  • 71. Data: 2011-07-26 14:59:34
    Temat: Re: źle wykonana ława
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:d4f0eb15-c75a-45c1-b644-ddf56c3bc2f9@gh5g2000vb
    b.googlegroups.com...
    > Po co duzy dol?
    > Wykop byle odpowiednio gleboki i kup pompe zanurzeniowa. Byle
    > odpowiednie spady byly. woda sama splynie a pompa wlaczy sie tylko
    > kiedy bedzie potrzeba...

    Nie da rady, bo nie zostawię pompy ni węża bez opieki, bo by nóg dostały.
    Ktoś musiałby cały czas być i nadzorować. Zresztą pompowanie do rowów
    melioracyjnych jest niezupełnie legalne, dlatego lepiej szybko wypompować i
    zwinąć węża (idącego przez drogę i czyjąś działkę).

    Dołek z boku ławy powiększę, nie chciałbym jednak kopać za głęboko tuż przy
    ławach aby im nie zaszkodzić (np. gdyby woda podeszła pod ławy,
    uplastyczniła lub wypłukała glinę to byłby kłopot). Bufor na wodę się przyda
    w razie deszczu.

    Prognoza pogody jest optymistyczna, może to obeschnie.

  • 72. Data: 2011-07-26 17:45:05
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> napisał w

    > Jakoś nie mam przekonania do ściany fundamentowej wylewanej... Niby tak
    > się robi, ale jakoś oczami wyobraźni widzę spękania, rysy itd. Ściana z
    > bloczków wydaje mi się mniej podatna na pęknięcia.

    Eeee tam. Beton leje sie od lat, a bloczki muruje relatywnie krotko. Czemu
    bloczki maja byc mocniejsze od betonu skoro to kawalki betonu miedzy ktorymi
    jest jedynie slabsza zaprawa? Jak pojawi sie rysa to i te bloczki beda dla
    niej jak przezroczyste. Rysy nic sobie nie robia z betonu, cegiel i czego
    tam jeszcze. Natomiast murowanie z bloczkow eliminuje koniecznosc stawiania
    szalunku, sprzetu i ludzi. To chyba jedyna zaleta.

    > Czy pomysł ściany zrobionej częściowo z wylewanego betonu i częściowo z
    > bloczków ma w ogóle sens? Nie ma jakichś przeciwwskazań? Całej wylewanej
    > nie zrobię, bo mam już kupioną pierwszą partię bloczków (na ok. 4
    > warstwy).

    A czemu nie? I tak najwazniejsza jest zbrojona lawa.

    Pozdro.. TK

  • 73. Data: 2011-07-26 17:46:09
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Marras" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Papy to juz przezytek.

    Nie no jaaasne...

    Pozdro.. TK

  • 74. Data: 2011-07-26 18:02:19
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jul 26, 3:16 pm, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:f2fe10f0-e30f-481b-94d9-0ced00552d96@
    en1g2000vbb.googlegroups.com...

    > A niby dlaczego ma mieć mniej wilgoci przy fundamencie lanym niz przy
    > fundamencie z bloczków?
    Bo bloczki jednak moga byc porowate?
    Bo fuga moze nie byc idealnie wypelniona zaprawa?
    Nie upieram sie ale ja bym wolal lac.

    > I ja i Maniek pytalismy juz kilkakrotnie chyba w tym watku skąd ma mieć
    > wogóle wilgoć w domu skoro będzie miał izolacje pozioma na szczycie
    > fundamentu.
    A ta izolacja bedzie pod calym budynkiem?
    Bo w sumie nie doczytalem czy tam ma byc jakas piwnica czy nie.
    Jesli fundamenty beda wystawac nad grunt (i to obsypanie glina) i
    izolacja bedzie pod calym budynkiem to rzeczywiscie, wilgoci nie
    bedzie zaciagac.
    Ale jakby sie tam jakas dziura w izolacji zrobila to moze wilgoc
    zaciagac.

    > I dalej padaja stwierdzenia o wilgoci w domu tylko nikt nie odpowie skąd
    > niby ona ma tam byc.
    Nawet z powierza moze sie brac.
    Wilgotna ziemia ogrzana sloncem na zewnatrz i chlodne wnetrze i wilgoc
    sie lapie.
    2 lata temu mialem taka wilgoc w domu ze mi ubrania w szafie chcialy
    splesniec. A w domu nie bylo jeszcze remontow, sciany suche, tynki
    wapienne. A wilgoci tyle ze szok.
    W sumie to nie wina domu ale jesli dzialka caly czas bedzie mokra to i
    z dobra izolacja pozioma wilgoc bedzie do domu wlazic - wentylacja.

    > Nawet jak fundamenty będą w wodzie to co im się stanie? A jak obsypie
    > fundamenty gliną to nie będą w wodzie bo niby skąd. Jak zrobi spadki od
    > budynku to woda opadowa spłynie niżej, glina nie dopuści jej do fundamtów
    > Więc w takiej sytuacji to nie widze nawet sensu robienia drenażu.

    Glina nie jest wodoszczelna.
    Slabo puszcza, ale puszcza.
    Pomoze ale jak watkotworca mieszka w takiej misce to wody bedzie mial
    za dosc...

  • 75. Data: 2011-07-26 19:52:08
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik brunet.wp napisał:

    > Czy pomysł ściany zrobionej częściowo z wylewanego betonu i częściowo z
    > bloczków ma w ogóle sens?

    Jasne, że tak... :-)

    Zobacz tu jak u mnie to wyglądało, ale to ze względu na spadek terenu na
    działce:

    https://picasaweb.google.com/robercikus/26Lipca2011#
    5633713254078803314

    Możesz sobie fundament monolityczny zazbroić... i Ci nie będzie pękać.
    Ja dałem pod ostatnią warstwę pręty zbrojeniowe.

    pozdr
    Robert G.

  • 76. Data: 2011-07-27 06:31:31
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > https://picasaweb.google.com/robercikus/26Lipca2011#
    5633713254078803314

    > Możesz sobie fundament monolityczny zazbroić... i Ci nie będzie pękać.
    > Ja dałem pod ostatnią warstwę pręty zbrojeniowe.

    Jakieś zbrojenie, szczególnie w tym nieszczęsnym narożniku, by się przydało.

    Jaki u Ciebie grunt? Widziałem trochę wody (na 1. i 4. zdjęciu), skąd ona?

  • 77. Data: 2011-07-27 06:37:58
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    k.googlegroups.com...
> [...]
    > bedzie zaciagac.
    > Ale jakby sie tam jakas dziura w izolacji zrobila to moze wilgoc

    Budynek bez piwnicy.

    > Glina nie jest wodoszczelna.
    > Slabo puszcza, ale puszcza.

    Tak, ale zawsze lepiej obsypać fundament gliną aniżeli piaskiem. Będzie
    mniej wody się dostawać do fundamentów.

    > Pomoze ale jak watkotworca mieszka w takiej misce to wody bedzie mial
    > za dosc...

    Teraz jest miska, ale potem działka będzie na równi z sąsiadami. Teren w
    okolicy jest generalnie płaski, bez spadków.

    PS.
    Znowu mocno pada, idzie się wściec... Kiedy w końcu będzie normalna pogoda?!
    Jakieś wiarygodne prognozy?

  • 78. Data: 2011-07-27 07:37:10
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik brunet.wp napisał:

    > Jakieś zbrojenie, szczególnie w tym nieszczęsnym narożniku, by się
    > przydało.

    Pręty zawsze możesz włożyć - na narożnik dobrze jest je zagiąć i związać.

    > Jaki u Ciebie grunt? Widziałem trochę wody (na 1. i 4. zdjęciu), skąd ona?

    Grunt mam nie za ciekawy - glina, glina i glina :-) - ale mam tzw rumosz
    glinasto-skalny.
    Robiłem sobie ekspertyzę geologiczną, bo bałem się, żeby nie było to
    osuwisko - teren górski - i okazało się, że miejsce jest bezpieczne, ale
    odwodnienia wymagało.

    Woda w fundamentach pojawiła się w związku z deszczami, które akurat
    chwilowo padały przed ich zasypaniem, ale ją wypompowałem, a potem
    zasypałem żwirem rzecznym. zalałem chudziak i jest ok. To woda opadowa,
    bo nic tu nie podcieka, chociaż w terenie znajdują się liczne podziemne
    cieki wodne - pod domem mam spokój.

    Te fundamenty robiłem blisko dwa lata temu i dziś nie widzę żadnych
    problemów z nimi - budynek już stoi.

    W domu suchutko, a izolację robiłem tylko na poziomie zero.
    Najważniejsze, że ten poziom zero jest ponad poziomem gruntu - w
    najniższym punkcje części mieszkalnej coś ponad pół metra, w garażu
    niecałe 20 cm - jest wszędzie sucho.

    Ław od ścian fundamentowych nie odizolowywałem, bo nie widziałem sensu,
    izolacji pionowej też nie robiłem... ;-)

    pozdr.
    Robert G

  • 79. Data: 2011-07-27 09:54:23
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > Grunt mam nie za ciekawy - glina, glina i glina :-) - ale mam tzw rumosz
    > glinasto-skalny.

    To podobnie jak u mnie, tyle, że ja nie mam skał w glinie.

    > Robiłem sobie ekspertyzę geologiczną, bo bałem się, żeby nie było to
    > osuwisko - teren górski - i okazało się, że miejsce jest bezpieczne, ale
    > odwodnienia wymagało.

    Drenaż wokół budynku? Teren pochyły, więc woda sobie zapewne ładnie spływa w
    dół.

> [...]
    > że ten poziom zero jest ponad poziomem gruntu - w najniższym punkcje
    > części mieszkalnej coś ponad pół metra, w garażu niecałe 20 cm - jest

    Ja mam poziom zero (cały budynek łącznie z garażem) 50cm powyżej poziomu
    obecnej drogi (gruntowej). Działka jest nieco niżej niż droga (niewiele,
    może z 10cm).

    Wydaje się, że 50cm jest rozsądne, wyżej nie ma sensu.

    > Ław od ścian fundamentowych nie odizolowywałem, bo nie widziałem sensu,
    > izolacji pionowej też nie robiłem... ;-)

    Wiesz, niektórzy zarzucili mi, że popełniłem straszliwą zbrodnię nie
    izolując folią ławy fundamentowej (aczkolwiek dodatek uszczelniający do
    betonu dałem). Jednak ścianę fundamentową już zaizoluję - być może to bez
    sensu, bo wilgoć i tak wejdzie, ale koszt to niewielki, więc dam. Dla
    spokoju sumienia.

  • 80. Data: 2011-07-27 12:24:48
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    > Drenaż wokół budynku? Teren pochyły, więc woda sobie zapewne ładnie
    > spływa w dół.

    No tak... spadek w dużej mierze załatwia sprawę, ale tu istnieje groźba
    spłynięcia budynku, jak na słabym gruncie i bez odwodnienia...

    Częściowo mam zdrenowane, częściowo jeszcze czeka, ale rów ponad działką
    sam pogłębiłem i zaczęło być względnie sucho, a było między mokro, a
    bardzo mokro :-)

    [..]

    > Wydaje się, że 50cm jest rozsądne, wyżej nie ma sensu.

    Po wyższej stronie mam coś ok 1,5 m, ale to dlatego, że jest spadek na
    działce - taras sobie tam postawiłem :-).
    [..]
    > Dla spokoju sumienia.

    Też istotna rzecz...

    pozdr