  • 11. Data: 2010-06-28 13:49:00
    Temat: Re: zabezpieczenie przed licznikiem
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    7500kWh/2 miesiace/30dni/24h daje pi razy oko moc 5,2kW
    wiec dodatkowe 24000W czyli 24kW to 5 razy wiecej niż obecnie, a nie znikomo
    wiecej jak pisza ponizej (nie rozrozniajac zapewne kWh od KW)

    GP

  • 12. Data: 2010-06-28 14:11:26
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> wrote in message
> [...]
    > wiec dodatkowe 24000W czyli 24kW to 5 razy wiecej niż obecnie, a nie
    > znikomo wiecej jak pisza ponizej (nie rozrozniajac zapewne kWh od KW)

    Dlatego napisałem to, co napisałem.

  • 13. Data: 2010-06-28 14:56:25
    Od: pwk <p...@p...pl>

    W dniu 2010-06-28 14:02, Szymon Łuczak pisze:

    > Na Pana zawsze można liczyć niestety.....

    No ale chłopie!
    Czego się denerwujesz, skoro podajesz, że zużywasz więcej prądu niż jest
    w stanie wyprodukować elektrownia przepływowa w Porąbce?

  • 14. Data: 2010-06-28 15:04:58
    Od: pwk <p...@p...pl>

    W dniu 2010-06-28 16:56, pwk pisze:

    > No ale chłopie!
    > Czego się denerwujesz, skoro podajesz, że zużywasz więcej prądu niż jest
    > w stanie wyprodukować elektrownia przepływowa w Porąbce?
    a, nie, zjadłem h
    sorki :)

  • 15. Data: 2010-06-28 22:30:59
    Od: "emarcin" <e...@t...pl>

    > Jest sobie dom. W domu są urządzenia elektryczne które pobierają
    > ileś tam mocy.

    To jest zagadka na którą trzeba samemu sobie odpowiedzieć
    (może sumując moce na tabliczkach znamionowych?)

    > Przed domem jest zabezpieczenie 160A.

    Czyli daje to moc około 100kW (oczywiście przy 3 fazach)

    > Zaistniała potrzeba, aby doszło do tych urządzeń jeszcze kilka, które będą
    > pobierały dodatkowe 24000 W.
    > Czy chociażby na oko jest ktoś w stanie mi powiedzieć o ile musiałbym
    > zwiększyć to zabezpieczenie ? czy w ogóle konieczna jest taka operacja?

    Trzeba do mocy z pkt1. dodać 24kW i zobaczyć czy nie przekraczamy 100kW

    > Przyznam szczerze że nie jestem ekspertem w tych sprawach na co dzień
    > zajmuję się innymi rzeczami. Mogę powiedzieć że teraz +/- działają w domu
    > urządzenia pobierające w okresie rozliczeniowym dwumiesięcznym około
    > 7500kWh

    A ten parametr akurat nie da dużo informacji
    ;)

    > Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi i w razie co służę szczegółami.

    Pozdrawiam emarcin

  • 16. Data: 2010-06-29 07:33:25
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości

    > jeżeli przy aktualnym zabezpieczeniu bez problemu idzie
    > 7,5MWh (7500kWh) to dodatkowe 24kWh nie powinny mieć znaczenia

    Nie gadaj głupot. Mylisz zużycie energii z poborem mocy.

  • 17. Data: 2010-06-29 07:42:17
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Jackare" <j...@i...pl> wrote in message
    > Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie gadaj głupot. Mylisz zużycie energii z poborem mocy.

    Pułapka na mnie i mojego kompa?
    Dajcie sobie wreszcie spokój, przydaję się ludziom, za darmo...

  • 18. Data: 2010-06-29 07:43:34
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    > Można, tylko trzeba nie pisać bzdur, aby uzyskać od ludzi darmową pomoc.

    Niestety mam wrażenie że nie bardzo można.... Przynajmniej czytając Pana
    poprzednie dywagacje na wszelakie tematy na tej grupie w postach które
    Pan produkuje. Być może odniosłem mylne wrażenie jednak skłaniam się do
    tego iż nie czyta Pan całego tematu a tylko wypowiedź poprzedzającą co
    zazwyczaj wprowadza w błąd i mnie i Pana....

    Pozdrawiam serdecznie
    S.

  • 19. Data: 2010-06-29 07:50:33
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie gadaj głupot. Mylisz zużycie energii z poborem mocy.

    przy zabezpieczeniu przedlicznikowym 3x160A masz przydział mocy około 100 kW
    i przewody o przekrojach od 16 do 35 mm.kw - zależy jakie zostały
    doprowadzone i wg jakich zaleceń projektowych.
    Musisz zsumować łączną moc urządzeń których używasz i zobaczyć czy
    zwiększenie poboru o kolejne 24 kW nie przekrodzy przydziału mocy w
    wysokości 100 kW. Warto też sprawdzic czy tego typu moc jest pobierana
    jednocześnie, bo może się okazać że około 100 kW jednocześnie pobierasz
    tylko w dzień a dokładane 24 kW będą pobierane tylko w nocy itp kombinacje.
    Jeżeli okaże się że jesteś w stanie zarządzać poborem mocy w taki sposób aby
    nie przekraczał on tych 100 kW to nie musisz nic robić, jeżeli jednak
    przekroczy, musisz wystąpić do ZE o wydanie nowych warunków.
    Jeżeli nie jesteś w stanie zrobić tego samodzielnie, poproś o to jakiegoś
    elektryka - pomiarowca.
    --
    Jackare

  • 20. Data: 2010-06-29 08:22:54
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Szymon Łuczak" <s...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > iż nie czyta Pan całego tematu a tylko wypowiedź poprzedzającą co
    > zazwyczaj wprowadza w błąd i mnie i Pana....

    Zwróć uwagę na merytoryczne odpowiedzi innych grupowiczów. Zastanawia
    mnie to jakie masz wykształcenie, bo podstawowe czy średnie daje wiedzę jak
    przeliczać jednostki.w układzie SI.
    Mam 63 lata - SI weszło do użycia już po tych moich edukacjach, a jednak
    potyrzebną mi część opanowałem bez trudu. piszesz o domu i MW, więc to ma
    być test delikwentów zajmujących się pisaniem na grupy. Nie szanujesz ludzi
    i ich czasu. Masz problem to podawaj zharmonizowane dane i warunki brzegowe
    projektu. Jeżeli ktoś zechce udzielić ci darmowej porady to trzeba mu
    podziękować a nie opluwać, wiedząc, że robi to z życzliwości dla ludzi i w
    tym samym czasie mógłby sobie babinę po dupie poklepać, lub przetrenować
    robienie kolejnego potomka.
    Innymi słowy zając się tym quod libet...
    Nie wstyd przyznać się do prawdziwej niewiedzy, wstyd trwać w niej...