  • 21. Data: 2009-11-05 12:37:11
    Temat: Re: zagadki o pszczołach
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 5 Nov 2009 05:04:03 +0100, Prawusek napisał(a):

    > "XL" <i...@g...pl> wrote in message

    > Na Kresach.

    Lwów.
    --

    Ikselka.

  • 22. Data: 2009-11-05 13:19:35
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "XL" <i...@g...pl> wrote in message

    > Lwów.
    > --
    >
    > Ikselka.

    Teraz to tez Kresy...

  • 23. Data: 2009-11-05 16:52:57
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    SJS pisze:
    "właziły" do domu
    > czy to możliwe aby ich działanie było logiczne? nie wykluczam takiej
    > możliwości

    Teraz rozumiem fascynację nie tylko miodkiem.
    Jeszcze Cię podpytam; z jakiego powodu pszczoła użądli właściciela pasieki ?

    Barbara

  • 24. Data: 2009-11-05 17:45:21
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "Barbara Miącz" <s...@i...te.ria.pl> wrote in message
> [...]
    >

    > Teraz rozumiem fascynację nie tylko miodkiem.
    > Jeszcze Cię podpytam; z jakiego powodu pszczoła użądli właściciela pasieki

    Za brak dzieci...

  • 25. Data: 2009-11-05 22:01:29
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Barbara Miącz" <s...@i...te.ria.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:hcuvtb$b88$...@i...gazeta.pl...
> [...]
    >

    > Teraz rozumiem fascynację nie tylko miodkiem.
    > Jeszcze Cię podpytam; z jakiego powodu pszczoła użądli właściciela pasieki

    Bywa taki czas, że lepiej do pasieki nie wchodzić np przez kilka dni dusi
    się, parno, burze w okolicy
    to raz
    dwa - przy przeglądaniu uli mam tylko kapelusz na głowie jako osłonę oczu,
    rękawy zawiniete, ręce gołe, zdarza się że przypadkiem pszczołę przycisnę
    trzy - tuż przed rujką lepiej do ula nie zaglądać
    SJS

  • 26. Data: 2009-11-05 22:32:43
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 5 Nov 2009 23:01:29 +0100, SJS napisał(a):

> [...]
    > rękawy zawiniete, ręce gołe, zdarza się że przypadkiem pszczołę przycisnę
    > trzy - tuż przed rujką lepiej do ula nie zaglądać

    Jak się nie zaglada wcześniej i nie wytnie czerwiu trutowego lub
    mateczników, to...
    :-)
    --

    Ikselka.

  • 27. Data: 2009-11-05 22:41:46
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    a ja dodam ciekawostke o trutniach
    otóż trutnie są haploidalne i powstają w wyniku partenogenezy. o czym
    malo kto wie.

    --
    bartek

  • 28. Data: 2009-11-06 00:28:17
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 05 Nov 2009 23:41:46 +0100, bokomaru napisał(a):

    > a ja dodam ciekawostke o trutniach
    > otóż trutnie są haploidalne

    Bo lęgną się z niezapłodnionych jajeczek.

    > i powstają w wyniku partenogenezy. o czym
    > malo kto wie.

    Wiedzą :-)
    --

    Ikselka.

  • 29. Data: 2009-11-06 00:58:53
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    SJS wrote:

    > Na przestrzeni około 30 lat miałem:
    > - jeden przypadek stukania kilku pszczół do okna gdzie byłem -
    > wstałem - poszedłem do pasieki - były rabunki,

    może to milicja była?
    w gimnastiorkach?

    moon

  • 30. Data: 2009-11-06 07:27:44
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    Użytkownik "bokomaru" <b...@z...com> napisał w wiadomości grup
    > a ja dodam ciekawostke o trutniach
    > otóż trutnie są haploidalne i powstają w wyniku partenogenezy. o czym malo
    > kto wie.

    Przekładając na bardziej zrozumiały język - trutnie nie mają ojca
    Dodam, że pszczoły pamietają miejsce wylotu ula z dokładnością do
    kilkunastu centymetrów - po przestawieniu ula szukają wejścia w starym
    miejscu
    Pszczoły reaguja na jonizacje powietrza - bezpośrednio po Czernobylu nawet w
    ładna pogodę z ula wychodziły tylko pojedyncze pszczoły
    SJS