  • 1. Data: 2013-04-17 13:53:02
    Temat: zabieram się za drewnianą balustradę
    Od: quent <x...@x...com>

    Zrobiłem jej projekt w 2 wariantach
    http://elipsa.info/test/balustrada.jpg

    W wariancie nr 1 całe drewno miałbym z firmy, która robiła mi wiązary.
    Jest to jakaś sosna sprowadzana z finlandii.
    Przekroje tarcicy jak na projekcie.

    W wariancie nr 2 to samo drewno na słupki i deskę na oparcie ale jako
    wypełnienie przestrzeni między słupkami wymyśliłem aby dać deski
    tarasowe. Myślę, że ten wariant będzie tańszy i prostszy w montażu choć
    będą różnice w kolorze pomiędzy deską tarasową a resztą drewna.

    Chcę to zrobić sam z pomocą ojca, dlatego w ogóle biorę pod uwagę
    jedynie drewno.

    Co myślicie o tym? Ma to ręce i nogi?
    Który wariant lepszy?

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 2. Data: 2013-04-17 14:00:32
    Temat: Re: zabieram się za drewnianą balustradę
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 17.04.2013 13:53, quent pisze:
    > Zrobiłem jej projekt w 2 wariantach
    > http://elipsa.info/test/balustrada.jpg
    >
    > Co myślicie o tym? Ma to ręce i nogi?
    > Który wariant lepszy?

    Masz/planujesz mieć małe dzieci?
    Jeżeli tak, to wariant nr2 raczej bym odrzucił, bo lubi być
    wykorzystywany jako drabina przez dzieciaki.

  • 3. Data: 2013-04-17 14:11:03
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-04-17 14:00, Albercik pisze:

    > Masz/planujesz mieć małe dzieci?
    > Jeżeli tak, to wariant nr2 raczej bym odrzucił, bo lubi być
    > wykorzystywany jako drabina przez dzieciaki.

    Tak, też o tym pomyślałem.
    Zastanawiam się tylko na ile ten problem jest realny do wystąpienia...
    no ale to nie jest kwestia do dyskusji tu.

  • 4. Data: 2013-04-17 14:22:26
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 17.04.2013 14:11, quent pisze:

    > Tak, też o tym pomyślałem.
    > Zastanawiam się tylko na ile ten problem jest realny do wystąpienia...
    > no ale to nie jest kwestia do dyskusji tu.

    Szwagier zrobił taką poziomą na balkonie nie zdążył odnieś narzędzi jak
    jego 3 letnia córka była już prawie na samej górze.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 5. Data: 2013-04-17 14:54:47
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Tak, też o tym pomyślałem.
    > Zastanawiam się tylko na ile ten problem jest realny do wystąpienia... no
    > ale to nie jest kwestia do dyskusji tu.

    W domu gdzie mieszkałem w dzieciństwie była taka pozioma balustrada z desek.
    Podobna do tej na Twoim rysunku. Wspinaliśmy się na nią i skakali jakieś
    2,5m w dół na trawnik.

    A co do meritum - takie 4-metrowe płaskie szerokie deski pomalowane na brąz
    bardzo silnie wysychały na słońcu i się kurczyły. Kilka nawet popękało, a
    ostatnie mocowane do ściany zostały z niej wyrwane.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2013-04-17 15:12:25
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Tak, też o tym pomyślałem.
    > Zastanawiam się tylko na ile ten problem jest realny do wystąpienia...
    > no ale to nie jest kwestia do dyskusji tu.

    Bardzo realny - jesli dzieci to lepiej pionowe tralki.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 7. Data: 2013-04-17 15:18:30
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-04-17 14:54, Ergie pisze:
    > W domu gdzie mieszkałem w dzieciństwie była taka pozioma balustrada z
    > desek. Podobna do tej na Twoim rysunku. Wspinaliśmy się na nią i skakali
    > jakieś 2,5m w dół na trawnik.

    No i to się nazywa dzieciństwo ;-)

    > A co do meritum - takie 4-metrowe płaskie szerokie deski pomalowane na
    > brąz bardzo silnie wysychały na słońcu i się kurczyły. Kilka nawet
    > popękało, a ostatnie mocowane do ściany zostały z niej wyrwane.

    Chyba wezmę pod uwagę zamiast desek tarasowych - deski, które mam u
    siebie jako deski czołowe pod montaż uchwytów na rynny.
    Mają pióro-wpust ale pióro można obciąć w sumie. Te deski mam już 2 rok
    pomalowane na czarno i nic się z nimi nie dzieje.
    Malować chcę wszystko na szaro.