  • 1. Data: 2017-03-07 12:34:30
    Temat: zbiorniki na wode ....
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    zglupialem ju kompletnie.
    mam studnie, w tej studni jest pompa. Pompa pcha wode do zbiornika w domu.
    zbiornik wyglada tak:
    http://allegro.pl/zbiornik-hydroforowy-ocynk-pionowy
    -200l-osprzet-i6655801817.html

    poniewaz moj zbiornik ma juz lekko 20 lat w zwiazku z tym pomyslalem , ze
    czas go wymienic , tym bardziej, ze znalazlem pod schodami przepiekna wneke,
    ktora pomiesci taki zbiornik w wersji poziomej, czyli:
    http://allegro.pl/zbiornik-hydroforowy-200l-ocynk-z-
    os-poziom-wimest-i6736736639.html

    i teraz z sklepu pan mi proponuje czy bym sobie tego zbiornika nie zamienil
    na taki:
    http://allegro.pl/zbiornik-hydroforowy-przeponowy-20
    0l-poziomy-h3-i6729960274.html

    no ale czy to sie da, jak ten zbiornik ma tylko jedno wejscie?
    Pan napisal cos takiego:
    "Zbiornik ocynkowany jest łatwiejszy i pewnie tańszy w obsłudze bo wystarczy
    co jakiś czas umyć go w środku i uzupełniać powietrze. Natomiast plusem
    zbiornika przeponowego jest fakt, że ma on ok. dwa razy większy zapas wody
    użytkowej z tej samej pojemności zbiornika co ocynkowany, natomiast może
    okazać się droższy w użytkowaniu w przypadku gdy uszkodzi się przepona i
    trzeba będzie dokupić nową i ją wymienić."

    ja nie rozumiem jak ten zbiornik emaliowany bym mogl podpiac do swojej
    instalacji?
    Czy ktos moze mi to wyjasnic i czym te zbiorniki sie roznia?

  • 2. Data: 2017-03-07 12:49:50
    Temat: Re: zbiorniki na wode ....
    Od: JKK <n...@s...pl>

    Sprzedawca wie co mówi.
    Co do podpięcia to ten zbiornik ocynkowany można podłączyć przepływowo.
    Natomiast ten emaliowany (przeponowy) włączasz w układ przy pomocy
    zwykłego trójnika - wejście jest jednocześnie wyjściem podłączony
    jednocześnie do pompy jak i instalacji...
    Bierz przeponowy. Jeśli jeszcze nie jesteś zdecydowany to poczytaj w
    sieci o wyższości takiego rozwiązania.
    Pozdrawiam - JK
    =============================

  • 3. Data: 2017-03-07 13:39:34
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    tak, jeszcze nic nie kupilem, przymierzam sie dopiero i widze, ze jednak
    dobrze, ze zapytalem grupe.
    Ten ocynkowany to oczywiscie jest przeplywowy i tam cisnienie wytwarz
    powietrze, ktore jest w etn zbiornik wpompowane.
    A czy w tym przeponowy woda ma kontakt z metalem czy jest w tym worku
    przeponowym?

    1 - czyli idzie rura z studni z woda, ktora pcha pompa w studni.
    2 - ta rura wchodzi do trojnika
    3 - jedno wyjscie trojnika do zbioernika a drugie na dom.
    a gdzie jakis zawor cisnieniowy, ktory wylaczy pompe?
    Skad dom bedzie wiedzial, ze najpierw ma brac wode z zbiornika?
    filtry wody z studnie przed zbiornikiem? Teraz przy tym przeplywowym
    zbiorniku filtr jest za zbiornikiem co wydaje mi sie troche bez sensu.
    przepraszam, moze te pytania sa glupie ale nie umiem sobie tego wyobrazic z
    jednym wejsciem do zbiornika.

  • 4. Data: 2017-03-07 13:48:31
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    tutaj jest rysunek, jak pompa jest przed zbiornikiem:
    https://sklephypo.pl/pompa-sksb-2-stopniowa-bez-siln
    ika-wimestid161.html

    tak, chyba kupie ten zbiornik przeponowy.

  • 5. Data: 2017-03-08 08:22:56
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > tak, chyba kupie ten zbiornik przeponowy.

    Jedno pytanie: czy obecny układ działa?

  • 6. Data: 2017-03-08 14:13:20
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    dziala ale zajmuje bardzo duzo miejsca.
    poza tym zaczynaja cieknac zawory.
    rdza przelazi przez farbe
    zbiornik ma juz swoje lata i trzeba go chociaz wymienic. A skoro trzeba
    wymienic to znalazlem lepsze miejsce, ktore wymusza uklad poziomy zbiornika.
    Skoro wiec musze kupic zbiornik poziomy no to cynkowany i przeponowy sa w
    podobnej cenie.
    Ten przeponowy sprawia wrazenie bardziej higienicznego.
    Przeponowy jest mniejszy bo 200 litrow ale z tego co pisza to jest
    wydajniejszy. Jeden otwor na podlaczenie poprawia
    organizacje rur w tej wnece, w ktorej to ma byc.

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

  • 7. Data: 2017-03-08 15:08:37
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam1
> [...]
    > wydajniejszy. Jeden otwor na podlaczenie poprawia
    > organizacje rur w tej wnece, w ktorej to ma byc.

    A może nie kompinuj? Można wywalić dobry zbiornik.Ale: czy warto.Ma już 20 lat
    i następne 20 jeszcze wytrzyma.Przepona tyle ...No nie wiem, 20 lat temu mało
    było.Nie wiem.Ale 800- 900 PLN pieszo nie lata.Przynajmniej u mnie.
    Zawory i tak trzeba wymienić.Ale równie dobrze można dokręcić/dowinąć dławice i
    następne 20...
    Prawdopodobnie najdzie Cię ma wymianę instalacji.(jakby co, rób zgrzewane)
    Rdza to problem.Tego typu zbiorniki szybciej korodują na zewnątrz, niż w
    środku.Sprawdż, co jest grane.
    Chyba podstawowy problem, to wszystko chcesz mieć nowe.Spoko.Przemyśl, czy
    wymiana zbiornika jest warta zachodu.Jeśli tak- do roboty.Tylko jedna rada.
    Jak najwięcej podłączeń dawaj ze śrubunkami.Wprawdzie jest trochę droższe,
    a pożytek jest po latach, ale warto.Zresztą- dowiesz się przy okazji wymiany
    zbiornika.Uważam, że trzeba wymagać od hydraulików. aby każdy sprzęt tak
    podłączali.
    Zawory- też warto dać kulowe, ale z dławicami, z półśrubunkiem.
    Pozdro.abomito

  • 8. Data: 2017-03-08 16:21:42
    Od: adam <a...@a...pl>

    Sprzedawca swoje, a mój hydraulik tak - Panie Adamie, jak ma Pan
    miejsce, to bierz Pan cynkowy.
    Twój wytrzymał 20 lat, śmiem twierdzić, że przeponowy nie da rady tyle.

  • 9. Data: 2017-03-08 16:50:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    pan adam napisał:

    > Sprzedawca swoje, a mój hydraulik tak - Panie Adamie, jak ma Pan
    > miejsce, to bierz Pan cynkowy.

    Hydraulicy zawsze byli ostoją wstecznictwa, drugiej takiej ze świcą
    szukać. Rury kanalicacyjne, to musiały być z żeliwal. Chyba że do
    zakopania, wtedy z kamionki. Spłuczka do kibla też żeliwna najlpsza,
    z łańcuszkiem. Te plastiki, to tandeta, ja panu panie kochany załatwię
    żeliwną, szwagier ma kupione na zapas, będziesz pan zadowolony. Stal,
    ocynk, gwynty, pakuły -- toż trzeba robić jak Pan Bóg przykazał!

    > Twój wytrzymał 20 lat, śmiem twierdzić, że przeponowy nie da rady tyle.

    Mój dał radę 19 lat. Kupiony za komuny, nawet nie całkiem schyłkowej,
    w 1985 roku. Stał w sklepie, nikt go nie chciał, choć niczego wtedy
    w sklepach nie było. Mnie też sprzedawca odradzał. Był w komplecie
    z pompą, taką cichobieżną, jak to teraz są. Ludzie brali te warczące,
    oddzielnie pompa, osobno silnik. No bo panie jak trzeba będzie motor
    oddać do przewinięcia, to nie musisz pan rur odkręcać -- chyba dobrze
    mówię!

    Wszystko to razem osiągnęło pełnoletność i nawet nie trzeba było do
    tego zaglądać. Potem zaczęło kapać z uszczelnienia wału pompy, coś
    niepewnie zaczaął pracować wyłącznik ciśnieniowy. Zbiornik był jeszcze
    dobry. Wymieniłem całość, żeby się nie paprać z uszczelkami.

    Jarek

    --
    -- Jasiu jako mój uczeń kształcisz się u mnie na nauce. Co to jest, mój chłopczę?
    -- To jest rura, panie majster.

  • 10. Data: 2017-03-08 19:21:27
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Mój dał radę 19 lat.
    Mówisz o przeponowym?

    Mama wymieniała zwykły ocynkowany 3 może 4 lata temu.
    Tylko że data produkcji była 196X
    X nie mogłem doczytać