  • 31. Data: 2011-09-14 17:40:02
    Temat: Re: zbrojenie ściany fundamentowej - murfor czy zwykłe pręty fi6
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tornad wrote:

    > Nie da sie jednak czytac wypocin roznego rodzaju szamanow czy malych
    > jasiow.

    Wybacz ale gdyby była potrzeba zbrojenia scianki to by konstruktor zapisał
    to w projekcie :)

    > Dobrze myslisz zastosuj po 2 fi 6 ale zebrowane i idealnie

    słabo 3 x 18.

    > proste i uzyskasz sciane - belke o nosnosci na wszystkie strony
    > kilkakrotnie przewyzszajaca najlepiej odlana lawe. Nosnosc belki
    > zelbetowej rosnie do potegi z jej wysokoscia.
    > Tu w Hameryce mimo, ze obciazenia sa niewielkie, istnieje obowiazek,
    > prawo stosowania tych zgrzewek; nazywaja sie tu durawall czyli
    > 'twarda sciana'.

    a czy przypadkiem nei robi sie tam tego zamiast ławy żelbetowej? albo
    obowiązek ten stosuje sie na terenach gdzie nośność gruntów jest marna
    albo/i wystepuje zagrożenei sejsmiczne?

  • 32. Data: 2011-09-15 10:40:10
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Dzięki za pomoc. Ostatecznie jednak rezygnuję ze zbrojenia ścian
    fundamentowych. Dzwoniłem do kilku składów, co prawda o murforze słyszeli,
    ale w sprzedaży brak. Nie dość, że drogie, to ciężko dostać. A może wie ktoś
    gdzie w okolicach Warszawy można to kupić w korzystnej cenie?

    Ściana będzie wzmocniona za pomocą wieńca fundamentowego i wystarczy.
    Piwnicy nie mam, ściana fundamentowa ma 120cm, więc powinno wszystko być w
    porządku.

  • 33. Data: 2011-09-15 11:21:50
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 14 Wrz, 11:38, shaman <g...@m...pl> wrote:

    > Do slupow mozna podejsc od drugiej strony. Murowac bloczki zostawiajac
    > miejsce na slupek. Mamy w ten sposob zalatwiony problem "trzymania
    > pionu" i gotowy szalunek z 2 stron. Na koncu wystarczy zaslonic
    > przerwe w murze czymkolwiek i zalac betonem. W zalezności od parcia na
    > estetyke koncową szalunek od wew. i od zew. mozna zrobic z desek,
    > plyty OSB lub sklejki laminowanej - takiej jak z szalunkow
    > systemowych. Kwestii zbrojenia nie poruszam bo jest to sprawa
    > oczywista.

    Ja tak mialem.. Kierbud dodal mi dwa slupy w scianie piwnicznej - bo w
    tym miejscu napor ziemi jest spory (piwnica cala przysypana, a
    wysokosc sciany to prawie 3m). Oprocz tego dawalem po dwa prety fi6
    zgodnie zreszta za uwagami Tornada (wogole to milo Cie Tornad po
    latach znowu widziec!:))) W trakcie murowania wygladalo to tak:

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=585
    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=593
    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=657

    Potem murarz domurowal srodek (niestety nie mam fotki), a potem
    zaszalowalismy dechami z obu stron i zalalismy betonem, efekt koncowy:

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=674

    Nam to akurat spasowalo bo tym drewnianym korytem spuszczalismy z gory
    bloczki :-) Przy wiekszej ilosci slupow byloby to jednak dla murarza
    mocno upierdliwe.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 34. Data: 2011-09-15 12:01:39
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 15 Wrz, 13:21, Adam <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > zgodnie zreszta za uwagami Tornada (wogole to milo Cie Tornad po
    > latach znowu widziec!:))) W trakcie murowania wygladalo to tak:

    O! Widze ze tez masz z tej strony sciane piwnicy murowana z bloczkow
    kladzionych w poprzek. Tego wlasnie chcialem uniknac i u mnie w
    efekcie wygladalo to tak:
    http://goo.gl/Ty186
    http://goo.gl/JrzFh
    http://goo.gl/tRgJk
    http://goo.gl/kUMEG
    http://goo.gl/Pz3ho
    http://goo.gl/RuFnp
    http://goo.gl/M7dRe

    --
    PZDR
    Shaman

  • 35. Data: 2011-09-15 12:16:54
    Temat: Re: zbrojenie sciany fundamentowej - murfor czy zwykle prety fi6
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "shaman" <g...@m...pl> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...
    > O! Widze ze tez masz z tej strony sciane piwnicy murowana z bloczkow
    > kladzionych w poprzek. Tego wlasnie chcialem uniknac i u mnie w
> [...]

    u ja cie nie pieudole :-)))) A ile fundament w takiej wersji kosztowal?

    b.

  • 36. Data: 2011-09-15 12:43:39
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kris napisał:

    > Jeszcze Scream, Krzemo,... może Werbiński, Płaszczyca;)))

    Pluton, Igus, marekjan i Strybyszewski

    pl.misc.budowanie renesans przeżywa... A ja budowę skończyłem :-), czy
    ba za jaką drugą trzeba się rozejrzeć. :-)

    pozdrawiam
    Robert G

  • 37. Data: 2011-09-15 13:07:55
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik brunet.wp napisał:

    > Ciekaw jestem jeszcze opinii Roberta, bo z tego co pamiętam dawał
    > zbrojenie między bloczki. To był murfor czy pręty?

    Ja włożyłem pod ostatnią warstwę bloczków dwa pręty fi 12 żebrowane, na
    zakład i zagięte w narożach.

    Tylko, że u mnie ta ściana jest w całości ponad gruntem i nie ma żadnego
    naporu. Chodzi bardziej o zabezpieczenie przed rozciąganiem. Na dzień
    dzisiejszy wszystko stoi w jak najlepszym porządku.

    Witamy Tornada :-)

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 38. Data: 2011-09-15 13:34:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 15 Wrz, 14:01, shaman <g...@m...pl> wrote:

    > O! Widze ze tez masz z tej strony sciane piwnicy murowana z bloczkow
    > kladzionych w poprzek. Tego wlasnie chcialem uniknac i u mnie w

    Tak - kierbud stwierdzil ze tak damy dla bezpieczenstwa ;) Oprocz tego
    te dwa zbrojone slupy i po dwa prety fi6 w poziomych spoinach.

    > efekcie wygladalo to tak:http://goo.gl/Ty186http://goo.gl/JrzFhhttp://goo
    .gl/tRgJkhttp://goo.gl/kUMEGhttp://goo.gl/Pz3hohttp:
    //goo.gl/RuFnphttp://goo.gl/M7dRe

    Niezle :-) Bunkier jak sie patrzy ;-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 39. Data: 2011-09-15 14:49:28
    Od: "Tornad" <w...@a...com>

    > u ja cie nie pieudole :-)))) A ile fundament w takiej wersji kosztowal?

    > b.

    Odnioslem podobne wrazenie, tyle, ze ja proponuje pisac: Ja cierpie dole.
    Do kompletu pozwole sobie zauwazyc, ze jednek jeszcze nie wszyscy rozumieja
    prace takiego zbrojonego muru.
    Zatem proponuje proste doswiadczenie, ktore uzmyslowi sens tego zbrojenia.
    Zbic sobie z polcalowej sklejki skrzynke o wymiarach powiedzmy okolo metr na
    metr i wysokosci tez z metr. Ale tak, aby zewnetrzne wlokna sklejki byly
    ustawione pionowo. Krawedzie wzmacniamy od wewnatrz pionowymi szajtami. Dla
    pewnosci wstawiamy mocne dno a gore pozostawiamy otwarta.
    I ustawiamy te skrzynie dnem na dole, na piachu i zasypujemu ja wokolo
    piachem, zwirem czy co tam kto ma pod reka. Srodek skrzyni pozostawiamy pusty.
    Material lekko ubijamy rownomiernie ze wszystkich stron. Po obsypaniu skrzynki
    do krawedzi gornej, stwierdzamy, ze jej scianki wygiely sie do srodka tak, ze
    na gorze uzyskaly ksztalt dzwonka czy karo na kartach do grania w oczko.
    Te wlokna pionowe od bidy mozna uwazac za zbrojenie pionowe, czyli te
    zbrojone slupy. One nie zabezpieczaja scian przed wygieciem. Pracuja jako
    wsporniki utwierdzone u podstawy. Ale lawa nie przenosi wiekszsego momentu,
    ona na srodku swej dlugosci moze sie zwichrowac, skrecic.
    Fundament czyli dno, nie uchronilo scian przed parciem gruntu, czyli lawa moze
    sie cala przechylac w pionie w kierunku do wewnatrz. Na dole odksztalcenia w
    poziomie nie bedzie ale gora scian znaczaco sie wygnie.
    Zatem slupy nie wiele daja.
    Natomisat zazbrojenie scian w kierunku poziomym powoduje, ze ta cala sciana
    pracuje jak belka podparta w narozach i obciazona poziomo.
    Wieniec na gorze, polaczony z slupami oczywiscie zmniejszy to ugiecie ale jak
    to policzyc, to okaze sie ze jego nosnosc na parcie jest duzo mniejsza od
    nosnosci samej sciany zbrojonej poziomo cienkimi pretami na calej dlugosci.
    Tak sobie to wyobrazam; jesli ktos ma ochote niech to sprwadzi.
    W sumie niewielkim kosztem budujemy, jak to w Hameryce nazywaja, twarda
    sciane. I dlatego to rozwiaznie popieram a slupy owszem dobre sa tyle, ze
    drogawe i upierdliwe a stosunkowo niewiele wnosza.
    Pzdr.
    Tornad

  • 40. Data: 2011-09-15 22:33:23
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 15 Wrz, 14:16, "Budyn" <b...@g...pl> wrote:
    > Uzytkownik "shaman" <g...@m...pl> napisal w
    wiadomoscinews:9edfa9a9-2eb4-434b-8d5d-bdf865a0936b@
    hg2g2000vbb.googlegroups.com...

    > u ja cie nie pieudole :-)))) A ile fundament w takiej wersji kosztowal?

    Tak dla scislosci to sa sciany piwnicy - nie sciany fundamentowe.
    Procz wielu innych zalet wariant monolityczny dawal mi tez wieksza
    gwarancje wodoszczelnosci. Grunt u mnie to w zasadzie lita glina z
    kamieniami. A co do kosztow:

    materialy:
    - 3500 stal (wl tym startery wystajace z law)
    - 7600 beton B30
    - 4600 szalunki z transportem
    - 600 dodatki (dystanse, drut zbrojeniowy, rurki dystansowe do
    szalunkow, zatyczki, itd)

    robocizna
    - 3000 szalowanie, betonowanie, rozszalowanie, wyczyszczenie i
    zaladunek szalunkow

    --
    PZDR
    Shaman