  • 1. Data: 2010-01-14 20:16:28
    Temat: zakup mieszkania - pare kwestii?
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    witam,

    mam nadzieje ze na odpowiednia grupe:

    1. na co nalezy zwrocic szczegolna uwage przy ogledzinach mieszkania,
    ktore jest ew. do zakupu na rynku wtornym?
    ma juz 22 lata.

    2. gdzie znajde w sieci jakis dobry poradnik opisujacy pkt.1?

    3. pokoje na poddaszu - czy sa jakies przeciwskazania, ze nie mozna
    zrobic okna skosnego w dachu?
    teraz sa malutkie okeina w scianach, a z powodu dachu nie da sie
    zrobic wiekszych, wiec myslalem o zrobieniu okien w dachu.

    4. ciepla woda grzana junkersem - czy tak zostawiac czy lepiej
    zmieniac na cos innego?

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 2. Data: 2010-01-14 20:46:03
    Temat: Re: zakup mieszkania - pare kwestii?
    Od: "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl>

    22 letnie mieszkanie na poddaszu spodziewaj sie ze jest
    bardzo slabo termicznie izolowane,
    w zimie zimnica, w lecie upal

  • 3. Data: 2010-01-14 21:24:27
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Thu, 14 Jan 2010 21:46:03 +0100, "rv"
    <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl> wrote:

    >22 letnie mieszkanie na poddaszu spodziewaj sie ze jest
    >bardzo slabo termicznie izolowane,
    >w zimie zimnica, w lecie upal

    wlasciwie to jest to dwupoziomowe mieszkanie (strych pewnie byl
    zaadoptowany na powierzchnie mieszkalna i teraz jest tam duzy salon)
    ale twoja uwaga jest cenna - gdybym chcial poprawic termike to pewnie
    musialbym wuyymienic izolacje calego dachu, a to koszt juz ladny by
    sie zrobil...

    przy okazji: poniewaz ten drugi poziom to de facto jest jedno duze
    pomieszczenie to pytanie, czy da sie w czyms takim porobic scianki
    dzialowe i zrobic np 2,3 pokoje.
    chodzi mi o to, czy sa jakies przeciwskazania albo wskazania do
    stawiania sobie nowych scianek dzialowych w dowolnych miejscach?

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 4. Data: 2010-01-15 06:35:13
    Od: Michal <o...@o...pl>

    Cyb pisze:

> [...]
    > chodzi mi o to, czy sa jakies przeciwskazania albo wskazania do
    > stawiania sobie nowych scianek dzialowych w dowolnych miejscach?
    Jesli strop jest stabilny to nie powinno byc zadnych problemow. Pamietaj
    tylko by dobrze je izolowac akustycznie

  • 5. Data: 2010-01-15 06:40:48
    Od: Michal <o...@o...pl>

    Cyb pisze:
> [...]
    >
    > 1. na co nalezy zwrocic szczegolna uwage przy ogledzinach mieszkania,
    > ktore jest ew. do zakupu na rynku wtornym?
    Pewnie na wszytko :). Okna(czy nie ma mostkow termicznych, czy sa
    szczelene itd), instalacje, wilgoc ...

> [...]
    > teraz sa malutkie okeina w scianach, a z powodu dachu nie da sie
    > zrobic wiekszych, wiec myslalem o zrobieniu okien w dachu.
    Podajacy snieg, ktory potem na nich lezy

    Jesli poddasze nie jest pozadanie izolowane termicznie to zima uciekac
    bedzie tedy duzo ciepla a latem bez kilmy bedziesz mial piekarnik.

    > 4. ciepla woda grzana junkersem - czy tak zostawiac czy lepiej
    > zmieniac na cos innego?
    To zalezy co bedzie w p.1 Wazne by w mieszkaniu bylo prawidlowa
    cyrkulacja powietrza. Junkers ma otwarta komore spalania wiec trzeba na
    to uwazac.

    Ja nie polecam mieszkan 2 poziomowych. Schody szybko sie nudzą i zostaje
    tylko codzienna mozolna wspinaczka na pięterko :)

  • 6. Data: 2010-01-15 07:31:29
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> wrote in message
    > witam,

    > 2. gdzie znajde w sieci jakis dobry poradnik opisujacy pkt.1?

    Co strona to tysiac pomyslów ale nic konkretnego. Gdybys wzial kilku z nas
    razem to bysmy pojechali z toba i ocenili :-)
    Mamy wieksza praktyke niz niejeden budowlaniec :-)

    > 3. pokoje na poddaszu - czy sa jakies przeciwskazania, ze nie mozna
    > zrobic okna skosnego w dachu?

    Sa ogromne przeciwwskazania. Nie wiadomo jak jest to poddasze ocieplone.
    Najlepiej sprawdzic to w zimie teraz przy pomocy kamery termowizyjnej.
    Musisz ocenic jak mocno grzeja i czy nie grzeja celowo za mocno zeby cie
    oszukac.
    Kamerka i obmacanie scian, ogledziny sokolich oczy z tego forum by ci daly
    odpowiedz :-)

    Dawaj foty budynku i od srodka...

  • 7. Data: 2010-01-15 08:04:53
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Fri, 15 Jan 2010 08:31:29 +0100, "kiki" <k...@k...net> wrote:

    >Co strona to tysiac pomyslów ale nic konkretnego.

    dla kogos kto startuje z tym rokendrolem to zawsez lepiej poczytac cos
    niz nic.

    >Gdybys wzial kilku z nas
    >razem to bysmy pojechali z toba i ocenili :-)
    >Mamy wieksza praktyke niz niejeden budowlaniec :-)

    domyslam sie, na ogekldziny wezme ze soba takiego jednego gostka,
    ktory tez wypluwal pluca na swojej budowie :)

    >Sa ogromne przeciwwskazania. Nie wiadomo jak jest to poddasze ocieplone.
    >Najlepiej sprawdzic to w zimie teraz przy pomocy kamery termowizyjnej.

    jaki koszt? i do badania trezba wchodzic do srodka zeby np. ustalic
    temperature wewnatrz?

> [...]
    >oszukac.
    >Kamerka i obmacanie scian, ogledziny sokolich oczy z tego forum by ci daly

    jesczez go nie widzialem od srodka, mamy umowiona wizytacje w
    mieszkaniu, wiec na razie mam tylko takie zdjecia:

    z zewnatrz, mieszkanie jest na 1 i 2 pietrze:
    http://img15.imageshack.us/img15/3066/413895906.jpg

    o ile na pierwszym pietrze sa pokoje to widac, ze ktos adaptowal
    strych chyba i przeniosl sobie na gore kuchnie. teraz na 2 pietrze
    jest po prostu duzy salon + otwarta kuchnia - na moje oko ze zdjec to
    troche na sile ta kuchnie przenoszono.

    salon na 2 pietrze:
    http://img136.imageshack.us/img136/7784/413897307.jp

    kuchnia na 2 pietrze:
    http://img193.imageshack.us/img193/5912/413896370.jp

    balkonik na 1 pietrze:
    http://img15.imageshack.us/img15/7386/b413896910.jpg
    wrzucam tylko po to, zeby mozna zobaczyc mniej wiecvej jakie okna
    teraz tam sa.

    ogolnie lokal na 1 pietrze ma 3 pokoje a na 2 pietrze duzy salon
    laczony z kuchnia. najbardziej martwi mnie wlasnie te 2 pietro,
    bo chcialbym:
    1. przeniesc kuchnie z 2 pietra na 1.
    2. na 2 pietrze zrobic ze 3 pokoiki
    tyle ze wlasnie problem na 2 pietrze z oknami - jak widac na fotkach,
    teraz sa 2 male okna w szczytach, wiec chcac przerobic to na pokoje
    musze "podorabiac" okien i raczej to beda okna dachowe.
    tak samo sciany dzialowe, trezba bedzie jakies postawic.
    jak widac po wystroju to raczej w starym stylu wiec trezba bedzie co
    nieco podorabiac/poprzerabiac.

    ciekaw jestem ile orientacyjnie wynosi koszt zrobienia 1m2 ocieplenia
    dachu, gdybym chcial je zrobic od nowa porzadnie?

    pozdrawiam,
    Cyb

  • 8. Data: 2010-01-15 08:05:48
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Fri, 15 Jan 2010 07:35:13 +0100, Michal <o...@o...pl> wrote:

    >Jesli strop jest stabilny to nie powinno byc zadnych problemow. Pamietaj
    >tylko by dobrze je izolowac akustycznie

    da sie to jakos na oko ocenic przez fachowca czy trezba jakis
    skomplikowanych badan?

    co do lazenia na pietro - nie moj bol, niech sie dzieciaki turlaja
    gora/dol :)

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 9. Data: 2010-01-15 08:13:49
    Od: Michal <o...@o...pl>

    Cyb pisze:

    > da sie to jakos na oko ocenic przez fachowca czy trezba jakis
    > skomplikowanych badan?
    To kwestia nakładów pracy/pieniędzy. Po prostu w przypadku montażu
    takiej ściany do elementów, które mogą sie poruszać np. stara drewniana
    podłoga trzeba robi elastyczne połączenia.
    Wiec nie ma sie czym przejmować :)

  • 10. Data: 2010-01-15 08:15:08
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Fri, 15 Jan 2010 07:40:48 +0100, Michal <o...@o...pl> wrote:

    >Pewnie na wszytko :). Okna(czy nie ma mostkow termicznych, czy sa
    >szczelene itd), instalacje, wilgoc ...

    no wlasnie szukam meijsca, gdzie mneij wiecej jest wymienione i
    opisane to wszystko :)

    >Podajacy snieg, ktory potem na nich lezy
    >
    >Jesli poddasze nie jest pozadanie izolowane termicznie to zima uciekac
    >bedzie tedy duzo ciepla a latem bez kilmy bedziesz mial piekarnik.

    kwetsia izolacji lezy mi mocno na duszy, wiec pewnie bede musial jakos
    ja sprawdzic dokaldnie.
    ew. rozwazyc koszt zrobienia nowej izolacji dachu.
    ale istotnym jest dla mnie fakt, czy da sie okna dachowe zainstalowac
    prawie wszedzie, czy sa jakies obwarowania.

    >To zalezy co bedzie w p.1 Wazne by w mieszkaniu bylo prawidlowa
    >cyrkulacja powietrza. Junkers ma otwarta komore spalania wiec trzeba na
    >to uwazac.

    albo wymienic junkersa na bojler elektryczny niestety, albo jak
    bedzioe starawy kupic jakis nowy :(