  • 21. Data: 2011-07-25 11:44:57
    Temat: Re: źle wykonana ława
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

    Teraz problemem numer jeden jest deszcz. Woda ciągle stoi na ławach, mimo
    odpompowywania... Aby cokolwiek robić dalej, potrzeba dni bezdeszczowych,
    najlepiej słonecznych.

    Czy aby zacząć kolejny etap (izolacja pozioma na ławie i murowanie bloczków)
    ława musi być sucha jak pieprz? Może być wilgotna (nie mokra)?

  • 22. Data: 2011-07-25 13:26:25
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:j0jkvq$efp$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    >
    > Czy aby zacząć kolejny etap (izolacja pozioma na ławie i murowanie
    > bloczków) ława musi być sucha jak pieprz? Może być wilgotna (nie mokra)?

    Kładziesz pas papy tak aby wystawał po bokach po kilkanascie cm - najlepiej
    termozgrzewalna papa

    mozesz kłaść na mokrą ławę - i na tym murujesz z bloczków - pozniej papę
    wywijasz na bloczki i kleisz do bloczków - do ławy nie musisz kleic - nie ma
    to wrecz sensu - cały budynek bedzie dociskał tą papę do ławy ;)

    Pzdr.

  • 23. Data: 2011-07-25 13:56:18
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:j0jqu3$vj$1@news.onet.pl...
    > Kładziesz pas papy tak aby wystawał po bokach po kilkanascie cm -
    > najlepiej termozgrzewalna papa

    Zamierzam na ławy (i potem w bloczki) dać grubą folię izolacyjną podobną do
    tej z poniższej aukcji:
    http://allegro.pl/folia-fundamentowa-izolacja-poziom
    a-5-50zl-m2-i1735433735.html

    > mozesz kłaść na mokrą ławę - i na tym murujesz z bloczków - pozniej papę
    > wywijasz na bloczki i kleisz do bloczków - do ławy nie musisz kleic - nie
    > ma to wrecz sensu - cały budynek bedzie dociskał tą papę do ławy ;)

    Czym dokleić tą wywiniętą folię do bloczków? Folia ma szerokość 30cm, więc z
    każdej strony zostanie wywinięte po 3cm.

  • 24. Data: 2011-07-25 16:01:02
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik brunet.wp napisał:

    > Zamierzam na ławy (i potem w bloczki) dać grubą folię izolacyjną podobną
    > do tej z poniższej aukcji:

    Pytanie za sto punktów...
    Budujesz piwnice...???

    Jak budujesz, to może być sens, ale jak nie, to se daruj.
    Z aukcji wynika, że jest to folia, którą można dać między ściany
    fundamentowe, a ściany pierwszej kondygnacji budynku.

    Po co Ci ta folia na ławy...??? nie rozumiem :-).

    O ile nie masz piwnic, to taka izolacja ławy nie ma kompletnie sensu -
    fundament i tak pracuje jako całość, a do ścian nadziemia się woda i tak
    nie przedostanie, bo tam dajesz izolację - ja dałem papę na kauczukowym
    smarowidle. Jest sucho w domu, a sam fundament mnie obchodzi o tyle,
    żeby nie spłynął, ale że jest odwodniony i głęboko posadowiony, to
    szanse na taki scenariusz są mizerne. :-)

    Olej te folie - szkoda kasy ;-)

    pozdr
    Robert G.

  • 25. Data: 2011-07-25 16:26:03
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > Pytanie za sto punktów...
    > Budujesz piwnice...???

    Nie, piwnicy nie będzie.

> [...]
    > smarowidle. Jest sucho w domu, a sam fundament mnie obchodzi o tyle, żeby
    > nie spłynął, ale że jest odwodniony i głęboko posadowiony, to szanse na

    Warunki gruntowe mam bardzo ciężkie, od miesiąca woda praktycznie cały czas
    stoi na działce. Jakimś cudem udało się zdjąć humus (potem zalało), zrobić
    wykopy i wylać ławy (potem znowu zalało).

    Grunt jest bardzo namoczony i woda nie ma gdzie wsiąkać (glina zaczyna się
    na głębokości 60cm i ciągnie się kilkanaście metrów w głąb). Okoliczne rowy
    melioracyjne są zatkane i woda w nich stoi. W maju, czerwcu było całkiem
    sucho - wtedy po dokopaniu się do warstwy gliny nie było nawet kropli wody,
    tak więc poziom wód gruntowych nie jest wysoki. Jednak od początku lipca
    prawie cały czas pada deszcz - stąd te problemy z wodą.

    Ław nie izolowałem folią (dałem tylko beton wodoszczelny), ale ściany
    fundamentowe muszę solidnie zaizolować. Jeśli w przyszłości po większych
    deszczach będzie wysoko woda, taka izolacja jest konieczna. Wiosenne roztopy
    i jesienne deszcze mogą być problemem. Wiem oczywiście, że najważniejsza
    jest izolacja pozioma, ta powyżej poziomu gruntu, ale dla pewności chcę dać
    3 warstwy izolacji poziomej. Nie jest to duży koszt - na wielu materiałach i
    technologiach będę oszczędzał, ale nie na izolacji wodnej.

    Dzięki za rady.

  • 26. Data: 2011-07-25 16:32:42
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:j0k5er$9b9$1@usenet.news.interia.pl...
    > Warunki gruntowe mam bardzo ciężkie

    Oto dziennik budowy, a w nim kilka fotek, w których dokładnie widać jaka
    jest u mnie woda.

    http://forum.muratordom.pl/blog.php?135128-brunet-wi
    eczorow%C4%85

  • 27. Data: 2011-07-25 16:47:57
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> wrote
    in message news:j0k5er$9b9$1@usenet.news.interia.pl...

    Powinieneś przerwać ten taniec chocholi i zaczekać aż się unormuje pogoda po
    czym zastanowić się co dalej.
    Ekipie bym już nie zapłacił i wspomniał o naprawieniu błędów na ich koszt.

  • 28. Data: 2011-07-25 16:49:01
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    ptoki pisze:

    > Kiki ma racje.
    > Lanie kondygnacji lezacych na sobie i i pracujacych na sciskanie i
    > dolewanie lawy pracujcej na scinanie/zginanie to nie to samo.
    > To ze nowy beton zwiaze sie ze starym jest oczywiste. Ale ze miejsce
    > laczenia bedzie tak samo wytrzymale juz nie.
    > Chcialbys miec po 5 latach od zbudowania domu popekany naroznik i
    > robote budowlana w domu?

    ława szer ok 40-50cm ścinana i zginana? w dodatku zabetonowana w
    gruncie(czyli wypełnione wszystkie nierówności i kawerny pod nia...)to
    raczej rzadki przypadek w statyce. Jeszcze nie miałem z taka do czynienia.
    Jeżeli z 'dolnej ' ławy wystaje zbrojenie to tym lepiej zwiąże 'dolewka'.
    Bardziej upierdliwe jest wyrównanie poziomu ławy.
    michał

  • 29. Data: 2011-07-25 16:53:18
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    in message news:j0k5ra$a0i$1@usenet.news.interia.pl...

    > http://forum.muratordom.pl/blog.php?135128-brunet-wi
    eczorow%C4%85

    Kolego.
    Działkę trzeba było najpierw odsączyć drenami, a dopiero robić ławy. Obawiam
    się, że nie dosyć, że teławy bedą powodowały pękanie ścian to jeszcze utoną
    w tym bagnie.
    Najpierw to trzeba było oczyścić teren z gliny i zrobić dookoła drenarkę,
    zrobić podsypkę i ją zagęścić. I w żadnym razie nie budować na tym.
    PRZERWIJ to natychmiast, trzeba się zastanowić co dalej ale nic dobrego.
    Wątpię, że te ławy mają jakąkolwiek wytrzymałość, pewnie są niezawibrowane,
    nierówne, zbrojenie też wystaje od dołu, kóre ulegnie korozji w 2-3 lata.
    Wstrzymaj budowę zanim stracisz więcej pieniedzy.
    Izolacji poziomej nie wykonasz teraz. Musi to wyschnąć, pape trzeba solidnie
    połączyć na gorąco, a ona sie nie przyklei teraz.

  • 30. Data: 2011-07-25 17:16:31
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jul 25, 6:32 pm, "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    .

    > Oto dziennik budowy, a w nim kilka fotek, w których dokładnie widać jaka
    > jest u mnie woda.
    >
    > http://forum.muratordom.pl/blog.php?135128-brunet-wi
    eczorow%C4%85

    Masz zamiar zajac sie ta woda po zbudowaniu domu?

    Bo z takimi warunkami wodnymi to nie widze tej twojej posesji bez
    drenazu. Woda mi bedzie zaslaniac...
    A skoro bedziesz drenowal to czemu nie teraz?