  • 11. Data: 2011-01-18 12:41:28
    Temat: Re: zabezpieczenie przed ciągiem wstecznym z wentylacji
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Jest - mialem takie cos w bloku w kuchni! Dzialalo ale wkurzalo bo w
    > wietrzna pogode klapa walila w te i spowrotem robiac duzo halasu :)
    > pozdr.

    ale to było do montowanie na wejściu kanału (w środku pomieszczenia),
    czy na wylocie (na zewnątrz)?
    bo te z żaluzjami do montowania na zewnątrz sa, ale to tylko do
    wentylacji mechanicznej, przy grawitacyjnej przydałoby się coś
    delikatniejszego, ale to problem, bo narażone na osiadanie lodu,
    śniegu i innych syfów z powietrza, szybko straci szczelność...
    chyba pokombinuję coś DIY
    tu jest taka na wywiew:
    http://allegro.pl/kratka-wywiewna-z-zaworem-dospel-k
    rd-100-mm-braz-i1386863312.html
    może da się przerobić i zamocować odwrotnie,
    albo takie z kołnierzem okrągłym:
    http://allegro.pl/kratka-wentylacyjna-z-kolnierzem-f
    i-150-biala-i1411534421.html
    http://allegro.pl/kratka-wentylacyjna-nierdzewna-23x
    17-i1401248995.html
    i klapkę na tym kołnierzu dorobić ze szczelną uszczelką i odpowiednio
    wyważyć...

    pozdrawiam
    s_13

  • 12. Data: 2011-01-18 12:44:14
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Meeee chaaaaa nicznnnaaaa.. mechaniczna! Mechaniczna! Me-cha-
    > niczna!! ;)

    cały czas w planach :-) instalacja położona, tylko reku jeszcze się
    nie dorobiłem...ale na razie trzeba jakoś się ratować...:-)

    > Ciekawe, czy RRR albo kogucik sie przyznaja do takich
    > naturalnych zjawisk u nich w domu? Pytanie retoryczne.. :)

    ciekawe... :-)))

    pozdrawiam
    s_13

  • 13. Data: 2011-01-18 13:00:59
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Adam napisał:

> [...]
    > niczna!! ;) Ciekawe, czy RRR albo kogucik sie przyznaja do takich
    > naturalnych zjawisk u nich w domu? Pytanie retoryczne.. :)

    Jak na razie nie zauważyłem, może to kwestia bliskości kanałów dymowego/
    wentylacyjnego i odpowietrzenia kanalizacji ? Ale mieszkam dopiero rok.
    A i chciałbym zauważyć, że nie jestem wrogiem wentylacji mechanicznej,
    po prostu uważam to za zbędny bajer, tak jak ty balkony, które wg ciebie
    się nie opłacają, a nie pobierają prądu na wyimaginowane oszczędności z
    powodu montażu rekuperatora. I jeszcze raz powtarzam wentylacja
    mechaniczna to nie jest rekuperator.

    pzdr.
    rafał

  • 14. Data: 2011-01-18 13:22:17
    Od: "Tomasso" <t_dabrowski@USUN_TOpoczta.onet.pl>

    Użytkownik "s_13" napisał:

    > a może są jakieś
    > prostsze, specjalne kratki do takich zastosowań...

    W typową w blokach prostokątna kratkę wkleiłem klapkę wyciętą z kartki
    papieru maszynowego. Taśma mocuje ją tylko na górnej krawędzi, dzięki czemu
    lekka klapka bez problemu unosi się, gdy jest ciąg, a w razie cofki
    skutecznie zamyka kratkę.

  • 15. Data: 2011-01-18 16:27:02
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "QbaB" <q...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

    >Ja mam podobny problem a mianowicie zimne powietrze jest nawiewane
    >przez okap nad kuchenką.

    Ja mam identycznie. Czym zimniej tym gorzej.

  • 16. Data: 2011-01-18 16:29:32
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    i.googlegroups.com...
> [...]

    >Jest - mialem takie cos w bloku w kuchni! Dzialalo ale wkurzalo bo w
    >wietrzna pogode klapa walila w te i spowrotem robiac duzo halasu :)

    Ja też jestem już po klapach. Wymontowałem, bo tylko waliły, a wiatr i tak
    leciał.

  • 17. Data: 2011-01-18 18:04:13
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

> [...]
    > ale na tyle lekka żeby wentylator okapu na pierwszym biegu mógł ja
    > unieść i spełniać swoja funcję, jest takie coś na rynku?

    Nazywa się to "przepustnica zwrotna". Nie jest 100% szczelna, ale pomaga i
    nie hałasuje:
    http://allegro.pl/klapa-zwrotna-rsk-125-przepustnica
    -krakow-i1386593647.html
    Ja mam to zamontowane nad okapem kuchennym.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 18. Data: 2011-01-18 20:08:54
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Nazywa się to "przepustnica zwrotna". Nie jest 100% szczelna, ale pomaga i
    > nie hałasuje:http://allegro.pl/klapa-zwrotna-rsk-125-prz
    epustnica-krakow-i13865936...
    > Ja mam to zamontowane nad okapem kuchennym.

    no to fajne, widziałem, ale coś takiego delikatniejszego, co do
    zwykłej grawitacyjnej można podpiąć... tego nigdzie nie widziałem...

    pozdrawiam
    s_13

  • 19. Data: 2011-01-18 20:15:46
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > Ja też jestem już po klapach. Wymontowałem, bo tylko waliły, a wiatr i tak
    > leciał.

    Paski cienkiej folii przyklejone do kratki od strony kanalu.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2011-01-18 21:18:39
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    q.googlegroups.com...
> [...]

    no to fajne, widziałem, ale coś takiego delikatniejszego, co do
    zwykłej grawitacyjnej można podpiąć... tego nigdzie nie widziałem...

    a ja to u brata w grawitacyjnej widziałem. Sobie leciutko w te i we wte
    chodziło
    Teraz podpiełem tam wyciąg kominowy i jest ok.
    Te spręzynki są bardzo delikatne.

    --
    Irokez