  • 51. Data: 2011-07-26 08:25:36
    Temat: Re: źle wykonana ława
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości
    news:j0k71o$kmh$1@opal.futuro.pl...
    > Działkę trzeba było najpierw odsączyć drenami, a dopiero robić ławy.

    Gdybym przewidział, że przez cały lipiec będzie deszcz, to zacząłbym budowę
    w maju, czerwcu, albo później. Celowo wybrałem środek lata na start budowy
    aby było sucho w wykopach podczas robienia fundamentów. Zapewniam Cię, że w
    czerwcu w wykopach nie byłoby kropli wody. Gdzie Ty mieszkasz, u Ciebie nie
    padało? Szczególnie na początku lipca?

    > Obawiam się, że nie dosyć, że teławy bedą powodowały pękanie ścian to
    > jeszcze utoną w tym bagnie.

    To nie jest bagno. Już Ci pisałem, na 60cm zaczyna się glina i ciągnie się
    kilkanaście metrów w głąb. Dom ma utonąć w glinie? Jutro przyjrzę się domom
    sąsiadów czy faktycznie toną w tej glinie.

    > Najpierw to trzeba było oczyścić teren z gliny i zrobić dookoła drenarkę,
    > zrobić podsypkę i ją zagęścić. I w żadnym razie nie budować na tym.

    Wymiana gruntu to duże koszty, nie wiem czy uzasadnione. A co do drenażu, to
    być może masz rację, byłby potrzebny. Aczkolwiek sąsiedzi nie mają i
    problemów brak. Zresztą nie mam gdzie odprowadzić tej wody, chyba, że jakieś
    rozsączanie na działce...

    Gdy powstanie dom, nieco podniosę teren (do poziomu sąsiadów) i po każdym
    deszczu przejdę po działce "suchą stopą".

    > PRZERWIJ to natychmiast, trzeba się zastanowić co dalej ale nic dobrego.

    Jak możesz mi dawać takie rady, skoro nie znasz dokładnie sytuacji. To
    stawia Cię, Kiki, za całym szacunkiem dla Ciebie w złym świetle. Chcesz
    pewnie dobrze, ale teraz bardziej szkodzisz niż pomagasz.

    Sytuacji nie znasz, bo na podstawie kilkunastu zdjęć i kilku moich postów
    znać jej nie możesz. Zapraszam na budowę, pogadamy, pogrzebiemy w ziemi,
    poczytamy dokumentację - wtedy ewentualnie mógłbyś mi dawać rady w stylu
    "przerwij budowę".

    > Wątpię, że te ławy mają jakąkolwiek wytrzymałość, pewnie są
    > niezawibrowane, nierówne, zbrojenie też wystaje od dołu, kóre ulegnie
    > korozji w 2-3 lata.
    > Wstrzymaj budowę zanim stracisz więcej pieniedzy.

    Mógłbym zrobić drugą ławę na obecnej. Ale czy jest naprawdę sens wchodzić w
    koszty?

    > Izolacji poziomej nie wykonasz teraz. Musi to wyschnąć, pape trzeba
    > solidnie połączyć na gorąco, a ona sie nie przyklei teraz.

    Koniecznie na gorąco? Nie może być folia (gruba - dawałem link) położona na
    ławie? Może nawet na wilgotnej ławie?

  • 52. Data: 2011-07-26 08:31:24
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    r.googlegroups.com...
    >A jest pewnosc ze wykop byl zrobiony rozsadnie? Ze ta wspomniana glina
    >jest wszedzie i grubo?
    >Bo jak gdzies bedzie pasemko piachu to moze nie byc tak stabilnie.

    Nie, żadnego pasemka piachu. Wszędzie jest glina.

    >Co do wystawania zbrojenia to jest to przypadek "normalny" czyli
    >nadlewanie w gore. I wtedy jest ok. Ale ogladajac fotki z tego
    >zalewania to mam wrazenie ze jak budowalem szklarnie 2x3 to sie
    >bardziej przylozylem...

    Ławy są wykonane na dwóję z minusem (w skali szkolnej 1-6). Oczywiście ekipa
    mogła to zrobić duuuuużo lepiej, ale po części tłumaczą ich trudne warunki.
    Ekipa dostanie kolejną szansę, jeśli nawalą przy ścianach fundamentowych,
    trzeba będzie podjąć decyzję o zmianie ekipy.

  • 53. Data: 2011-07-26 08:34:01
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > My tu na grupie mamy takiego nadwornego straszaka Kikiego. Ma chlop swoje
    > powody co tu duzo gadac, tylko mam wrazenie, ze ciut sie czasem zapetla.

    Grupę czytam nie od wczoraj :) Kikiego znam i cenię za wiedzę oraz udzielane
    rady, aczkolwiek czasami jego zalecenia trzeba podzielić przez dwa :)

  • 54. Data: 2011-07-26 08:44:37
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > A jak spuści wodę jak już będą jakieś ściany to mu normalnie pękną.

    Pisałem o tym - przeczytaj ponownie moje wypowiedzi, bo chyba nie czytasz
    dokładnie.

    > Te ławy to nie belki z betonu ale breja wlana kawałki zbrojenia, które ma
    > kontakt elektryczny poprzez wbite prety co kawałek.
    > Nie wolno się spieszyć z budową, bo gość napalony i nie dociera do niego
    > co się mu mówi.

    Wszystkie rozsądne rady biorę do serca i dziękuję za nie.

    > Teraz odsączyć się już nie da. Nie wiadomo co powoduje napływ tej wody,
    > zapewne wybija ją od spodu.

    Wiadomo co powoduje napływ tej wody. Czy Ty sądzisz, że ja nie znam swojej
    działki, budowy? Bywam na budowie raz na tydzień? Skąd ten wniosek w ogóle?

    > Będzie żebrał o zasiłek od gminy jak go zaleje, a ubezpieczyciel sie
    > wypnie, bo powie, że powinien był odprowadzać wodę, a nie pozwolić jej się
    > gromadzic pod budynkiem. Ten fundament będzie stał na zmianę w wodzie i i
    > na suchej glinie i będzie syf i pleśń zamiast zadowolenia z budowy.

    I co jeszcze? :)

    > Moim zdaniem trzeba było puścić dreny też pod ławami żeby odsączyć teren.

    Teraz to już pojechałeś na całego :) Kiki, jesteś rozsądnym człowiekiem...

    > Żadna ilozacja pozioma nie pomoże. Beten jest jak gąbka, bez wibrowania,
    > wciągnie wodę, poda ścianom i ten syf wlezie do mieszkania.

    Dwie warstwy izolacji poziomej powyżej poziomu wody nie pomogą? Dlaczego?

    > Ale jak zamkniesz oczy i będziesz udawał, że nie widzisz tych zdjęć to
    > może i woda nie podejdzie :-)

    Jak dobrze pójdzie, to na jesieni będzie SSO i wyrównany teren. Wtedy
    zobaczysz zdjęcia suchej działki z zieloną trawą i poproszę Cię o komentarz.

  • 55. Data: 2011-07-26 09:00:04
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > Uważam, że wodę należy odpompować/spuścić do drożnego rowu, poczekać aż
    > trochę obeschnie i można dalej spokojnie kontynuować. Nie strasz na miłość
    > boską ludzi niepotrzebnie...

    W sobotę wypompowałem, w niedzielę był lekki deszcz i trochę naszło, też
    odpompowałem, w nocy z niedzieli na poniedziałek był intensywny deszcz i
    znowu zalało ławy na 30cm, w poniedziałek odpompowałem prawie całość (bo noc
    mnie przegoniła z budowy), dzisiaj (wtorek) tylko lekko kropiło, więc
    wypompuję całość. Jeśli spadnie mocny deszcz, to znowu zaleje i cała robota
    od nowa... Syzyfowa praca, ale co zrobić...

    Zastanawiam się nad pewnym pomysłem: zrobić ściany fundamentowe lane z
    betonu. Nie na całość, ale powiedzmy na 50-60cm, a resztę w górę zrobić z
    bloczków. Plus jest taki, że ewentualne deszcze i napływ wody nie zaszkodzą
    ścianom z lanego betonu, a mogą zaszkodzić ścianom z bloczków, szczególnie w
    pierwszej dobie od wymurowania.

    Ściany wysokiej na 50cm woda już nie zaleje.

  • 56. Data: 2011-07-26 10:11:38
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

> [...]
    > z bloczków, szczególnie w pierwszej dobie od wymurowania.
    >
    > Ściany wysokiej na 50cm woda już nie zaleje.\

    Nie da rady wykopać gdzies dołu na wodę? Może spływałaby do tego dołu a ławy
    byłyby w miare suche. Łatwiej byłoby też wypompować tą wodę.

  • 57. Data: 2011-07-26 10:26:38
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Marek P." <q...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Nie da rady wykopać gdzies dołu na wodę? Może spływałaby do tego dołu a
    > ławy byłyby w miare suche. Łatwiej byłoby też wypompować tą wodę.

    Trzeba by zrobić duży dół z boku aby zmagazynować kilkanaście m3 wody -
    raczej nierealne. Długość ław ok. 70m razy szerokość powiedzmy 1m (bo ziemia
    się poobsuwywała) razy 0,3m wysokości wody to daje 21m3 wody na ławach.

    Zrobiłem z boku ław niewielki dołek i wodę pompuję właśnie z tego dołku,
    wstawiłem tam nawet wiaderko aby pompa miała w miarę czystą wodę bez szlamu.
    Wypompowanie nie jest problemem, idzie to sprawnie i dość szybko (kupiłem
    nową, mocniejszą pompę), problemem jest ciągły deszcz. Jeśli spadnie, to
    znowu woda...

  • 58. Data: 2011-07-26 10:49:57
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > Pisze, a skąd on ma wiedzieć czy to naleciało do rowu czy sie poziom wody
    > gruntowej nie podnosi, skoro ani badań geologicznych nie wykonał na takim
    > gliniastym syfie ani nie umiał dopilnować ekipy.

    Dobra on nie wie, a Ty wiesz...

    Pozdro.. TK

  • 59. Data: 2011-07-26 12:46:41
    Od: Marras <m...@g...pl>

> [...]
    > szlamu. Wypompowanie nie jest problemem, idzie to sprawnie i dość szybko
    > (kupiłem nową, mocniejszą pompę), problemem jest ciągły deszcz. Jeśli

    A nie myslales, aby przykryc tych law na czas deszczu?
    Ja podczas swoich fundamentow mialem plandeke 20x20m w pogotowiu.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 60. Data: 2011-07-26 12:48:40
    Od: Marras <m...@g...pl>

    > Koniecznie na gorąco? Nie może być folia (gruba - dawałem link) położona
    > na ławie? Może nawet na wilgotnej ławie?
    Poloz gruba folie na lawach, a potem na szczycie sciany fundamentowej i
    bedzie git.
    Papy to juz przezytek.

    --
    Marek