fundamentu.

    Ściana 2W jest tańsza niż 3W, ale jest znacznie gorsza mechanicznie i
    stwarza duże ryzyko tzw. mostków cieplnych. Przy ścianie 2W najłatwiej można
    wykonać bardzo grube ocieplenie jest więc polecana osobom które chcą wydać
    więcej na etapie budowy by później mniej płacić za ogrzewanie.

    Ściana 1W jest cenowo porównywalna do ściany 2W, ale tańsza i prostsza w
    wykonaniu nie zapewnia jednak tak dobrej izolacyjności cieplnej jak ściana
    2W. Ściana 1W ma też najgorszą izolacyjność akustyczną. Jest jednak
    najprostsza i najszybsza w wykonaniu.

    A teraz do materiałów:

    Ściana 3W: bet. kom. lub silikaty + wełna + klinkier
    Ściana 2W: silka + wełna
    Ściana 1W: bet. kom.

    Tak ja bym budował gdybym musiał budować takie ściany. Uzasadnienie:
    Moim zdaniem nie ma sensu murować ścian z cegły gdy z betonu komórkowego lub
    silikatów muruje się szybciej (w zasadzie klei) i otrzymujemy równiejszą
    powierzchnię, a ściany prostsze. Wiem, że można równo murować z cegły, ale
    nie jest to zbyt częsta praktyka. Zwykle dokładność wynosi +/- 1cm bo
    "przyjdzie tynk i wyrówna", a w domach budowanych z bloczków silikatowych
    lub z betonu komórkowego dokłądność wynosi +/- 1mm.

    P.S. Jak zamierzasz mieć (lub już masz) małe dzieci to pamiętaj, że ściana
    2W nie lubi jak w nią kopać piłką :-)

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 13. Data: 2009-06-09 11:19:11
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "HANA" <h...@p...onet.pl> wrote in message

    > E no wszystkiego nie musi czytac wystarcza posty kiki
    > z nich mozna napisac poradnik pt. jak buduja fachofcy ;-)

    Wszystkim budowali fachofcy tylko wielu jeszcze nie wie, że za rok zacznie
    remont innymi fachofcami :-)
    BK wydaje mi się naj mniej narażony na niedopilnowanie. Fachofcy pracują
    kiedy im patrzymy na ręce ale i gdy sobie pojedziemy. Wtedy robią co chcą.
    Technologie bloczków na zamki czy pióro/wpust to ryzykowna zabawa.
    Lepiej kupić w miarę równy BK i zamiastzaprawą usiłowac go kleić na pionowe
    i poziome spoiny. Nawet jak źle zrobią to i tak pozostanie margines
    bezpieczeństwa.
    Gorzej jak zamki porothermu beda krzywo i naładują tam zaprawy co jest
    nagminne.
    Nieocieplone / źle wymurowane szczyty nie bedo tak bolały z BK.

  • 14. Data: 2009-06-09 11:20:57
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 9 Cze, 13:14, "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> wrote:
> [...]
    > fundamentu.
    >
    > Ściana 2W jest tańsza niż 3W, ale jest znacznie gorsza mechanicznie i
    Co masz na myśli "gorsza mechanicznie"?

    > P.S. Jak zamierzasz mieć (lub już masz) małe dzieci to pamiętaj, że ściana
    > 2W nie lubi jak w nią kopać piłką :-)

    A jaka ściana to lubi?
    ;-)

  • 15. Data: 2009-06-09 11:55:56
    Od: "Ponury Jacek" <k...@w...pl>

    Witam!

    Też jestem przed ;-)

    Ale może poprostu wybudować według projektu ?
    Pozdrawiam!

  • 16. Data: 2009-06-09 12:07:09
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...
    On 9 Cze, 13:14, "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> wrote:

    > Ściana 2W jest tańsza niż 3W, ale jest znacznie gorsza mechanicznie i
    Co masz na myśli "gorsza mechanicznie"?

    Np. to co niżej cytujesz:

    > P.S. Jak zamierzasz mieć (lub już masz) małe dzieci to pamiętaj, że ściana
    > 2W nie lubi jak w nią kopać piłką :-)

    A jaka ściana to lubi?
    ;-)

    Ściany 1W i 3W kompletnie to nie rusza :-)

    Jak chcesz to mogę wymienić inne przykłądy (wszystkie z życia):
    - oparcie drabiny które powoduje wgniecenie
    - lecąca złamana gałąź która powoduje wyrwę
    - wyrwane anteny satelitarne mocowane na specjalne kołki w grubej warstwie
    styropianu
    - ekstremalny przypadek to gdy w czasie wichury poleciało całe ocieplenie z
    jednej strony domu
    - a przede wszystki piłka, piłka i jeszcze raz piłka :-)

    To są przypadki które znam osobiście, w archiwum tej grupy znajdziesz sporo
    więcej wraz ze zdjęciami.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 17. Data: 2009-06-09 12:15:41
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "Ponury Jacek" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Też jestem przed ;-)
    >
    > Ale może poprostu wybudować według projektu ?
    > Pozdrawiam!

    Gdyby projekty były poprawne, a budowlańcy potrafili budować według
    projektów, to na tej grupie byłoby pusto :-) Tymczasem niemal codziennie
    pojawiają sięnowe skargi na budowlańców i architektów.

    Jeśli masz dobry projekt to szczerze zazdroszczę. To skarb. Wystarczy wziąć
    dowolny katalog gotowych projektów i mieć elementarną wiedzę i wyobraźnię
    przestrzenną aby dostrzec schody które prowadzą środkiem okna. Komin tam,
    gdzie jest okno dachowe, słupy na poddaszu które nie mają się na czym oprzeć
    bo ktoś nie przewidział podciągu w odpowiednim niejscu itd...

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 18. Data: 2009-06-09 13:21:34
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 9 Cze, 14:07, "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> wrote:
> [...]
    >
    > A jaka ściana to lubi?
    > ;-)
    >
    > Ściany 1W i 3W kompletnie to nie rusza :-)

    Rusza rusza. Każda ściana obijana piłką wygląda co najmniej
    niefajnie. I nie ma tu znaczenia z czego.
    ;-)

    > Jak chcesz to mogę wymienić inne przykłądy (wszystkie z życia):
    > - oparcie drabiny które powoduje wgniecenie

    Wgniecenie w styropianie. Ale np. porysowanie w innych przypadkach.
    ;-)

    > - lecąca złamana gałąź która powoduje wyrwę

    Lecąca gałąź może przebić ścianę z cegły. Kwestia tylko skali.
    ;-)

    > - wyrwane anteny satelitarne mocowane na specjalne kołki w grubej warstwie
    > styropianu

    No to nie jest argument żaden.
    ;-)

    > - ekstremalny przypadek to gdy w czasie wichury poleciało całe ocieplenie z
    > jednej strony domu

    Widziałem np. przewróconą ścianę szczytową (1W).

    > - a przede wszystki piłka, piłka i jeszcze raz piłka :-)

    To dewastuje wszystkie rodzaje ścian. Odpadają tynki, obruszają się
    cegły itp.
    ;-)
    Zasada jest prosta - zero piłki w okolicy domu i nie ważne z czego
    wykonanego. Przecież są jeszcze szyby które najczęściej ulegają
    dewastacji, a ze styropianu na pewno nie są.
    ;-)

    > To są przypadki które znam osobiście, w archiwum tej grupy znajdziesz sporo
    > więcej wraz ze zdjęciami.

    Zdjęcia nie mam, ale jak mój kolega kopnął piłkę (jak byłem jeszcze w
    liceum to się słupek od bramki złamał). A nie był ze styropianu.
    ;-)

  • 19. Data: 2009-06-09 16:23:57
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości

    >I nie zaluje - fajnie chowa sie w jego "zakamarkach" przewody
    >alarmowe

    Do tego ceramika ma wieksza bezwladnosc termiczna.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2009-06-09 16:59:16
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    >Zdjęcia nie mam, ale jak mój kolega kopnął piłkę (jak byłem jeszcze w
    >liceum to się słupek od bramki złamał). A nie był ze styropianu.

    Ty Krzemo lubisz sie czepiac. Ewidentne przyklady slabosci sciany 2W, dla
    reszty oczywiste potrafisz przekuc w rownoznacznosc. Slabosc mechaniczna
    scian 2W dla wiekszosci jest znana. Nie przekonuje Cie problem opierania
    drabiny, kopania pilka przez dzieci majacych zaskakujace pomysly na ktore
    nie od razu ma sie wpyw, trudnosc mocowania w takiej scianie czego kolwiek,
    czy wreszcie odpadanie calego ocieplenia. Kazdy z tych przypadkow laczy sie
    ewidentnie z trwalym uszkodzeniem elewacji wraz z ociepleniem do tego
    trudnym w naprawie. Pogarsza to nie tylko estetyke, ale takze podstawowa
    funkcje ocieplenia. Dla tego porownywanie z zarysowaniem tynku, czy sladow
    po pilce na innych scianach jest co najmniej nieporozumieniem, a
    porownywanie oderwanego ocieplenia z przewroconym szczytem, jakby ocieplony
    szczyt nie mogl sie przewrocic, czy lecaca galaz przebijacja sciane z cegly
    to jakas chyba kpina. Dobrze ze nie zachaczyles o czasy wojenne i trzesienia
    ziemii.
    Nie zebym sie czepial, bo zwykle dobrze prawisz, ale dzis miales chyba zly
    dzien.

    Pozdro.. TK