  • 21. Data: 2012-11-20 18:32:19
    Temat: Re: zezwolenie na budowę - woda ze studni
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    news:50ab3371$0$26696$65785112@news.neostrada.pl...
    > Powoli przymierzam się do zrobienia studni bo ceny wodociągów coraz wyższe
    > i teraz co?
    > Kto kurwa głosował na tych chujów z PO?
    > Lemingi zaczytujące się muratorach i zapatrzone w TVN czyli ci którzy nie
    > mają samodzielnego myślenia.
    > Zafundowali nam świat fotoradarów i opłat za każde pierdnięcie.
    > Aha. Nie jestem pisiorem.

    Ja tez nie. No to kto głosował na tych chujów z PO? Aaaaa, i pytanie
    dodatkowe -dlaczego znów to zrobi , debil jeden z drugim...

    b.

  • 22. Data: 2012-11-21 13:07:48
    Od: Edyward <b...@i...pl>

    Rozmawiałem z kilkoma studniarzami i sami mi powiedzieli, że dla studni o głębokości
    do 30 metrów nie trzeba zezwolenia na budowę takiej studni. Ale z kolei geodeta mówi
    co innego, że Zakład Usług Komunalnym (od wodociągów) może nie zezwolić na budowę.
    Przytoczył mi tu sytuację (z tej samej miejscowości gdzie mam działkę), że właściciel
    kilkunastu działek chciał wykopać studnię zamiast ciągnąc wodociąg i nie dostał
    zezwolenia, skończyło się na tym, że doprowadza wodę z sieci wodociągowej za 30tyś
    (nie wiem może przekroczone byłyby normy wydobydzia dziennego wody). Najlepiej wody
    jeszcze tam nie ma a na jednej z tych działek już jest wybudowany dom w stanie
    deweloperskim. Z tego co wiem według przepisów, na wydanie zezwolenia na budowę
    dostęp do wody wogóle nie jest potrzeby.

  • 23. Data: 2012-11-21 13:40:08
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "Edyward" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Rozmawiałem z kilkoma studniarzami i sami mi powiedzieli, że dla studni o
    głębokości do 30 metrów nie trzeba zezwolenia na budowę takiej studni. Ale z
    kolei geodeta mówi

    studniarze o zmianie przepisów mogą nie wiedzieć, twój włascicel dzialki
    moze być ograniczony zapisem w MPZP itd...

    b.

  • 24. Data: 2012-11-21 14:52:55
    Od: Edyward <b...@i...pl>

    teść MPZP napisałem we wczesniejszym poście, nie ma tam nic o zakazie budowy studni:
    Na obszarze objętym planem w zakresie budowy, przebudowy lub rozbudowy sieci
    uzbrojenia ustala się:
    1) w zakresie zaopatrzenia w wodę:
    a) zaopatrzenie w wodę w komunalnej sieci wodociągowej
    b) budowę rozdzielczej sieci wodociągowej w sposób zapewniający ciągłość dostawy wody
    do odbiorców oraz zabezpieczenie przeciwpożarowe
    c) przebudowę sieci wodociągowej kolidującej z planowanym zainwestowaniem
    d) wymianę sieci wodociągowej, która ze względu na zbyt małe przekroje lub zły stan
    techniczny nie pozwala na dostawę wody w odpowiedniej ilości i o odpowiednim
    ciśnieniu do terenów objętych planem.

  • 25. Data: 2012-11-21 14:54:41
    Od: Edyward <b...@i...pl>

    ... i najlepiej, że jeden studniarz mówił że kopał w ostatnim czasie studnię
    niedalego bo określił mi na jakiej głębokości jest woda.

  • 26. Data: 2012-11-23 15:07:55
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2012-11-21 14:54, Edyward pisze:
    > ... i najlepiej, że jeden studniarz mówił że kopał w ostatnim czasie studnię
    niedalego bo określił mi na jakiej głębokości jest woda.

    te dane są aktualne tylko w miejscu kopania bo widziałem miejsca gdzie:
    - trzy sąsiednie działki a na każdej woda na zdecydowanie innej
    głębokości - kolejno 6-8-18,
    - nawet w okolicy gdzie na wszystkich działkach była woda mniej więcej
    na jednakowej głębokości trafiła się taka działka gdzie wody nie było do
    80m,
    -cztery sąsiednie działki I-działka najwyżej - woda podchodzi do
    poziomu gruntu i jest z nią kłopot bo jeśli studnia nie wybierana
    podlewa podwórka II - trochę niższa działka - woda 8 m III - kłopoty z
    wodą jest na około 10 ale mało, IV - wodę dowożą, odwierty nic nie dały
    co ciekawe wejście do domu jest położone o kilka metrów niżej niz poziom
    wody na I działce
    --
    sjs

  • 27. Data: 2012-11-23 18:25:19
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "Edyward" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    >sieci uzbrojenia ustala się:
    >1) w zakresie zaopatrzenia w wodę:
    >a) zaopatrzenie w wodę w komunalnej sieci wodociągowej

    o tym mówie - miał miec wode z wodociagu a nie ze studni. Przepisy
    "studzienne" nie mialy w tym wypadku nic do rzeczy.

    b.

  • 28. Data: 2012-12-04 08:16:55
    Od: mal <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 października 2012 20:44:14 UTC+2 użytkownik Edyward napisał:

    > Czy gmina może odmówić wydanie zezwolenia na budowę ze względu na brak dostępu do
    wody z sieci wodociągowej przy jednoczesnym doprowadzeniu wody ze studni usytuowanej
    na działce.

    Na wykonanie studni wierconej na własnej działce, jeśli posiada głębokość mniejszą od
    30 m, nie jest wymagane żadne zezwolenie. Ale jeśli tę studnię chcesz obudować w
    kręgi betonowe to wcześniej musisz zgłosić ten zamiar (przepisy prawa budowlanego).
    Studnia kopana, jako że jest w kręgach, także musi być wcześniej zgłoszona.

    Zwykłe korzystanie z wód (własna studnia) regulują przepisy prawa wodnego.

    Wniosek: jeśli Twoja studnia jest w zgodzie z prawem - nie można Cię zmuszać do
    podłączenia do wodociągu i pozwolenie musisz dostać.

  • 29. Data: 2012-12-05 11:14:07
    Od: <news>

    Użytkownik "mal" napisał:
> [...]
    > także musi być wcześniej zgłoszona. Zwykłe korzystanie z wód (własna
    > studnia) regulują przepisy prawa wodnego.

    Ale masz jakieś przepisy na potwierdzenie swoich twierdzeń odnośnie studni?
    Konkretnie jaka ustawa i artykuł, bo to co piszesz to wygląda trochę tak jak
    by gadać ze budowa dom nie wymaga pozwolenia, ale jeśli ten dom chcemy
    obudować cegłami to już prawo budowlane wymaga i domyślać się można tylko co
    by było jak by ktoś ten dom obudował skrzynkami:)

  • 30. Data: 2012-12-05 14:58:42
    Od: <news>

    Użytkownik "mal" napisał:
    > Istnieje wszelako potrzeba pozyskania wody z własnego gruntu, gdzie nie
    > będzie to ujęcie z "bajerami", ale dziura w ziemi z filtrem i np.
    > dyskretną
    > gotową obudową z PVC, która nie wystaje ponad teren. Są takie, studnia
    > nie wymaga wtedy obudowy z kręgów z wyprowadzeniem ponad teren.

    Studnia to studnia, czy będzie z kamienia, cegły, PCV, czy kręgu betonowego
    to cały czas jest studnia, więc mnie interesuje skąd twoje rewelacje że
    studnia z kręgu wymaga pozwolenia a z czegoś innego już nie wymaga?
    Z prawa budowlanego wynika że na własnym gruncie mogę sobie budować co chcę
    do woli bez zgłaszania jeśli ta budowla nie spełnia warunków budowy, dlatego
    mnie te twoje rewelacje kręgowe interesują, skąd je wziąłeś?