  • 1. Data: 2009-01-08 09:11:38
    Temat: zawór mieszający trójdrogowy
    Od: "task" <w...@s...net.pl>

    witam

    mam pytanie u siebie w domu hydraulik zainstalował mi zawór mieszającu
    trójdrogowy w obiegu centralnego ogrzewania , natomiast w firmie inny
    hydraulik zastosował taki sam zawór z obiego CWU i sie zarzeka że tak jest
    poprawnie ale jakoś mnie to nie przekonuje. Jak w. Was powinno być.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-01-08 10:50:02
    Temat: Re: zawór mieszający trójdrogowy
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "task" <w...@s...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > hydraulik zastosował taki sam zawór z obiego CWU i sie zarzeka że tak jest
    > poprawnie ale jakoś mnie to nie przekonuje. Jak w. Was powinno być.

    Bez szczegółów i schematu instalacji odpowiedzieć się nie da, częściej taki
    zawór mozna spotkać w obiegu CO, bo zwykle tam zachodzi konieczność
    regulacji temperatury w obiegu niezależnie od temperatury na wylocie kotła.
    Poza tym co rozumiesz przez "obieg CWU" - jeśli tą część instalacji która
    połączona jest z wodociągiem i kranem to faktycznie tam raczej miejsca na
    zawór trójdrożny nie ma, poza tym problemy z zakamienieniem itp...

    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 3. Data: 2009-01-08 11:13:44
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

> [...]
    > hydraulik zastosował taki sam zawór z obiego CWU i sie zarzeka że tak jest
    > poprawnie ale jakoś mnie to nie przekonuje. Jak w. Was powinno być.

    i tu i tu ten zawór może być zainstalowany
    ja mam tylko na CWU a to dlatego, że grzeje wode w zasobniku do wysokiej
    temparatury tanim prądem a zawór podaje na instalacje wode o temperaturze 50
    stopni

  • 4. Data: 2009-01-08 19:12:14
    Od: TomekB <tbloch!$!WYTNIJ_TO!$!@interia.pl>

    > mam pytanie u siebie w domu hydraulik zainstalował mi zawór mieszającu
    > trójdrogowy w obiegu centralnego ogrzewania , natomiast w firmie inny
    > hydraulik zastosował taki sam zawór z obiego CWU

    Witam,
    Podczepię się pod temat jeżli można. Czy jest możliwość zainstalowania
    zaworu mieszającego (jeżeli tak, to może ktoś podzieli się schematem) w
    obiegu CWU ale tak aby prawidłowo działa także cyrkulacja wody?
    Instalację CWU będę miał zasilaną ze zbiornika buforowego, temp. wody może
    dochodzić do 90 stopni i chciałbym na wyjściu otrzymywać ok. 50. Ze względu
    na dużą odległość do kuchni potrzebuję obiegu cyrkulacji.
    W tej chwili nijak nie moge wymyślić jak mogło by to działać.
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-01-08 19:16:51
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "TomekB" <tbloch!$!WYTNIJ_TO!$!@interia.pl> napisał w wiadomości
    > na dużą odległość do kuchni potrzebuję obiegu cyrkulacji.

    Summa summarum nie taniej / lepiej będzie zainstalować jakiś ogrzewacz na
    miejscu ?

    Pzdr

    JKK

  • 6. Data: 2009-01-08 20:30:16
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "JKK" <j...@i...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > wiadomości news:u6w2uohpgx0x$.1ikz24wpl6k70$.dlg@40tude.net...
    >
    > Summa summarum nie taniej / lepiej będzie zainstalować jakiś ogrzewacz na

    Nie. W miejscach poboru wody montuje sie czujniki ruchu zalaczajace pompe
    obiegowa.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2009-01-08 23:41:53
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Maniek4" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Nie. W miejscach poboru wody montuje sie czujniki ruchu zalaczajace pompe
    > obiegowa.

    W przypadku kuchni mnie to nie przekonuje,
    zwłaszcza jak ktoś ma zmywarkę .

    Pzdr

    JKK

  • 8. Data: 2009-01-08 23:51:41
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > Użytkownik "Maniek4" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    > W przypadku kuchni mnie to nie przekonuje,
    > zwłaszcza jak ktoś ma zmywarkę .
    To jest kwestia przemyslanego umieszczenia czujnika np. w dolnej czesci
    wiszacej szafki i skierowanie czujnika w dol, czy jak tam kto ma. W kazdym
    razie ma reagowac na ruch przy zlewozmywaku, a jak sie nawet wlaczy na 2 min
    bez potrzeby, to i tak koszty Cie nie zjedza, a beda na pewno nizsze niz
    korzystanie z przeplywowych ogrzewaczy, zwlaszcza do natrysku, czy wanny.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2009-01-09 08:25:51
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    skoro tak twierdzi...
    a masz jakieś podstawy, żeby mu nie wierzyć?
    źle działa?

> [...]

    > połączona jest z wodociągiem i kranem to faktycznie tam raczej miejsca na
    > zawór trójdrożny nie ma, poza tym problemy z zakamienieniem itp...

    pozwolę się nie zgodzić z przedmówcą: żaden problem i powszechna praktyka
    regulować termostatycznie CWU w instalacji (nie tylko przy samej baterii)

    a "obieg CWU" ja rozumie jako petlę recyrkulacji

    ponadto stosując urządzenia zmiekczające (inna powszechna praktyka),
    oprócz "fajnego kąpania" masz efekt uboczny m.in. w postaci
    niezakamieniających się zaworów...

  • 10. Data: 2009-01-09 08:32:04
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > ma reagowac na ruch przy zlewozmywaku, a jak sie nawet wlaczy na 2 min bez
    > potrzeby, to i tak koszty Cie nie zjedza, a beda na pewno nizsze niz
    > korzystanie z przeplywowych ogrzewaczy, zwlaszcza do natrysku, czy wanny.

    pozwolę sobie się nie zgodzić...
    mimo że jestem goracym zwolennikiem recyrkulacji i grzania wody w kotłowni
    to podgrzewając ją w miejscu poboru, nie moze byc drożej bo unikasz strat po
    drodze itd

    recyrkulacja to przede wszystkim komfort i zawsze coś tam kosztuje
    choć wszystko tak naprawdę zależy czym grzejesz wodę
    (ja grzeje tym samym kotłem co CO więc u mnie cyrkulacja chodzi cały czas,
    bo straty z CWU oznaczają tak naprawdę "wspomaganie" CO - zimą
    oczywiscie....)