  • 1. Data: 2011-08-22 07:34:26
    Temat: zabudowa mebli i buczenie lodowki
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Wybierając lodówkę pod zabudowe, najważniejsze dla mnie była
    opinia uzytkowników , aby była to cicha lodówka (ponieważ salon połaczony
    jest z kuchnią)

    I taką kupiłem, a teraz buczy jak wsciekła w momencie uruchomienia agregatu,
    prawdopodobnie
    wpada w rezonans, powodując drżenie zabudowy.

    jak proponujecie to rozwiązać, jak to prawidłowo powinno być rozwiązane?
    a może to kwestia samej lodówki jakś wadliwa?

    Jakieś podkładki gumowe wycięte np z starej dętki podłożyć, tylko gdzie? na
    styku wszystkich miejsc z zabudową?

    pozdrawiam
    AT

  • 2. Data: 2011-08-22 08:19:24
    Temat: Re: zabudowa mebli i buczenie lodowki
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Musisz wybadać, co hałasuje, a nie jest to specjalnie trudne tylko
    wymaga trochę pracy i cierpliwości.
    Na wpadające w rezonans elementy pomaga tłumienie w postaci podkładek z
    gumy, czy czegoś podobnego albo obciążenie. U mnie rezonowała jedna z
    rurek i pomogło podwiązanie taśmą izolacyjną kawałka ołowiu.
    Jak nie będziesz w stanie stwierdzić, co hałasuje, to pozostaje metoda
    prób i błędów.
    Jacek

  • 3. Data: 2011-08-22 11:24:29
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-22 10:19, Jacek pisze:
> [...]
    > rurek i pomogło podwiązanie taśmą izolacyjną kawałka ołowiu.
    > Jak nie będziesz w stanie stwierdzić, co hałasuje, to pozostaje metoda

    A jaka to lodówka - bo chyba Whirlpool robi takie bucząco-piszczące.
    Spotkałem dwie takie lodówki i obie tak się zachowywały.

    Ariusz

  • 4. Data: 2011-08-22 12:24:10
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Kiedys w mojej agregat opierał się o obudowę i potworny chałas robiła.
    Włożyłem podkł;adki gumowe i pomogło.

    KADAR

  • 5. Data: 2011-08-22 13:22:09
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Whrirpool właśnie.......
    Jacek

  • 6. Data: 2011-08-22 15:00:38
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > A jaka to lodówka - bo chyba Whirlpool robi takie bucząco-piszczące.
    > Spotkałem dwie takie lodówki i obie tak się zachowywały.

    niestety tak :(
    model ern29601
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2011-08-22 19:59:33
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    W dniu 2011-08-22 17:00, Amir pisze:

    > niestety tak :(
    > model ern29601

    no to to jest electrolux a nie wihrlpool
    ja mam 29750 i problemów nie zauważyłem z głośnością

    tzn ok, bezgłośna nie jest, ale dla mnie - OK

    w mojej poprzedniej gorenje rezonowała tak mocno, że jeżeli w szafce
    wiszącej przylegającej do szafki na lodówkę stykały się szklanki - to
    właśnie one robiły hałas :)

    Sierp