  • 11. Data: 2011-11-29 08:39:33
    Temat: Re: z czego podłoga na strychu? OSB, MFP, coś innego?
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    news:op.v5n92tr91cvm6g@lap...
> [...]
    > wełnie,
    > poza tym osb czy deskami nie będziesz ściskał wełny? tam powinna być
    > szpara,
    > ale przewiewu nie rób bo ci ciepło z wełny będzie uciekać, pamiętaj że
    > ciepło
    > idzie do góry, czyli będzie pod deskami, jak zrobisz szpary to
    > sobiepójdzie i w to
    > miejsce napłynie zimne pow. zmniejsza to efektywność ocieplenia wełny.
    > Dlatego np na skosach daje się membranę żeby poza ochroną ptrzed wodą
    > blokowała ruch
    > powietrza, ale przepuszczała parę wodną.

    Podłogę chcę zrobić tylko od płatwi do płatwi, tak więc po bokach i tak
    będzie przestrzeń gdzie wełna spod podłogi będzie odsłonięta. Więc
    wentylacja tej wełny i tak będzie.

    Spotkałem się z opiniami, że w przypadku płyt OSB należy ponawiercać otwory,
    a w przypadku desek zostawić szpary między deskami.

    U mnie cały stryszek będzie ocieplony. Wełnę dam aż do samej kalenicy.

  • 12. Data: 2011-11-29 14:18:11
    Od: "inż. Jaskiniowy" <j...@s...sk>

    W dniu 2011-11-28 12:22, Budyń pisze:
    > Użytkownik "shaman"<g...@m...pl> napisał w wiadomości

    > rzadko kto ma podłogę nad poddaszem :-) ty to jestes gosc :-)

    Trza poszerzać horyzonty, oj trza...

  • 13. Data: 2011-11-30 09:28:19
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 28.11.2011 14:15, shaman wrote:

    > Desek na tyle nie mam, a te co mam są tak rozmaitego sortu, że nie
    > nadają się raczej, żeby coś porządnego z nich zrobić. W dodatku wiele
    > z nich jest uwalanych betonem, a reszta upaćkana w glinie. Przeżyły
    > swoje w gliniastym wykopie, najpierw jako szalunki, potem jako
    > chodniczki a na końcu ekipa wyrzuciła je gdzie popadnie. 2 dni je z
    > teściem taszczyliśmy w jedno miejsce. Trzeba by zestrugać ze 2 lub
    > 3mm. Nieważne.. w każdym razie deski raczej odpadają.
    >
    > PZDR
    > Shaman
    Ja mam u siebie OSB 22. Rozstaw jetek 70-80 cm. Uginaja sie lekko, ale
    daje sie bezpeicznie chodzic.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 14. Data: 2011-11-30 21:31:01
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "shaman" <g...@m...pl> wrote:
> [...]
    > Czy płyty typu OSB/MFP przykręca się bezpośrednio do jętek/kleszczy?
    > Jaką minimalną grubość powinny być te płyty, żeby się zbytnio nie

    Ja zrobiłem z płyt OSB 18mm pióro-wpust. Pod płytami wykonałem ruszt z łat 6x4cm
    co 40cm. Ruszt wypoziomowałem klinami i podkładkami (jętki zawsze trochę
    uciekają). Podłoga jest sztywna i równa.

    --
    Bartek

  • 15. Data: 2011-12-01 09:27:20
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 30 Lis, 22:31, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > Ja zrobiłem z płyt OSB 18mm pióro-wpust. Pod płytami wykonałem ruszt z łat 6x4cm
    > co 40cm. Ruszt wypoziomowałem klinami i podkładkami (jętki zawsze trochę
    > uciekają). Podłoga jest sztywna i równa.

    Możesz napisać nieco więcej? Twoje rozwiązanie wydaje się najbardziej
    "profi" :) Ten ruszt to jakaś kratownica? I w jaki sposób utwierdziłeś
    podkładki? Mam taką przypadłość, że na rozwiązania najprostsze
    najtrudniej mi wpaść. :)

    PZDR
    Shaman

  • 16. Data: 2011-12-01 13:33:55
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "shaman" <g...@m...pl> wrote:

> [...]
    > "profi" :) Ten ruszt to jakaś kratownica? I w jaki sposób utwierdziłeś
    > podkładki? Mam taką przypadłość, że na rozwiązania najprostsze

    Co tu więcej pisać? 4m łaty są po prostu nabite na jętki gwoździami 100 albo 120
    tak jak nabija się je na krokwie. Przed przybiciem każdej łaty sprawdzałem
    poziom jętek za pomocą długiej łaty aluminiowej. Jeśli gdzieś brakowało,
    wkładałem podkładkę lub klin w miejscu bicia gwoździa (gwóźdź trzyma łatę i
    podkładkę). Podkładki przygotowałem z odpadów z łat za pomocą hebla.
    Łaty powinny być ułożone tak, aby podpierały krawędzie płyt (płyty mają się
    łączyć na łacie).
    Płyty przykręcałem do rusztu wkrętami fosforowanymi.
    Warto również pamiętać o wniesieniu płyt na strych przed zamocowaniem rusztu.
    Cała robota zajęła mi tydzień (popołudniami po pracy), wykonałem ją sam za
    wyjątkiem wrzucenia płyt na strych.

    --
    Bartek

  • 17. Data: 2011-12-02 14:09:44
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 1 Gru, 14:33, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > Co tu więcej pisać? 4m łaty są po prostu nabite na jętki gwoździami 100 albo 120
    > tak jak nabija się je na krokwie. Przed przybiciem każdej łaty sprawdzałem

    Dzięki - o to mi przede wszystkich chodziło - czy można łaty przybić
    bezpośrednio od jętek.

    PZDR
    Shaman

  • 18. Data: 2011-12-05 10:03:11
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "shaman" <g...@m...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    > Dzięki - o to mi przede wszystkich chodziło - czy można łaty przybić
    > bezpośrednio od jętek.

    Jakie masz odległości między jętkami? Jeśli nie więcej niż 80cm to dałbym
    płytę bezpośrednio na jętki. U mnie na przykład stryszek jest bardzo niski,
    więc dawanie łat na jętki nie wchodzi w grę (szkoda tracić 4-5cm wysokości).

  • 19. Data: 2011-12-07 11:53:55
    Od: Sha Man <s...@g...com>

    On 5 Gru, 11:03, "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomościnews:815b0fda-89c5-4a06-8ff8-09444331dbfe@
> [...]
    > więc dawanie łat na jętki nie wchodzi w grę (szkoda tracić 4-5cm wysokości).

    Krokwie nie są idealnie równoodległe względem siebie (wiadomo - górale
    zrobili po swojemu :)) i obawiam się, że niektóre odległości mogą
    przekraczać 80cm. Ale najważniejsza dla mnie informacja z Twojego
    postu jest taka, że można je mocować bezpośrednio do jętek. Tego
    właśnie nie byłem pewien. Nie potrzebuję na stryszku podłogi tak
    stabilnej jak w salonie. Jednak Ty będziesz przybijał deski, które jak
    wiadomo są znacznie sztywniejsze od płyty OSB. Dotychczas myślałem że
    płyta 15mm w zupełności wystarczy. Okazuje się jednak, że chyba
    nie......

    PZDR
    Shaman

  • 20. Data: 2011-12-07 14:45:54
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Sha Man" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    > wiadomo są znacznie sztywniejsze od płyty OSB. Dotychczas myślałem że
    > płyta 15mm w zupełności wystarczy. Okazuje się jednak, że chyba

    U mnie też nie są równoodległe od siebie, ale to nawet nie kwestia wykonania
    tylko taki był projekt. Tam gdzie odległości są większe, dam jakieś
    dodatkowe wzmocnienia od spodu, np. łaty równoległe do jętek (od płatwi do
    płatwi mocowane na kątowniki), oczepy przy jętkach, itd.

    OSB 15mm może być za cienka, chyba daje się nieco więcej, np. 22mm.

    Wydaje mi się, że można mocować bezpośrednio do jętek. Są jakieś
    przeciwwskazania?