  • 31. Data: 2011-07-25 17:19:25
    Temat: Re: źle wykonana ława
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> napisał w

    > Ław nie izolowałem folią (dałem tylko beton wodoszczelny), ale ściany
    > fundamentowe muszę solidnie zaizolować. Jeśli w przyszłości po większych
    > deszczach będzie wysoko woda, taka izolacja jest konieczna.

    Spytam z ciekawosci - po co?
    Pytalem kiedys Kikiego, ale bez odpowiedzi, wiec pytam Ciebie. Po co
    izolowac sciany fundamentowe kiedy nie ma piwnicy?
    Moze ja sie nie znam, ale jak patrze na leciwe budowle ktorych u nas nie
    malo to zastanawiam sie, kto zamierza zyc dluzej jak te 300 lat?

    Pozdro.. TK

  • 32. Data: 2011-07-25 17:22:17
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jul 25, 6:49 pm, MichałG <g...@w...pl> wrote:

    > awa szer ok 40-50cm cinana i zginana? w dodatku zabetonowana w
    > gruncie(czyli wype nione wszystkie nier wno ci i kawerny pod nia...)to
    > raczej rzadki przypadek w statyce. Jeszcze nie mia em z taka do czynienia.
    > Je eli z 'dolnej ' awy wystaje zbrojenie to tym lepiej zwi e 'dolewka'.
    > Bardziej upierdliwe jest wyr wnanie poziomu awy.

    A jest pewnosc ze wykop byl zrobiony rozsadnie? Ze ta wspomniana glina
    jest wszedzie i grubo?
    Bo jak gdzies bedzie pasemko piachu to moze nie byc tak stabilnie.

    Co do wystawania zbrojenia to jest to przypadek "normalny" czyli
    nadlewanie w gore. I wtedy jest ok. Ale ogladajac fotki z tego
    zalewania to mam wrazenie ze jak budowalem szklarnie 2x3 to sie
    bardziej przylozylem...

  • 33. Data: 2011-07-25 17:36:39
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

> [...]
    > Najpierw to trzeba było oczyścić teren z gliny i zrobić dookoła
    > drenarkę, zrobić podsypkę i ją zagęścić. I w żadnym razie nie budować
    > na tym. PRZERWIJ to natychmiast, trzeba się zastanowić co dalej ale
    > nic dobrego. Wątpię, że te ławy mają jakąkolwiek wytrzymałość, pewnie
    > są niezawibrowane, nierówne, zbrojenie też wystaje od dołu, kóre
    > ulegnie korozji w 2-3 lata. Wstrzymaj budowę zanim stracisz więcej
    > pieniedzy. Izolacji poziomej nie wykonasz teraz. Musi to wyschnąć, pape
    > trzeba
    > solidnie połączyć na gorąco, a ona sie nie przyklei teraz.

    Bagno jest teraz. Jak wszystko zasypie i zrobi pożądny dren to woda tam się
    nie dostanie. Chyba ze to teren w dołku ale na to chyba nic nie poradzi. Moi
    rodzice mają dom w podobnych warunkach budowany w czasach gdy o wibrowaniu
    betonu nie było słychac a jedyne gruszki miałe BEP-y na Starach a może
    nawet na Ziłach i nic nie pęka. (Dla ciekawości sąsiedni dom pęka ale u nich
    ławy sa na głębokości 80-100 cm a u mojego ojca ok 3m). Beton mieszała ekipa
    łopatami na ziemi a ławy zalewało się tydzień. Jak jakies dwa lata temu
    dokopywaliśmy się do rury kanalizacyjnej w piwnicy (tez lało kilka tygodni)
    to glina była sycha a woda nie podbierała. Kawałek ławy wnika w kanał w
    garażu. Ambitnie chciałem go wykuc i odpuścilem bo beton jest aż siwy a
    mesel się slizgał. Nie straszcie człowieka. Niech nadleje to co zostało
    odwodni dzialkę i skończy prace.

  • 34. Data: 2011-07-25 17:39:31
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    ptoki pisze:

> [...]
    > nadlewanie w gore. I wtedy jest ok. Ale ogladajac fotki z tego
    > zalewania to mam wrazenie ze jak budowalem szklarnie 2x3 to sie

    coż .... wszystko da się spieprzyć..... nawet to co, wydawałoby sie,
    niemozliwe.. ;)

    michał

  • 35. Data: 2011-07-25 17:42:27
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Marek P." <q...@a...pl> napisał w wiadomości

    > mesel się slizgał. Nie straszcie człowieka. Niech nadleje to co zostało
    > odwodni dzialkę i skończy prace.

    My tu na grupie mamy takiego nadwornego straszaka Kikiego. Ma chlop swoje
    powody co tu duzo gadac, tylko mam wrazenie, ze ciut sie czasem zapetla.

    Pozdro.. TK

  • 36. Data: 2011-07-25 17:44:22
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    kiki pisze:

> [...]
    eczorow%C4%85

> [...]
    > Izolacji poziomej nie wykonasz teraz. Musi to wyschnąć, pape trzeba
    > solidnie połączyć na gorąco, a ona sie nie przyklei teraz.

    to nie tak. Woda ławom nie zaszkodziła, wytrzymałosc pewnie jest ok
    (trudno stwierdzić zdalnie), - zaszkodzi za to gliniastemu gruntowi.
    Namoknięta glina wysycha latami, a przy tym osiada (nieduzo ale
    zauważalnie).
    Zanim zaczniesz dalej (wyżej) budowac musisz trwale pozbyć sie wody
    powyżej izolacji poziomej. Czyli co najmniej dren opaskowy.

    michał

  • 37. Data: 2011-07-25 18:16:45
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik brunet.wp napisał:
    > Okoliczne rowy melioracyjne są zatkane i woda w nich stoi

    Wiesz co... nasuwa mi się jedno.
    Rozejrzyj się po okolicy i zrób wszystko co w Twojej mocy, żeby te
    najważniejsze dla Ciebie rowy zostały pogłębione. To jest jedyne wyjście
    z sytuacji. Ponadto rozsądnie jest dbać o te rowy, bo to w końcu w Twoim
    interesie w dłuższej perspektywie.

    Ja u siebie na przykład wiedząc który rów jest dla mnie kluczowy,
    pogłębiłem go na własny koszt - w końcu o moją chałupę chodzi :-).
    Wydałem te parę złotych, ale mam na pewien czas spokój.

    pozdr
    Robert G.

  • 38. Data: 2011-07-25 20:38:45
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "MichałG" <g...@w...pl> wrote in message

    > Zanim zaczniesz dalej (wyżej) budowac musisz trwale pozbyć sie wody
    > powyżej izolacji poziomej. Czyli co najmniej dren opaskowy.

    A jak spuści wodę jak już będą jakieś ściany to mu normalnie pękną.
    Te ławy to nie belki z betonu ale breja wlana kawałki zbrojenia, które ma
    kontakt elektryczny poprzez wbite prety co kawałek.
    Nie wolno się spieszyć z budową, bo gość napalony i nie dociera do niego co
    się mu mówi.
    Teraz odsączyć się już nie da. Nie wiadomo co powoduje napływ tej wody,
    zapewne wybija ją od spodu.
    Będzie żebrał o zasiłek od gminy jak go zaleje, a ubezpieczyciel sie wypnie,
    bo powie, że powinien był odprowadzać wodę, a nie pozwolić jej się gromadzic
    pod budynkiem. Ten fundament będzie stał na zmianę w wodzie i i na suchej
    glinie i będzie syf i pleśń zamiast zadowolenia z budowy.

    Moim zdaniem trzeba było puścić dreny też pod ławami żeby odsączyć teren.
    Żadna ilozacja pozioma nie pomoże. Beten jest jak gąbka, bez wibrowania,
    wciągnie wodę, poda ścianom i ten syf wlezie do mieszkania.

    Ale jak zamkniesz oczy i będziesz udawał, że nie widzisz tych zdjęć to może
    i woda nie podejdzie :-)

  • 39. Data: 2011-07-25 20:40:35
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "ptoki" <s...@g...com> wrote in message
    e.googlegroups.com...

    > Bo z takimi warunkami wodnymi to nie widze tej twojej posesji bez
    > drenazu. Woda mi bedzie zaslaniac...
    > A skoro bedziesz drenowal to czemu nie teraz?

    Trzeba było zrobić wymianę gruntu. Teraz to albo wywalić te ławy albo
    zaprzestać budowy.
    Po opadach będzie żebrał w gminie o zasiłek powodziowy - co roku.

  • 40. Data: 2011-07-25 20:43:20
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

> [...]
    > Pytalem kiedys Kikiego, ale bez odpowiedzi, wiec pytam Ciebie. Po co
    > izolowac sciany fundamentowe kiedy nie ma piwnicy?

    Bo wciągnie wodę kapilarnie na metr w górę aż zmurszeje cała ściana,
    przemrozi ją i popęka do reszty. Izolacja pionowa też sprawy nie załatwi, bo
    to podbija od dołu.
    Ale, że sie tak wyrażę, kurwa dałem poradnik. Bez tej checklisty nie wolno
    było zamawiać betonu. Szczególnie, że warunki gruntowe syfiaste. Trzeba było
    wziąć geologa za kilka stówek żeby powiedział co i jak.