  • 1. Data: 2011-10-07 05:25:14
    Temat: zielony dach w budynku wielorodzinnym
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Powiedzcie mi po co w projekcie budynku wielorodzinnego jest
    zastosowany tzw. dach zielony?

    Do głowy przychodza mi dwa wytlumaczenia
    1. chec zrobienie jakiegos miejsca do zabaw, wypoczynku. Z tym ze na 6
    kondydnacji to watpliwe bez barierek ochronnych oraz pomiedzy wylotami
    z kanalizy i wentylacji. Ale z drugiej strony jest tam zaprojektowane
    oswietlenie

    2. zapewnienie 25% udziału biologicznie czynnego.

    Jak myslicie?

  • 2. Data: 2011-10-07 06:01:00
    Temat: Re: zielony dach w budynku wielorodzinnym
    Od: arch <s...@w...pl>

    On 7 Paź, 07:25, slawek7 <s...@w...pl> wrote:
> [...]
    > oswietlenie
    >
    > 2. zapewnienie 25% udziału biologicznie czynnego.

    W większości przypadków to drugie. Ponadto myślę, że chodzi również o
    względy architektoniczne.

  • 3. Data: 2011-10-07 18:17:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    slawek7 wrote:
> [...]
    > oswietlenie
    >
    > 2. zapewnienie 25% udziału biologicznie czynnego.

    no i masz jedną z odpowiedzi... wymogi planu zagospodarowania

    dodam jeszcze że dach zielony doskonale buforuje deszcze nawalne zmiejszając
    znacznie maksymalny wolumen wody spływającej odwodnieniami.