  • 1. Data: 2011-11-28 11:12:53
    Temat: z czego podłoga na strychu? OSB, MFP, coś innego?
    Od: shaman <g...@m...pl>

    Cześć,

    może mi ktoś napisać jak powinna być wykonana podłoga nad poddaszem?
    Czy płyty typu OSB/MFP przykręca się bezpośrednio do jętek/kleszczy?
    Jaką minimalną grubość powinny być te płyty, żeby się zbytnio nie
    uginały?

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2011-11-28 11:22:09
    Temat: Re: z czego podłoga na strychu? OSB, MFP, coś innego?
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "shaman" <g...@m...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >może mi ktoś napisać jak powinna być wykonana podłoga nad poddaszem?

    rzadko kto ma podłogę nad poddaszem :-) ty to jestes gosc :-)

    >Czy płyty typu OSB/MFP przykręca się bezpośrednio do jętek/kleszczy?

    ale na poddaszu to mam osb 22 frezowany, przerwy miedzy legarami to jakies
    35cm (czyli gęsto)

    n.

  • 3. Data: 2011-11-28 11:47:12
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik shaman napisał:
> [...]
    > Czy płyty typu OSB/MFP przykręca się bezpośrednio do jętek/kleszczy?
    > Jaką minimalną grubość powinny być te płyty, żeby się zbytnio nie

    Zależy jaki masz rozstaw tych jętek.
    A desek z szalunków nie masz... ? Doskonale się nadają - mają z reguły
    33 mm, ale i calówki też powinny wystarczyć o ile nie masz szerzej jętek
    niż jakieś 80 - 90 cm.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 4. Data: 2011-11-28 13:15:11
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 28 Lis, 12:47, Robert G <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > A desek z szalunków nie masz... ? Doskonale się nadają - mają z reguły
    > 33 mm, ale i calówki też powinny wystarczyć o ile nie masz szerzej jętek

    Desek na tyle nie mam, a te co mam są tak rozmaitego sortu, że nie
    nadają się raczej, żeby coś porządnego z nich zrobić. W dodatku wiele
    z nich jest uwalanych betonem, a reszta upaćkana w glinie. Przeżyły
    swoje w gliniastym wykopie, najpierw jako szalunki, potem jako
    chodniczki a na końcu ekipa wyrzuciła je gdzie popadnie. 2 dni je z
    teściem taszczyliśmy w jedno miejsce. Trzeba by zestrugać ze 2 lub
    3mm. Nieważne.. w każdym razie deski raczej odpadają.

    PZDR
    Shaman

  • 5. Data: 2011-11-28 13:19:44
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 28 Lis, 12:22, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > rzadko kto ma podłogę nad poddaszem :-) ty to jestes gosc :-)

    > ale na poddaszu to mam osb 22 frezowany, przerwy miedzy legarami to jakies

    To pewnie kwestia nomenklatury. Dla mnie poddasze to tam gdzie mam
    sypialnię.. wyżej będzie strop z zabudowy G-K.. a nad poddaszem będzie
    przestrzeń nieużytkowa i o podłogę tegoż własnie miejsca pytam.
    Podłoga to może za duże słowo, ale przydało by się móc na czymś kłaść
    graty a nawet rozstawić drabinę.

    Ty pewnie piszesz o podłodze na poddaszu użytkowym.. bo wątpię żebyś
    dawał legary co 35cm w tym miejscu o które mnie chodzi. :)

    PZDR
    Shaman

  • 6. Data: 2011-11-28 13:32:26
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
    > Użytkownik "shaman"<g...@m...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > rzadko kto ma podłogę nad poddaszem :-) ty to jestes gosc :-)

    E tam, ja też tak mam: parter, poddasze i strych :)

    na jętki chłopcy walnęli legarki, na to osb 18 czy 22, wkręty i jest.
    Tańczyć się tam nie tańczy, ale jak normalnie się chodzi 2 razy do roku
    (po bombki i z bombkami) to nie ugina się by się bać. :)

    pozdrawiam
    rafał

  • 7. Data: 2011-11-28 13:43:30
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "shaman" <g...@m...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    > teściem taszczyliśmy w jedno miejsce. Trzeba by zestrugać ze 2 lub
    > 3mm. Nieważne.. w każdym razie deski raczej odpadają.

    Ja planuję zrobić podłogę stryszku z desek szalunkowych. Mam ich bardzo
    dużo. Szkoda mi pieniędzy na płytę OSB.

    Deski planuję oszlifować i pomalować jakimś preparatem chroniącym drewno.
    Między deskami chcę dać szczelinę 5-10mm. Jeśli dasz OSB, to chyba trzeba
    będzie ponawiercać otwory wentylacyjne.

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 8. Data: 2011-11-28 13:56:09
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "shaman" <g...@m...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >To pewnie kwestia nomenklatury. Dla mnie poddasze to tam gdzie mam
    >sypialnię.. wyżej będzie strop z zabudowy G-K.. a nad poddaszem będzie
    >przestrzeń nieużytkowa i o podłogę tegoż własnie miejsca pytam.

    Nomenklatura jest ważna - bo zamiast grubego osb u ciebie mozna zastosowac
    byle odpadowe g... :-)

    b.

  • 9. Data: 2011-11-28 20:00:27
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 28-11-2011 o 14:43:30 brunet.wp
    <S...@s...comusun_wielkie_lit

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 10. Data: 2011-11-28 20:05:07
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    ery> napisał(a):

> [...]
    > drewno. Między deskami chcę dać szczelinę 5-10mm. Jeśli dasz OSB, to
    > chyba trzeba będzie ponawiercać otwory wentylacyjne.
    Po co? ani deski ani osb nie jest na tyle szczelne aby to zaszkodziło
    wełnie,
    poza tym osb czy deskami nie będziesz ściskał wełny? tam powinna być
    szpara,
    ale przewiewu nie rób bo ci ciepło z wełny będzie uciekać, pamiętaj że
    ciepło
    idzie do góry, czyli będzie pod deskami, jak zrobisz szpary to
    sobiepójdzie i w to
    miejsce napłynie zimne pow. zmniejsza to efektywność ocieplenia wełny.
    Dlatego np na skosach daje się membranę żeby poza ochroną ptrzed wodą
    blokowała ruch
    powietrza, ale przepuszczała parę wodną.

    --
    Pozdr
    JanuszK