  • 1. Data: 2011-03-07 10:58:09
    Temat: zakończenie fundamentów - YTONG
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    Witam

    Słuchajcie kombinuję tak. Mam na chwilę obecną zakończone fundamenty
    (ocieplone i zaizolowane)
    wystające ponad ziemię. Zastanawiałem się czy dać jeszcze jeden bloczek
    fundamentowy w górę i podnieść dom, nie wiem.
    Tu fota obecnego stanu (ytongi wrzucone poglądowo)

    http://www.fotoload.pl/index.php?id=af0c516e2977ff43
    3930ca979415e76b916

    Sprawa jest inna, budowa będzie z ytonga 36,5 a bloczki betonowe mają 25cm.
    Teoretycznie ytonga można wysuwać poza fundament na 1/3 grubości ściany z
    ytonga czyli niby ok.
    Wymyśliliśmy taki patent żeby na tych bloczkach wylać sobie nibywieniec 15
    grubości betonu zazbroić go i
    zrobić na szerokość 30cm (brakujące 5cm na ocieplenie wieńca styropianem).
    Szkic:

    http://www.fotoload.pl/index.php?id=50a66401161063ed
    1a387bba109a5354639

    Zysk:

    - szeroka podstawa do układania ytonga
    - podniesienie domu (brałem to pod uwagę ale trzebabny domurować bloczkami)
    - wieniec osztywniający fundamenty

    boję się budowania z ytonga z takim zwisem bloczka czy aby nie będzie siadał
    na zewnątrz i odjeżdżał od poziomu.
    Ojciec wieloletni budowlaniec jeszcze rześki ale już na emeryturze zawodowej
    i z ytonga nie stawiał.
    Ma podjechać instruktor jak będziemy gotowi do budowania to coś jeszcze
    poinstruuje.
    I co wy na to, jakies doświadczenia z pierwszą wartstwą ytonga z takim
    "zwisem".

    Rafał

  • 2. Data: 2011-03-07 11:32:09
    Temat: Re: zakończenie fundamentów - YTONG
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kacper napisał:
    > I co wy na to, jakies doświadczenia z pierwszą wartstwą ytonga z takim
    > "zwisem".

    Jak dla mnie pomysł z tym wieńcem jest jak najbardziej ok.
    Tylko zbrojenie zrób nie 'niby', a normalne jak na wieniec - 4 pręty fi
    12 powiązane strzemionami i zagięte na rogach. Będzie na pewno dobrze.

    A tak BTW...
    To ma być mur jednowarstwowy?, czy zamierzasz to potem dociplać
    styropianem?, bo jak na 1W, to trochę mało mi się wydaje, a na 2W już
    byłoby ok, zatem i ten 'pomniejszony' wieniec nie będzie potrzebny,
    możesz wyszalować i zalać już na gotową grubość muru - potem wszystko
    pojedziesz równo styropianem i będzie git :-)

    Pozdr
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-03-07 11:51:38
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Kacper" <e...@W...pl> napisał w wiadomości
    > - szeroka podstawa do układania ytonga
    > - podniesienie domu (brałem to pod uwagę ale trzebabny domurować bloczkami)
    > - wieniec osztywniający fundamenty

    usztywnienie fundamentów nie jest potrzebne -to wyrzucanie pieniędzy. Jesli ytong
    moze tak stać wysunięty -to uwaga jak wyżej. Jesli trzeba budynek podnieść - daj
    warstwe bloczków.

    I zeby nie było ze wszystko jest na temat :-) Przeanalizuj zastosowanie innego,
    najtanszgo do wykonania materiały konstrukcyjnego np inny bloczek komórkowy, albo
    silka - i na to 20cm styropianu. Bedzie cieplej i taniej.

    b.

  • 4. Data: 2011-03-07 12:04:02
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

> [...]

    komórkowy, albo silka - i na to 20cm styropianu. Bedzie cieplej i taniej.

    -------------------------

    Własnie rzecz w tym że budujemy max samodzielnie a ytong jest w mojej ocenie
    prostszy i szybszy w budowie.
    Mam 2 zanjomych związanych z ytongiem którzy też robili sami i jest super.
    Poza tym cenowo też nie widzę sensu innego materiału tym bardziej że ma być
    właśnie 1W ściana.
    Przynajmniej na tą chwilę jak wystarczy funduszy dołożę wełnę na zewnątrz.

    Natomiast Ytong można tyle wystawić tylko nie wiem od strony praktycznej czy
    jak go się kładzie na zaprawie to on
    nie będzie siadał do zewnątrz z wuagi na częściowy zwis.

    Rafał

  • 5. Data: 2011-03-07 12:09:38
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Poza tym cenowo też nie widzę sensu innego materiału tym bardziej że ma być
    > właśnie 1W ściana.

    sciana jednowarstwowa jest bez sensu :)

    > Przynajmniej na tą chwilę jak wystarczy funduszy dołożę wełnę na zewnątrz.

    a dołożenie do niej wełny - już podwójnie. :-)))

    Albo porządna, gruba (i droga-dlatego bez sensu) precyzyjnie wykonana 1W, albo 2W -
    wtedy nie dajesz az tyle grubosci tego ytonga. Trzeba by sie zdecydowac od razu czy
    bedzie 1W czy 2W - bo inaczej poniesiesz zbedne koszty.

    > Natomiast Ytong można tyle wystawić tylko nie wiem od strony praktycznej czy
    > jak go się kładzie na zaprawie to on

    na zwykłej zaprawie? W 1W tak sie nie da, ma być cienkowarstwowa itd.

    b.

  • 6. Data: 2011-03-07 12:22:07
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

> [...]

    > czy
    > jak go się kładzie na zaprawie to on

    na zwykłej zaprawie? W 1W tak sie nie da, ma być cienkowarstwowa itd.

    --------------------------
    I będzie cienkowarstwowa ale po 1 warstwie, 1 zawsze jest na zaprawie.
    Jednowarstwowa nie rozumiem dlaczego bez sensu, jednak się tak buduje to po
    pierwsze,
    a po drugie mam 2 znajomków ze ścianami 1W z ytonga 36,5 chwalą sobie bo im
    odpowiada
    a podrugie wiem ile ich kosztuje ogrzewanie.
    Poza tym ta 1W ytonga jest wystarczająca żeby została 1w, a jak będę
    cierpiał na nadwyżke gotówki to zawsze mogę docieplić
    i wtedy będzie już lux.

    Rafał

  • 7. Data: 2011-03-07 12:22:45
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
    > na zwykłej zaprawie? W 1W tak sie nie da, ma być cienkowarstwowa itd.

    Posłuchaj Budynia...

    Robienie tak cienkiej ściany 1W jest bez sensu, a jak boisz się, że nie
    dasz rady zrobić elewacji, to pamiętaj, że i tak nie możesz zostawić na
    dłużej tego betonu komórkowego narażonego na działanie deszczu, bo Ci
    nasiąknie - koniecznie musisz zrobić jakiś tynk zewnętrzny. W przeciwnym
    wypadku będziesz miał koszty sumaryczne dużo wyższe.

    Ja bym na Twoim miejscu nie kombinował z tą ścianą 1W, a dopasował się z
    grubością murów do tych bloczków i na całość dał z 15 stkę styropianu -
    lepiej na tym wyjdziesz.

    Mur 1W na zwykłej zaprawie na pewno będziesz musiał docieplić.

    pozdr
    Robert G

  • 8. Data: 2011-03-07 12:24:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 7 Mar, 13:04, "Kacper" <e...@W...pl> wrote:

    > W asnie rzecz w tym e budujemy max samodzielnie a ytong jest w mojej ocenie
    > prostszy i szybszy w budowie.

    Troche masz racje. Scianki z ytonga buduje sie b. szybko. Warunek -
    *idealnie* wyprowadzisz pierwsza warstwe - potem tylko maziarz 1mm
    klejem i kladziesz jeden za drugim. Na pewno jest to troche prostsze i
    szybsze od zwyklego max'a, porothermu czy dowolnie innych pustakow
    murowanych na zwyklej zaprawie 1-2cm.

    Aczkolwiek mnie sie sama idea muru 1W rowniez kompletnie nie podoba.
    Tym bardziej grubego na 36cm ktory ledwo (o ile wogole - zalezy z
    kiedy te bloczki) spelnia warunek odpowiedniej izolacyjnosci scian
    zewnetrznych. Ja mam dokladnie jak Ty wiekszosc fundamentu (a
    wlasciwie scian piwnicznych:) z 25cm bloczka betonowego, a na tym
    rowno polozony porotherm 25cm. Potem na piwnice przyszlo 15cm styro, a
    na porotherm 20cm i powstal ladny 5cm kapinosik, izolacja ma ciaglosc,
    nie ma zadnych mostkow cieplnych etc.

    > Mam 2 zanjomych zwi zanych z ytongiem kt rzy te robili sami i jest super.
    > Poza tym cenowo te nie widz sensu innego materia u tym bardziej e ma by
    > w a nie 1W ciana.
    > Przynajmniej na t chwil jak wystarczy funduszy do o we n na zewn trz.

    To jest juz kompletnie bezsensu pomysl :) Jezeli robisz sam to tym
    bardziej sciana 2W wyjdzie Cie taniej niz 1W. Jestem za jak
    najcienszym murem i jak najgrubszym ociepleniem! Bedziesz mial sciane
    2-2,5 x cieplejsza od tego ytonga.

    > Natomiast Ytong mo na tyle wystawi tylko nie wiem od strony praktycznej czy
    > jak go si k adzie na zaprawie to on
    > nie b dzie siada do zewn trz z wuagi na cz ciowy zwis.

    A na pewno mozna go tyle wystawic z jednej tylko strony, a nie z obu
    po rowno.. ? Jak dorobisz ten dodatkowy wieniec to na pewno problemu z
    opadaniem nie bedzie.. Z tym ze jakbys wzial material grubosci 25cm
    (typu max czy porotherm) to masz kupe oszczedzonej kasy bo nie musisz
    tego wienca robic :) Murowalem pare scianek na poddaszu z porothermu
    25 (po raz pierwszy w zyciu) i wszystko wyszlo idealnie rowno - to
    naprawde nic trudnego. Po pieciu kamieniach bedziesz mial wprawe jak
    stary murarz. Byle sznurka, pionow i poziomow pilnowac. Jak sobie rogi
    powyprowadzasz to potem juz lecisz tylko wedlug sznurka tasmowo :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2011-03-07 12:34:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kacper wrote:
> [...]
    > bardziej że ma być właśnie 1W ściana.
    > Przynajmniej na tą chwilę jak wystarczy funduszy dołożę wełnę na

    bez sensu, albo 1W i ytong albo najtańszy materiał na ściany i styropian.

    > Natomiast Ytong można tyle wystawić tylko nie wiem od strony
    > praktycznej czy jak go się kładzie na zaprawie to on
    > nie będzie siadał do zewnątrz z wuagi na częściowy zwis.

    nic nie bedzie siadało...

    pierwsza warstwa dla technologii ytong jest najważneijsza i najbardziej
    krytyczna, pożycz solidny niwelator laserowy i zacznij od obasadzenia na
    zaprawie cementowej bloczków narożnych, idealny poziom, idealny wymiar. Mam
    nadzieję że długości fundamentów masz przeliczone pod moduł ytonga :) (tak
    aby jak najmniej ciąć).

    Pamiętaj jak ci gdzies zostaje szpara pionowa to za boga nie zalewaj jej
    klejem, jak duża powyżej 5 cm to dotnij płaszczaka z bloczka jak mniejsze to
    zostaw dziury. Dziury potem przed tynkami zapiankujesz.

    kup zbrojenie systemowe i zazbrajaj narożniki oraz długie sciany (zgodnie z
    opisem technicznym dostepnym an stronie Xella). zazbrajaj też ostanią spoine
    pod otworami okiennymi.

  • 10. Data: 2011-03-07 12:36:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    robercik-us wrote:

> [...]
    > deszczu, bo Ci nasiąknie - koniecznie musisz zrobić jakiś tynk
    > zewnętrzny. W przeciwnym wypadku będziesz miał koszty sumaryczne dużo

    glupoty...

    dom z ytonga moze spokojnei stać nieotynkowany i nic mu sie nie dzieje...

    mój stał cały sezon jesień zima wiosna...

> [...]
    > styropianu - lepiej na tym wyjdziesz.
    >
    > Mur 1W na zwykłej zaprawie na pewno będziesz musiał docieplić.

    na zwykłej zaprawi kąłdzi esie pierwszą warstwę potem tylko na kleju.