  • 31. Data: 2012-12-05 16:41:08
    Temat: Re: zezwolenie na budow? - woda ze studni
    Od: <news>

    Użytkownik "4CX250" napisał:
    > Po prostu w jajo zrobił wyborców i robi ciągle w jajo i najciekawsze
    > jest że chyba u samego potomka gebbelsa nauki pobierali bo tak
    > wodę z mózgu robią że ci powtórnie na nich zagłosowali.

    Nikt ich nie wybierał, oni sami siebie wybrali i wybiorą się raz kolejny. A
    wodę z mózgu mają wszyscy ci co wierzą w tą szopkę z demokracją i uczciwymi
    wyborami:)

  • 32. Data: 2012-12-05 17:27:11
    Temat: Re: zezwolenie na budowę - woda ze studni
    Od: mal <m...@g...com>

    W dniu środa, 5 grudnia 2012 11:14:07 UTC+1 użytkownik news napisał:

    > Ale masz jakie� przepisy na potwierdzenie swoich twierdze� odno�nie studni?

    Przecież piszę, że sprawy te reguluje też prawo wodne, bo w przypadku studni na
    własnej działce mamy do czynienia ze ZWYKŁYM KORZYSTANIEM Z WÓD.
    Czyli - Twój grunt, Twoja woda. Artykułów nie będę wyliczać, wystarczy zajrzeć do
    prawa wodnego, a zaraz na wstępie masz napisane czego się tyczy.

    Przepisy prawa geologicznego i górniczego stosuje się w przypadku wiercenia studni,
    ale głębszej jak 30 m.
    I nie jest to "gadanie", ale takie jest prawo.

    Inaczej sprawa ma się wówczas, gdy inwestor coś tam buduje i chce mieć wodę. Wtedy
    mamy do czynienia z POWSZECHNYM korzystaniem z wód i wchodzi już cała prawna
    procedura (prawo geologiczne, prawo budowlane), która kończy się jeszcze opłatą za
    korzystanie ze środowiska. No bo WODY PODZIEMNE są własnością skarbu państwa...

    Powiem więcej - zgłoszenie robót w razie wiercenia studni jest wymagane prawem
    (tu właśnie wchodzi prawo budowlane do prawa geologicznego), gdy nosisz się z
    zamiarem wykonania pełnego ujęcia wody, z OBUDOWĄ, przyłączem itp.

    Istnieje wszelako potrzeba pozyskania wody z własnego gruntu, gdzie nie będzie to
    ujęcie z "bajerami", ale dziura w ziemi z filtrem i np. dyskretną gotową obudową z
    PVC, która nie wystaje ponad teren. Są takie, studnia nie wymaga wtedy obudowy z
    kręgów z wyprowadzeniem ponad teren.
    I z takiej dziury w ziemi będziesz brał wodę np.do celów budowlanych lub do
    podlewania ogródka. Pozwolenia nie musisz mieć, gdy całość ma głębokość do 30m i nie
    wystaje ponad grunt.
    Jedyne co musisz to zrobić inwentaryzację geodezyjną powykonawczą.

    > Konkretnie jaka ustawa i artykuł...

    Wiele ustaw i artykułów. Takie mamy prawo, niestety dla omnibusów.

  • 33. Data: 2012-12-05 17:37:53
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    4CX250 wrote:

    > Kto kurwa głosował na tych chujów z PO?

    Sam żeś (zapewne) głosował. A teraz obaj leczymy po tym kaca...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 34. Data: 2012-12-05 18:34:40
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w wiadomości

    > Sam żeś (zapewne) głosował. A teraz obaj leczymy po tym kaca...
    >
    > Pozdrawiam, Piotr

    No to się mylisz. Ani na jednego chuja z PO ani PIS moja najbliższa rodzina
    nie oddała ani głosu.

    Marek

  • 35. Data: 2012-12-05 18:39:13
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    4CX250 wrote:

    > No to si? mylisz.

    Spoko. Tylko widzisz, nie wszyscy przewidzieli konsekwencje
    przed głosowaniem, więc wstydu nie ma. W odróżnieniu od
    głosowania *ponownego*. No ale to OT.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 36. Data: 2012-12-05 18:53:29
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Spoko. Tylko widzisz, nie wszyscy przewidzieli konsekwencje
    > przed głosowaniem, więc wstydu nie ma. W odróżnieniu od
    > głosowania *ponownego*. No ale to OT.

    Tusk miał pełne szuflady gotowych ustaw.Gdzie one?
    Kaczego zwymyślał o fotoradary a postawił ich setki i jeszcze zaplanował
    utarg.
    Co uzbieranymi podpisami pod wnioskiem dla jednomandatowych okręgów?
    Po prostu w jajo zrobił wyborców i robi ciągle w jajo i najciekawsze jest że
    chyba u samego potomka gebbelsa nauki pobierali bo tak wodę z mózgu robią że
    ci powtórnie na nich zagłosowali.
    I żeby było ciekawiej jak ja widzę jak wyborcy z PISu tak samo się jarają
    kaczorem to mnie normalnie szlag trafia.

    Marek

  • 37. Data: 2012-12-05 21:30:49
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości

    > Nikt ich nie wybierał, oni sami siebie wybrali i wybiorą się raz kolejny.
    > A wodę z mózgu mają wszyscy ci co wierzą w tą szopkę z demokracją i
    > uczciwymi wyborami:)

    W sumie widząc jak potraktowali Korwina, nie rejestrując list wyborczych
    można śmiało przypuszczać że _jakieś_siły_ mają na to niewyobrażalny wpływ o
    którym my tylko się domyślamy a jak ktoś coś powie to automatycznie nazywa
    się go oszołomem z mową nienawiści,

    Marek

  • 38. Data: 2012-12-13 17:09:22
    Od: Edyward <b...@i...pl>

    Info prosto ze starostwa.Nie wymagane są żadne zgody, Składa się wniosek zgłaszający
    zamiar budowy studni i jeśli w przeciągu 30 dni nie otrzyma się odpowiedzi z
    zastrzerzeniami (gmina, sąsiedzi itd) można zacząć kopać studnię. Wniosek zawiera nr
    działki, Imię nazwisko inwestora, szkic z wymiarami w którym miejscu na działce ma
    znajdować się studnia, oświadczenie że jest się właścicielem nieruchomości. Po
    wykopaniu studni jej położenie powinno jeszcze zostać uwzględnione na mapach
    geodezyjnych (wizyta i koszt usługi geodety). Uwzględnienie na mapach jest o tyle
    ważne, że jakiekolwiek późniejsze prace innych inwestorów wkoło naszej działki muszą
    już uwzględniać wymagane odległości od naszej studni. Jeśli tego nie zrobimy ktoś
    może na swoje działce obok naszej studni zrobić np oczyszczalnie itd.

  • 39. Data: 2012-12-19 02:33:07
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2012-12-05 16:41, news pisze:

    > Nikt ich nie wybierał, oni sami siebie wybrali i wybiorą się raz
    > kolejny. A wodę z mózgu mają wszyscy ci co wierzą w tą szopkę z
    > demokracją i uczciwymi wyborami:)
    Czasami mam wrażenie, że się Jarosław z Donaldem zmówili i już jeden bez
    drugiego nie ma racji bytu.
    Co ciekawe istnienie Donalda zależy od działań Jarosława a w drugą
    stronę już tej zależności nie widać ale jest wygoda - brak
    odpowiedzialności Jarosława.

    --
    sjs

  • 40. Data: 2013-06-13 23:36:55
    Od: Przemek Lipski <d...@t...pl>

    W dniu wtorek, 20 listopada 2012 07:48:04 UTC użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > C�, ja budow� mam za sob�, ale mo�e kto� nowobuduj�cy wypr�buje
    >
    > interpretacjďż˝.

    Okazuje się, że chyba jednak nie trzeba przygotowywać dokumentacji :)))
    Właśnie trafiłem na oficjalne stanowisko prawne Ministerstwa Środowiska z dnia
    20.03.2012 r.,dotyczące interpretacji przepisów ustawy z dnia 9 czerwca 2011 Prawo
    geologiczne i górnicze, odnoszących się do wykonywania ujęć wód podziemnych. Wynika z
    niego, że w przypadku studni przydomowej nie jest konieczne tworzenie dokumentacji, a
    wystarczy zgłoszenie w starostwie. Co więcej z interpretacji tej wynika, że nie ma
    ograniczenia do 30 metrów jak to było wcześniej.

    Oto link: http://www.mos.gov.pl/artykul/283_aktualnosci/18231_
    stanowisko_ministerstwa_srodowiska_dotyczace_interpr
    etacji_przepisow_ustawy_z_dnia_9_czerwca_2011_r_praw
    o_geologiczne_i_gornicze_odnoszacych_sie_do_wykonywa
    nia_ujec_wod_podziemnych.html