  • 21. Data: 2016-09-20 18:17:39
    Temat: Re: za wysoka parterówka
    Od: J D <d...@o...pl>

    W dniu wtorek, 20 września 2016 15:43:56 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > dlatego schodów nie bedzie, żona dała się przekonać (kupimy suszarke, jak to
    doradził Myjk). Tym samy bedzie wiecej miejsca przy drzwiach wejściowych a i ściana
    kolankowa obniży się o 60cm. Mam tylko nadzieje ze nie bede tego załował jak córka za
    kilka lat powie ze chciałby na poddaszu mieszkać :-)

    > Ktoś tam pisał o schodach - czemu podnoszą ściankę kolankową. Dół ma być grzany,
    strych nie - a wiec klatka schodowa musi być ocieplona / drzwi na poddaszu też muszą
    być szczelne. W dodatku układ domu i miejsce schodów powodowały że drzwi na strychu
    nie wychodziły idealnie pod szczytem dachu.

    > Ale kamień spadł z serca i decyzja podjęte = brak schodów = brak ścianki kolankowej
    :-) Projektantowi chyba mniej do śmiechu bo musi teraz pozmieniać trochę rysunków :-/

    > uciu

    Rozwiązaniem jest suszarka sufitowa. Nie rezygnuj z pralni, nawet małej - na
    szerokość pralki, nad pralką suszarka przy suficie

  • 22. Data: 2016-09-20 18:37:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 20 Sep 2016 06:49:50 -0700 (PDT), uciu

    > A co do wysokości 2,8 - nie bede już projektantowi dupy truł.

    Truj, truj. To akurat mało roboty.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 23. Data: 2016-09-20 18:47:53
    Od: "Uzytkownik" <a...@s...pl>

    Kris wrote:

    > Nie bardzo rozumie zwiazku konieczności podwyższenia domu ze schodami
    > na kolejna kondygnacje.

    Jak nie rozumiesz, to nie zabieraj glosu.
    Nie pij tyle!

  • 24. Data: 2016-09-20 18:52:35
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "uciu" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Odebrałem projekt i...tak mi to wyszło:
    https://drive.google.com/open?id=0B4KSrsfTQATISHJkQj
    lyVDZ4ZTA

    Optycznie nie wygląda jak parterówka.... jest za wysoka, z za wysoką scianą
    kolankową (80 cm z wieńcem) ale nie da rady jej obniżyć przez schody do
    góry - muszą być drzwi na strychu by ciepło z dołu nie pitało do góry.

    Szukam opcji obniżenia tego budynku.

    Zona nie chce słyszeć o likwidacji schodów ( bo chce mieć suszarnie u góry i
    zwykły wyłaz odpadał :-/ a to by rozwiązało cały problem. Wiec może
    optycznie ją jakoś obniżyć?

    Czy może zapomniec o wyglądzie a cieszyć się ze dom bedzie bardziej
    użytezny... z drugiej strony taka wielka chałupa długa na 24m :-/

    W zupełnie innej kwestii: ten garaż jest za mały na dwa samochody. Kanał
    jest w takim miejscu, że nie ma jak wejść pod samochód, ani otworzyć szeroko
    drzwi kierowcy.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 25. Data: 2016-09-20 18:53:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 września 2016 18:15:14 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Ot to.
    > Nie wiem co tam koło domu planuje ale w pierwszym roku zabraknie mu powmieszczenia
    na kosiarke, taczkę, rowery itp i będzie to w garażu zalegać a auto na dworze.
    Tragedia nie ma bo dla auta na dworze nie problem.Jakieś mniej używane sprzęty typu
    frytownica, duże garnki, gąsior na wino, sanki, zabawki z których dzieciak wyrośnie,
    namiot czy inne parawany też żona do garażu wyeksmituje. A na to właśnie idealnie
    strych ma stworzony. Tylko z mlrmalnego wejścia nie rezygnować.

    Zamrażarka dodatkowa jeszcze. Właśnie taki strych idealny na jej lokalzacje.
    Mam z 20 krzaków malin, z 10 krzaków borówek, dwie jagody kamczackie. Zamrażarka
    musiałem dodatkowo na te owoce kilka lat temu kupić. No i grzyby też mrożę.
    Borowiki wysmukłe po kilka wiader dziennie w tym roku nosić można z naszych
    nadmorskich lasow.
    Kurek też zatrzęsienie

  • 26. Data: 2016-09-20 19:00:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 września 2016 18:47:51 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Jak nie rozumiesz, to nie zabieraj glosu.
    > Nie pij tyle!
    Kamilek- do lekcji!!

  • 27. Data: 2016-09-20 19:04:09
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 września 2016 15:54:34 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

    > Z czego będzie strop, nie da się w nim rur ukryć?
    > Albo w poddaszu puścić rury skoro i tak nie użytkowy.

    zelbet z racji szkód górniczych

    uciu

  • 28. Data: 2016-09-20 19:31:12
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Zamrażarka dodatkowa jeszcze. Właśnie taki strych idealny na jej lokalzacje.

    A nie za gorąco jej tam latem?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 29. Data: 2016-09-20 19:33:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 20 Sep 2016 14:52:31 +0200, Jacek

    > Weź to mojej żonie wytłumacz. Jej zdaniem z suszarki wychodzi pranie
    > pogniecione i MUSI być suszone na sznurach, gdzie sama sobie starannie
    > równiutko powiesi i potem ma większość nie wymagającą prasowania.
    > Jej zdaniem suszarka nadaje się wyłącznie do skarpet.

    Jeśli chodzi o pralko-suszarkę to faktycznie słyszałem i czytałem, że
    bardziej gniecie ubrania. Natomiast widziałem ubrania z suszarki i
    wyglądały prawie jak po prasowaniu. Dlatego u siebie zaplanowałem miesjce
    na osobną pralkę i suszarkę (badam jeszcze ew. ustawienie pionowe).

    Jak uciu skasuje miejscobierne schody, to pole na suszarkę znajdzie. Ile
    kasy zaoszczędzi na podnoszeniu ścian aby na opddaszu było znośnie,
    ocieplaniu i izolowaniu poddasza od parteru, to jego.

    Wg mnie bardzo dobry krok i nie ma się co oglądać na córkę, czy rzekome
    marnowanie "dostępnej" przestrzeni. "Dostępna" to ona by była za sporym
    nakładem pieniędzy. Gdyby uciu chciał ją faktycznie wykorzystać, to by
    budował od podstaw dom piętrowy -- a przecież buduje z założenia
    parterówkę.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 30. Data: 2016-09-20 19:35:36
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > pod sufitem? Nie śledzę dokładnie twojej budowy, bo może by lepiej było na poddaszu
    przy ściance kolankowej? A dojścia w stropie po prostu.
    > Minus taki że rury byłoby po gorszej stronie izolacji.

    Rury od wentylacji dać między ocieplenie stropu. Zastąpi to im także
    otulinę.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz