  • 61. Data: 2011-07-26 12:51:15
    Temat: Re: źle wykonana ława
    Od: Marras <m...@g...pl>

    > - w obliczu planowanego oszuszenia terenów (będą udrażniane rowy
    > melioracyjne), wtedy wcale nie jest powiedziane, że po deszczach woda
    > będzie stała tak wysoko jak obecnie. Być może wtedy izolacja pionowa
    > będzie spełniała swoją funkcję.
    Dla stojacej wody to musi byc izolacja przeciwwodna. Tu nie wystarczy
    pomalowac mazidlem :(

    Wg mnie nie wchodz w koszty. Piwnicy nie masz, wiec istotna dla Ciebie
    bedzie tylko izolacja pozioma.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 62. Data: 2011-07-26 13:01:51
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Marras" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Poloz gruba folie na lawach, a potem na szczycie sciany fundamentowej i
    > bedzie git.
    > Papy to juz przezytek.

    Wystarczy na szczycie ściany fundamentowej i połączyć ją szczelnie z
    izolacją na chudziaku.

  • 63. Data: 2011-07-26 13:02:14
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jul 26, 11:00 am, "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomościnews:j0lm01$3m8$1@news.onet.pl...

    > W sobotę wypompowałem, w niedzielę był lekki deszcz i trochę naszło, też
    > odpompowałem, w nocy z niedzieli na poniedziałek był intensywny deszcz i
    > znowu zalało ławy na 30cm, w poniedziałek odpompowałem prawie całość (bo noc
    > mnie przegoniła z budowy), dzisiaj (wtorek) tylko lekko kropiło, więc
    > wypompuję całość. Jeśli spadnie mocny deszcz, to znowu zaleje i cała robota
    > od nowa... Syzyfowa praca, ale co zrobić...

    O tym gdzie indziej ale rada na to jest.

    > Zastanawiam się nad pewnym pomysłem: zrobić ściany fundamentowe lane z
    > betonu. Nie na całość, ale powiedzmy na 50-60cm, a resztę w górę zrobić z
    > bloczków. Plus jest taki, że ewentualne deszcze i napływ wody nie zaszkodzą
    > ścianom z lanego betonu, a mogą zaszkodzić ścianom z bloczków, szczególnie w
    > pierwszej dobie od wymurowania.
    >
    > Ściany wysokiej na 50cm woda już nie zaleje.
    I to jest dobry pomysl.
    Podlej troche wyzej te fundamenty. Troche cie to drozej wyjdzie ale
    bedziesz mial mniej wilgoci w domu albo mniejsza szanse na wilgoc
    jesli zdazy sie naprawde mokra pogoda.

  • 64. Data: 2011-07-26 13:16:10
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    >I to jest dobry pomysl.
    >Podlej troche wyzej te fundamenty. Troche cie to drozej wyjdzie ale
    >bedziesz mial mniej wilgoci w domu albo mniejsza szanse na wilgoc
    >jesli zdazy sie naprawde mokra pogoda.

    A niby dlaczego ma mieć mniej wilgoci przy fundamencie lanym niz przy
    fundamencie z bloczków?
    I ja i Maniek pytalismy juz kilkakrotnie chyba w tym watku skąd ma mieć
    wogóle wilgoć w domu skoro będzie miał izolacje pozioma na szczycie
    fundamentu.
    I dalej padaja stwierdzenia o wilgoci w domu tylko nikt nie odpowie skąd
    niby ona ma tam byc.
    Nawet jak fundamenty będą w wodzie to co im się stanie? A jak obsypie
    fundamenty gliną to nie będą w wodzie bo niby skąd. Jak zrobi spadki od
    budynku to woda opadowa spłynie niżej, glina nie dopuści jej do fundamtów
    Więc w takiej sytuacji to nie widze nawet sensu robienia drenażu.

    Krzysiek

  • 65. Data: 2011-07-26 13:33:56
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

> [...]
    > fundamentu.
    > I dalej padaja stwierdzenia o wilgoci w domu tylko nikt nie odpowie skąd

    Też chciałbym to wiedzieć.

> [...]
    > budynku to woda opadowa spłynie niżej, glina nie dopuści jej do fundamtów
    > Więc w takiej sytuacji to nie widze nawet sensu robienia drenażu.

    Fundamenty od zewnątrz zasypę koniecznie gliną, właśnie dlatego aby grunt
    rodzimy chronił w pewnym stopniu przed wodą. Niektórzy w takich warunkach
    zasypują piaskiem, uważam to za błąd.

  • 66. Data: 2011-07-26 13:36:31
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > A nie myslales, aby przykryc tych law na czas deszczu?
    > Ja podczas swoich fundamentow mialem plandeke 20x20m w pogotowiu.

    Teraz to już za późno. Zresztą to wodę z plandeki trzeba byłoby gdzieś
    odprowadzić i natychmiast wypompować.

    Chyba, że deszcze nie ustąpią, wtedy trzeba będzie zastosować taki pomysł.

  • 67. Data: 2011-07-26 13:40:06
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > Wystarczy na szczycie ściany fundamentowej i połączyć ją szczelnie z
    > izolacją na chudziaku.

    Niby tak, ale dla pewności dam 3 warstwy. Jedna warstwa to ok. 2,5 rolki,
    rolka kosztuje 55zł, więc wychodzi 137zł za warstwę.

  • 68. Data: 2011-07-26 13:40:48
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:j0mfo5$35m$1@usenet.news.interia.pl...
    > rodzimy chronił w pewnym stopniu przed wodą. Niektórzy w takich warunkach
    > zasypują piaskiem, uważam to za błąd.

    I to duży błąd. Piasek przepuści wode, poniżej glina wode zatrzyma i
    fundamenty wtedy stoją w namokniętym piasku. Jak obsypiesz glina to ona wody
    nie dopuści do fundamentów.

    Krzysiek

  • 69. Data: 2011-07-26 14:00:02
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

> [...]
    > pierwszej dobie od wymurowania.
    >
    > Ściany wysokiej na 50cm woda już nie zaleje.

    Niewiele drożej...

    Ściana fundamentowa z bloczków miałaby grubość 24cm, czy ściana lana też
    miałaby taką grubość czy szersza?

    Jakoś nie mam przekonania do ściany fundamentowej wylewanej... Niby tak się
    robi, ale jakoś oczami wyobraźni widzę spękania, rysy itd. Ściana z bloczków
    wydaje mi się mniej podatna na pęknięcia.

    Czy pomysł ściany zrobionej częściowo z wylewanego betonu i częściowo z
    bloczków ma w ogóle sens? Nie ma jakichś przeciwwskazań? Całej wylewanej nie
    zrobię, bo mam już kupioną pierwszą partię bloczków (na ok. 4 warstwy).

  • 70. Data: 2011-07-26 14:31:24
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jul 26, 12:26 pm, "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomościnews:j0m3tn$fde$1@inews.gazeta.pl...

    > Trzeba by zrobić duży dół z boku aby zmagazynować kilkanaście m3 wody -
    > raczej nierealne. Długość ław ok. 70m razy szerokość powiedzmy 1m (bo ziemia
    > się poobsuwywała) razy 0,3m wysokości wody to daje 21m3 wody na ławach.

    Po co duzy dol?
    Wykop byle odpowiednio gleboki i kup pompe zanurzeniowa. Byle
    odpowiednie spady byly. woda sama splynie a pompa wlaczy sie tylko
    kiedy bedzie potrzeba...