  • 51. Data: 2009-07-01 19:02:28
    Temat: Re: zbrojenie ławy 4fi16 - norma czy przesada?
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał

    > dać 24x 6 i strzemiona fi 16 beton B35

    To chyba do samego chudziaka pod ławy ;)

  • 52. Data: 2009-07-01 19:10:15
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    kiki bije wszystkich kierowników na głowę... to jest gość z doświadczeniem.
    termowizyjnym.

  • 53. Data: 2009-07-01 22:49:56
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    > HANA wrote:
    >

    > Szkieleciaka można przebudować w 4 chłopa w kilka dni, do wyburzania
    > wystarczy młot 3kg z długą rączką i piła elektryczna.

    A do włamania piła ręczna :-)

  • 54. Data: 2009-07-01 23:01:11
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "shaman" <s...@o...pl> wrote in message
    Jak patrzysz na rysunki zbrojeń. Bardzo ważne jest abyś dopilnował czy są na
    końcach te haczyki i czy pod włąściwym kątem i czy jest zawinięte oczko, w
    jaki sposób było narysowane, ile zagięć i czy na pewno.
    Bardzo częstym błędem wykonaczym jest olewanie tego typu zakończeń stali
    zbrojeniowej co później prowadzi do odchodzenia nadwisów, wiszenia/peękania
    stropu, pęknięć ścian.

    Dla przykładu:
    http://picasaweb.google.pl/shamanek/Konstrukcja#5353
    409716243067282

    Po prawej ilewej masz pręty zakończone haczykami. Zobacz jak te haczyki
    wyglądają i pod jakim kątem jest ostani zakręt. Widzisz to? Nie pozwól sobie
    wcisnąć kitu przez ekipę.

    Przed zalewaniem wrzuć na luz i nie zamów betonu do czasu aż ci tu nie
    popatrzymy na gotową pracę.

  • 55. Data: 2009-07-01 23:04:05
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "shaman" <s...@o...pl> wrote in message
    Albo tu:

    http://picasaweb.google.pl/shamanek/Konstrukcja#5353
    409722744981410

    po lewej masz "schodek" z pręta na 25cm .. pręt idzie w prawo i zakręca w
    górę w słup czy co to jest po prawej. Dopilnuj żeby to było z jednego
    kawałka. Często jest tak, że poziomy pręt położą, a pionowy po prostu
    wstawią.

  • 56. Data: 2009-07-01 23:06:35
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "MichałG" <g...@w...pl> wrote in message

    > Tak sobie głupio myśle, że od tego jest kierownik budowy lub ktoś inny ze
    > stosownymi uprawnieniami a przynajmniej wiedzą ;_) .... ale ja tam stary
    > jestem i sie nie znam.... ;-)

    Kierownik budowy wypisuje dziennik. Zwykle antydatując wpisy, bo go nie
    prowadzi zgodnie z prawdą :-) Wątpię czy statystycznie rzecz ujmująć, można
    liczyć na kierbuda :-)

  • 57. Data: 2009-07-02 05:43:20
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    kiki pisze:
> [...]
    > prowadzi zgodnie z prawdą :-) Wątpię czy statystycznie rzecz ujmująć, można

    jako KB nie wyobrażam sobie 'niebycia' na budowie przed betonowaniem (i
    kilku(nastu) innych istotnych momentach budowy....) szczególnie jak
    widze, ze inwestor ma tendencję do działania na zasadzie 'wiemlepiej'
    lub 'takbedzielepiej'. Ostatnio pomysły niektórych budujących
    przerastaja wyobraźnie.... ;-).
    Nie zawsze konczy sie to wpisem do DB - szczególnie jak jest ok.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 58. Data: 2009-07-02 06:41:46
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > jako KB nie wyobrażam sobie 'niebycia' na budowie przed betonowaniem (i
    > kilku(nastu) innych istotnych momentach budowy....)

    Witaj

    Ja jestem okolo 1,5 roku przed budowa. Bede budowal niezbyt duzy dom,
    dach 2 spadowy z sciana kolankowa i adaptowanym poddaszem.
    Mozesz mi powiedziec przy jakich momentach budowy powinienem
    widwac kierownika?
    - zbrojenie ław
    - lanie betonu
    - szalunek fundamentu
    - wieniec , strop (zbrojenie i lanie)
    - wiezba dachowa

    Cos jeszcze bardzo istotnego (pewnie bardzo wiele pominalem :-)

    Pzdr
    Darek

  • 59. Data: 2009-07-02 08:13:15
    Od: shaman <s...@o...pl>

    kiki pisze:
> [...]
    > górę w słup czy co to jest po prawej. Dopilnuj żeby to było z jednego
    > kawałka. Często jest tak, że poziomy pręt położą, a pionowy po prostu

    przyjrzyj się dokładniej - wydaje mi się, że ten 'schodek' to nie pręt
    tylko zarys betonowej płyty tworzącej nawis nad garażem - lepiej to
    widać na poz.4.1

    PZDR
    Shaman

  • 60. Data: 2009-07-02 08:26:43
    Od: shaman <s...@o...pl>

    Slawek pisze:
    > tak spojrzałem w przelocie i co mi się rzuciło:
    > belka poz. 4.3. - brak w niej zbrojenia podwieszającego dla oparcia
    > reakcji z belki poz. 4.2. Niby się nie zawali, ale powinno być w myśl
    > zapisów normowych.

    A tak bardziej łopatologicznie? Brak prętów "łączących" belki 4.2 i 4.3
    - czy może są pręty ale nieodpowiednie lub niewystarczające?

    > W ogóle skoro jest dany słupek między stanowiskami postojowymi w
    > garażu, to można było taki sam zrobić w garażu, i belki 4.2 i 4.3
    > miałbyś symbolicznie zbrojone.

    Cały ten cyrk właśnie z tego powodu, żeby uniknąć słupa w środku garażu.
    Znam kogoś, kto ma bardzo podobne rozwiązanie ze słupem i jest to
    bolesna sprawa - ten garaż już i tak jest dosyć wąski.

    > Ew. można było poz.4.2 przeciągnąć do
    > końca jako wolnopodpartą, i wtedy 4.3 nie pracowałaby jako wspornik,
    > co jest dość niekorzystnym schematem pracy.

    Ale przeciągnąć do końca czego? Tak żeby podeprzeć na końcu w ścianie
    garażu? Niestety wtedy wyłaziła by poza połać dachu garażu :(

    > Ponadto, w osi 2/B masz
    > rdzeń na który jest reakcja w granicach 600 kN, a pon nim nie ma
    > żadnej stopy tylko pizdeczkowate skrzyżowanie ław.

    O to koniecznie muszę zapytać!

    > Używanie stali 18G2 nie ma IMHO sensu, bo kosztuje tyle samo co BSt500
    > a ma 2x mniejszą wytrzymałość, to czysta strata pieniędzy. 18G2 używa
    > się na mosty , tam gdzie są dynamiczne obciążenia.

    O to tez zapytam.

    > Poza tym projekt starannie zrobiony, są jakieś obliczenia.

    dzięki za uwagi

    PZDR
    Shaman