  • 21. Data: 2010-02-04 11:22:04
    Temat: Re: zaniżaniewartościnieruchomości
    Od: "GB" <g...@p...onet.pl>

    > Koleś podszedł do sprawy rzeczowo i powiedział, że "w tej sytuacji nie
    > będziemy zaniżać."

    Czyli okazał się "uczciwym" sprzedawcą z gatunku tych co to wprowadzają w błąd
    najwyżej US, a nie klientów ;-)

  • 22. Data: 2010-02-04 16:58:11
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To jest jakiś debilizm, bo sam notariusz w akcie notarialnym ostrzega o
    > odpowiedzialności przed US w kwestii podatków. A podatki płaci się od wartości,
    > a nie od ceny. Sprzedający może sprzedać działke nawet za 1 zł, ale podatek
    > powinieneś zapłacić od wartości rynkowej by spać spokojnie przed US. Mając w
    > ręku zrobioną wycenę działki do celów podatkowych nie masz podstaw do obaw, bo
    > ty będziesz kryty.

    Podobnie jak opłatę notarialną też wylicza się od wartości nieruchomości. Dlatego
    możesz w akcie wpisać inną kwotę WARTOŚCI i zobowiązania wobec sprzedającego. Ale
    wówczas oprócz wyższego podatku PCC zapłacisz też większą taksę.

  • 23. Data: 2010-02-07 12:36:12
    Od: "Krzysztof L" <l...@o...pl>

    Wiadomość z urzędu skarbowego:

    Po zakupie działki można złożyć podanie
    "o ustalenie rzeczywistej wartości nieruchomości" załączając xero aktu
    notarialnego.
    Wówczas US ma 2 miesiące na odpowiedź, jeśli kwota zakupu jest poniżej "
    widełek"
    Wówczas dopłacamy należny podatek wraz z odsetkami za okres od zakupu do
    decyzji US.
    - nie widomo ile % te odsetki wynoszą ;)

    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2010-02-10 16:09:44
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof L" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > decyzji US.
    > - nie widomo ile % te odsetki wynoszą ;)

    Wiadomo - odsetki od zaległości podatkowych to 10%.