  • 1. Data: 2011-01-18 11:49:40
    Temat: zabezpieczenie przed ciągiem wstecznym z wentylacji
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    no właśnie, wentylacja grawitacyjna, kanał w kominie obok dymowego,
    jak zabezpieczyć przed zaciąganiem w drugą stronę (czasem dymu z
    komina, a czasem smrodu z wywiewki kanalizacji), kratki z żaluzja
    działają w drugą stronę, może ktoś widział takie odwrotne... a jeśli
    nawet, to czy ciąg wentylacji grawitacyjnej, da radę podnieść te
    żeberka żaluzji, czy to tylko do wentylatorów... a może są jakieś
    prostsze, specjalne kratki do takich zastosowań...

    pozdrawiam
    s_13

  • 2. Data: 2011-01-18 12:07:30
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "s_13" <s...@i...pl> wrote in message
    z.googlegroups.com...

    > no właśnie, wentylacja grawitacyjna, kanał w kominie obok dymowego,
    > jak zabezpieczyć przed zaciąganiem w drugą stronę (czasem dymu z

    Myśmy o tym już rozmawiali nie raz :-) Chyba nie ma na to lekarstwa :-)
    Wentylacja mechaniczna jest jedynym lekarstwem. Rozszczelnianie na potęgę -
    szkoda kasy za ciepło. Całkowiet zatykanie też nie. Jak zaczyna wiać to
    trzeba zamykać anemostat. ale musi być szczelny, a takich nie ma :-)
    Ja wiem, że jest to problem, z którym sam się borykam. mam czasem takie
    cofki podczas mrozu, że komin wentylacyjny na poddaszu przemarza, że aż
    odchodzi farba :-)

  • 3. Data: 2011-01-18 12:13:18
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 18 Sty, 13:07, "kiki" <k...@k...net> wrote:
    > "s_13" <s...@i...pl> wrote in message

    z.googlegroups.com...

    > My my o tym ju rozmawiali nie raz :-) Chyba nie ma na to lekarstwa :-)
    > Wentylacja mechaniczna jest jedynym lekarstwem. Rozszczelnianie na pot g -
    > szkoda kasy za ciep o. Ca kowiet zatykanie te nie. Jak zaczyna wia to
    > trzeba zamyka anemostat. ale musi by szczelny, a takich nie ma :-)
    > Ja wiem, e jest to problem, z kt rym sam si borykam. mam czasem takie
    > cofki podczas mrozu, e komin wentylacyjny na poddaszu przemarza, e a
    > odchodzi farba :-)

    Ja mam podobny problem a mianowicie zimne powietrze jest nawiewane
    przez okap nad kuchenką.
    Przez to w kuchni, zwłaszcza rano, jest wyrażnie chłodniej.
    Rozszczelnianie okien mało pomaga, dopiero otwarcie, ale wtedy wieje
    przez okno :)
    Efekt jest tym większy im zimniej jest na zewnątrz.
    Przydałaby się jakaś klapa ktora nie dopuszczałaby do wstecznego ciągu
    ale na tyle lekka żeby wentylator okapu na pierwszym biegu mógł ja
    unieść i spełniać swoja funcję, jest takie coś na rynku?

    Pzdr
    QbaB

  • 4. Data: 2011-01-18 12:20:01
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik s_13 napisał:
> [...]
    > żeberka żaluzji, czy to tylko do wentylatorów... a może są jakieś
    > prostsze, specjalne kratki do takich zastosowań...

    Najprościej to zrobić mając odpowiedni nawiew. Zazwyczaj przyczyną cofki
    jest zbyt mała ilość powietrza dostarczonego :).

    pzdr.
    rafał

  • 5. Data: 2011-01-18 12:22:24
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Sty, 13:13, QbaB <q...@g...com> wrote:

    > Przydałaby się jakaś klapa ktora nie dopuszczałaby do wstecznego ciągu
    > ale na tyle lekka żeby wentylator okapu na pierwszym biegu mógł ja
    > unieść i spełniać swoja funcję, jest takie coś na rynku?

    Jest - mialem takie cos w bloku w kuchni! Dzialalo ale wkurzalo bo w
    wietrzna pogode klapa walila w te i spowrotem robiac duzo halasu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2011-01-18 12:25:47
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Najpro ciej to zrobi maj c odpowiedni nawiew. Zazwyczaj przyczyn cofki
    > jest zbyt ma a ilo powietrza dostarczonego :).

    przy notorycznym wstecznym biegu tak, ale czasem zdarza się przy
    prawidłowym ciągu, taki oto niefortunny zbieg okoliczności: wydmuchnie
    z kanalizacji, wiatr pociągnie w pobliże kratki, ja otwieram kominek
    (oczywiście szczelny i z dopływem powietrza z zewnątrz) i... po
    sprawie... delikatny smrodek czuć przez dłuższą chwilę, zanim z
    powrotem go nie wywieje...

    pozdrawiam
    s_13

  • 7. Data: 2011-01-18 12:29:46
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Przydałaby się jakaś klapa ktora nie dopuszczałaby do wstecznego ciągu
    > ale na tyle lekka żeby wentylator okapu na pierwszym biegu mógł ja
    > unieść i spełniać swoja funcję, jest takie coś na rynku?

    pewnie jest... właśnie czegoś takiego szukam
    BTW zasada działania jak w kanalizacyjnym multistopie, suchym syfonie,
    klapka jest tak wyważona, że odrobina wody na niej już powoduje
    otwarcie, w druga stronę szczelny jak cholera...:-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 8. Data: 2011-01-18 12:34:17
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Sty, 13:25, s_13 <s...@i...pl> wrote:

> [...]
    > (oczywiście szczelny i z dopływem powietrza z zewnątrz) i... po
    > sprawie... delikatny smrodek czuć przez dłuższą chwilę, zanim z

    Meeee chaaaaa nicznnnaaaa.. mechaniczna! Mechaniczna! Me-cha-
    niczna!! ;) Ciekawe, czy RRR albo kogucik sie przyznaja do takich
    naturalnych zjawisk u nich w domu? Pytanie retoryczne.. :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2011-01-18 12:38:23
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik s_13 napisał:

> [...]
    > (oczywiście szczelny i z dopływem powietrza z zewnątrz) i... po
    > sprawie... delikatny smrodek czuć przez dłuższą chwilę, zanim z

    A może założenie tulipana na wylot z wentylacji ? Od razu załatwi
    poprawę ciągu, tylko znów to powietrze trzeba dostarczyć :)

    pzdr.
    rafał

  • 10. Data: 2011-01-18 12:38:49
    Od: "PH" <P...@p...news>

[...]

    ja dałem taką klapkę która uchyla sie tylko w jedną stronę :) działa lepiej
    niż sie spodziewałem
    pzdr
    Piotr