  • 21. Data: 2017-03-08 23:48:12
    Temat: Re: zbiorniki na wode ....
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak nie ma jak ma, tak powiedzial by znany wszystkim Ferdynand. Sugerujesz ze emalia
    jest tylko na zawnatrz?

  • 22. Data: 2017-03-09 08:49:36
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > bo on niejako z urzedu bez zadnych badan jest dopuszczony do wody pitnej.
    wlasnie mnie czeka wymiana kondonu w zbiorniku. 350 pln + robota, wraz z
    odkrecaniem i odwracaniem zbiornika bo stado idiotow ktorzy to zakladali
    postawili go tak ze wlot glowny jest od razu przy scianie....
    7 lat i woda z wentyla kapie czyli padniety kondon.
    i nie wiem czy moje jakze szlachetne doopsko by mi odpadlo jakbym zamiast
    tego dobil raz w roku /miesiacu? kwartale?/ /?/ powietrza do zbiornika.
    taka 'dwureczna' pompka do kol by dala rade?
    a jak nie to prymitywny kompresorek za cene kondona da sie kupic?
    btw zastanawiam sie czy nie przeskoczyc na ocynk - co nie kryje - ta
    dyskusja mnie sprowokowala do przemyslen

  • 23. Data: 2017-03-09 09:48:58
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-03-08 o 21:15, JKK pisze:

    > Jeśli chcesz:
    > - notorycznie uzupełniać powietrze w zbiorniku (poduszka powietrzna
    > będąca powietrze pod ciśnieniem po jakimś czasie rozpuszcza się w
    > wodzie i jej po prostu ubywa) -> bierz ocynkowany;

    Raz na pół roku, a czynność zajmuje raptem 15 min.
    Jak chcesz wymieniać przepony co 2-3 lata, a zbiornik co 4-8 lat to
    bierz przeponowy. Hydraulik przynajmniej będzie miał utrzymanie.

    > - mieć oszroniony, wręcz mokry i kapiący zbiornik -> bierz ocynkowany;

    Jak chcesz wymieniać co 5-8 lat skorodowane zbiorniki to bierz
    przeponowy. To, że woda jest tylko w worku nie oznacza, że para wodna z
    powietrza się nie wykropli na powierzchni zimnej membrany. Ponadto
    membrany dość szybko się perforują i przepuszczają wodę do zbiornika.
    Nie wspomnę już o tym, że te membrany produkowane są przez Chińczyków z
    surowców wtórnych i zawierają wiele toksyn, które przedostają się do
    wody. Tworzywo z którego się wykonuje to zazwyczaj EPDM z wypełniaczami
    i nie ma nic wspólnego z prawdziwą gumą.
    Szczytem szczęścia byłby zbiornik nierdzewny ze stali bezniklowej
    (niektórych ludzi nikiel uczula) i z przeponą silikonową lub chociaż
    porządną przeponą z czystego EPDM bez wypełniaczy z recyklingu, ale
    "konia z rzędem temu", kto znajdzie taki zbiornik.

    > - mieć rozwiązanie z pierwszej połowy XX w -> bierz ocynkowany;

    Mieć nowoczesne, problematyczne urządzenie, bierz hydrofor z przeponą.

    > ... ... ...
    > W przeciwnym razie bierz - jak już pisałem - przeponowy.
    > A Panowie hydraulicy jak wszyscy, troszczą się o swój interes.

    I dlatego zamiast zaproponować hydrofor ocynkowany bez przepony, który
    bezawaryjnie wytrzyma minimum 20 lat, a nie rzadko i 40 to proponują
    proponują hydrofory przeponowe, gdzie będą mieli zapewnioną pracę zawsze
    po zakończeniu okresu gwarancyjnego.

    > Wielu jest jeszcze takich, że "jak się nie napluje na konopie przy
    > skręcaniu gwintu to będzie kapało".

    Mądralo! Znasz lepsze uszczelnienie od konopi?

    > Nie daj się wkręcić w staroć.
    > Pozdrawiam - JK

    Nie daj się wkręcić w machinę do zarabiania pieniędzy.

    Myślę, że lepszy będzie hydrofor ocynkowany bez przepony lub ze stali
    nierdzewnej bezniklowej.

  • 24. Data: 2017-03-09 11:57:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Co zes sie tej bezniklowej uczepil. Raptem jest kilka rodzajow bezniklowej i
    wszystkie albo trudno spawalne albo nie spawalne. Taki cud ze stal i sie pospawac nie
    da a jak juz sie da to w NASA potrafia to skutecznie zrobic. Zamykanie koperty
    zegarka mozna z niej zrobic a nie zbiornik na wode. Chyba nie masz pojecia dlaczego
    stale nierdzewne nie rdzewieja.

  • 25. Data: 2017-03-09 19:41:11
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    nooo, sklad tej gumy tez mnie zastanawial .....

    nie mam prostego wyboru, widze. czy moglibyscie mi rozszyfrowac te rurki? co
    do czego?

    http://allegro.pl/zbiornik-hydroforowy-300l-ocynk-z-
    os-poziom-wimest-i6736736506.html

  • 26. Data: 2017-03-09 21:14:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przeczytaj opis aukcji a nie tylko obrazki ogladaj.

  • 27. Data: 2017-03-09 22:31:38
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    Zenek ... ja nie jestem tak glupi jak Ci sie wydaje.
    Ja wiem , ze to czarne to literki i czyta sie je z lewej do prawej.
    ja wiem , ze po lewej GZ 1/2" to wodowskaz
    GW 1/2" u góry to manometr
    obok niego u góry GZ 1/2" to wylacznik cisnieniowy.

    ale nie wiem co to jest:
    GW 2" po lewej
    GW 1/2" po lewej na dole - jest na schemacie a na zdjeciu nie ma
    GN 2" po prawej
    GZ 1" po prawej na dole.

    O to pytam.

  • 28. Data: 2017-03-10 09:21:35
    Od: abomito <a...@w...pl>

> [...]
    >
    > ale nie wiem co to jest:
    > GW 2" po lewej
    > GW 1/2" po lewej na dole - jest na schemacie a na zdjeciu nie ma
    Może ja spróbuję.
    Oba GW 2" to są otwory konstrukcyjne.Przy poziomym zbiorniku nie mają istotnego
    znaczenia.Przy pionowym- dolny mógł slużyć do szlamowanie zbiornika.przeważnie oba
    były zamknięte na głucho.
    GN 1/2" po lewej na dole- to też wodowskaz.Obok masz taką fajkę- to onże.Między
    fajkami jest szkło.
    GZ 1" to zasilanie Twojej instalacji.

  • 29. Data: 2017-03-10 11:35:21
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    da a jak juz sie da to w NASA potrafia to skutecznie zrobic. Zamykanie koperty
    zegarka mozna z niej zrobic a nie zbiornik na wode.

    Proszę Cię czym prędzej skasuj tego posta, bo jak dotrze ta wiadomość do
    firm produkujących takie hydrofory ze stali bezniklowej i się dowiedzą,
    że trzeba używać technologii kosmicznych to albo zaprzestaną produkcji,
    albo zrobią ceny z kosmosu :)

    > Chyba nie masz pojecia dlaczego stale nierdzewne nie rdzewieja.

    Chyba nie masz pojęcia, że nie tylko nikiel ulega pasywacji.

  • 30. Data: 2017-03-10 12:02:11
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-03-09 o 22:31, doktorek pisze:
> [...]
    >
    > ale nie wiem co to jest:

    > GW 1/2" po lewej na dole - jest na schemacie a na zdjeciu nie ma

    Np. jako spust wody i szlamu oraz spuszczania wody ze zbiornika, aby
    wytworzyć poduszkę powietrzną.
    Jeden z górnych króćców musi mieć zamontowany zawór, poprzez który
    dostanie się do zbiornika powietrze.
    Aby odtworzyć poduszkę powietrzną:
    - wyłączasz pompę, odkręcasz ten dolny zawór i wypuszczasz wodę ze zbiornika
    - kiedy woda przestanie lecieć pod ciśnieniem to otwierasz górny zawór
    napowietrzający i czekasz, aż reszta wody ze zbiornika wypłynie całkiem
    - jak woda już wypłynie to zakręcasz obydwa zawory
    - załączasz pompę
    Nie potrzeba używać kompresorów, a operacja odtworzenia poduszki
    powietrznej trwa raptem ok. 15-20 min.
    Za 5-6 stów można zrobić układ, który sam będzie pilnował odtwarzania
    poduszki powietrznej. Potrzebne są: 2 elektozawory, 3 przekaźniki i
    jeden najtańszy sterownik programowalny PLC (przekaźnik programowalny).
    Sterownik musi mieć podany sygnał z wyłącznika ciśnieniowego i mierzyć
    czas pomiędzy załączeniem i wyłączeniem tego wyłącznika. Jeżeli czas
    pomiędzy załączeniem i wyłączeniem jest zbyt krótki to sterownik musi
    wykonać całą tą procedurę.

    > GZ 1" po prawej na dole.

    Np. przyłącze wody.

    > GW 2" po lewej

    > GN 2" po prawej

    No przecież muszą jakoś ten zbiornik ocynkować wewnątrz.