  • 21. Data: 2011-02-16 12:04:21
    Temat: Re: zasobnik cwu
    Od: "Damian G." <d...@u...com>

    W dniu 2011-02-15 23:47, Maniek4 pisze:

    > Spowodowane jest to zwykla mozliwoscia przekazywania
    > energii przez wezownice i wzglednie szybkie zblizenie temp. powrotu i
    > zasilania.

    I właśnie dlatego istotne jest by zasobnik miał dużą powierzchnię
    wężownicy co się przekłada na bardzo dużą wydajnością i krótki czas
    nagrzewania. Innymi słowy wskazane jest by parametr moc wymiennika był
    nie mniejszy niż moc kotła w trybie CWU.

    Ja mam Biawar Quattro 150l (z Vaillantem 24 kW) i jego parametry
    odpowiadają temu co prodaje producent tutaj:

    http://www.biawar.com.pl/index.php/ogrzewacze-wody/w
    ymienniki-quattro-stojace/menu-id-113.html

    Na przykład kocioł podgrzewa zasobnik pełny zimnej wody w kilkanaście
    minut, a przy poborze - dogrzewa na bieżąco co daje wrażenie o wiele
    większej pojemności zasobnika (producent podaje wydajnośc 632 l/h - to
    kilka wanien!)

    Podsumowując, dla rodziny 2+2 - 150l w takim układzie jest
    wystarczający, a myślę, że 100l też spokojnie by wystarczył.
    --
    Damian