  • 141. Data: 2017-03-30 09:24:13
    Temat: Re: zmiana systemu ogrzewania
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-03-30 o 06:22, Uzytkownik pisze:

    > Dzisiaj dachy buduje się super nowocześnie i super oszczędnie, a przy
    > tym do pracy na budowie idą te głąby, które są za głupie, żeby wykonywać
    > bardziej inteligentne prace.
    >
    > Co z tego, że na dachu jest 30, 40, 100 cm wełny? Skoro często wykonawcy
    > kładą ją tak, że choćby położyli jej i 2m to nie będzie ona spełniać
    > swojej roli.

    Mam takie samo zdanie, ale rozmawiajmy modelowo.

    > Teraz pytanie do grupowiczów:
    >
    > Kto z Was ma folię paroprzepuszczalną klejoną na zakładkach?

    Ja.

    Pozdro.. TK

  • 142. Data: 2017-03-30 10:08:26
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 marca 2017 09:24:16 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Mam takie samo zdanie, ale rozmawiajmy modelowo.

    > Ja.

    ja wlasciwie też, miomo ze troche inna konstrukcja. Pod dachowym osb zrobilem
    wentylayjną szczeline powietrzną w postacji kanału z membrany - brzegi membrany są
    klejone, i dodatkowo przybite niby-listeweczką aby było 100% szczelnie.

    b.

  • 143. Data: 2017-03-30 21:59:58
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-03-30 o 07:27, Kris pisze:

    > A ktoś jeszcze tak dobiera?

    > Jednocześnie podając parametry dla grzejników jakie stosuje 10% budujących

    Takie były normy i w np blokach nieocieplonych nadal tak jest.
    A mniej niż 50-60st na grzejnik nie dasz bo będzie większy od okna :)
    a to nadal 2,5-3 razy tyle co z podłogówki i tyle razy większe straty.
    Ja mieszkałem przez 8 lat w ocieplonym bloku, mieszkanie narożne i za
    ogrzewanie (64m2) płaciłem tyle 10 lat temu co teraz za dom 210m2
    powierzchni grzanej.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 144. Data: 2017-03-30 23:01:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Porownanie kosztow ogrzewania w boku i domku z wlasnym zrodlem ciepla to gwalt na
    rozumie. Nie mam zielonego pojecia po co robisz takie porowanie. Chyba tylko zeby sie
    dowartosciowac. Osiedla blokow z wielkiej plyty mozna bylo ogrzewac albo cieplem z
    elektrocieplowni albo pradem, ktorego w czasach kiedy budowano osiedla blokow nie
    bylo w nadmiarze. Pomimo ze cieplo w elektrocieplowni jest tansze niz wyprodukowane w
    domku z nie kradzionego nosnika to przesyl wnosi tak duze straty ze koszt energii
    wychodzi duzo drozej niz w domku. W socjalizmie bylo to jakos tak urzadzone ze warto
    bylo duzo stracic na przesyle bo wegiel byl za wsiarz, a nie budowac nowe
    elektrownie. Po ociepleniu blokow zuzycie ciepla spadlo. W miedzyczasie
    elektrocierplownie sie sprywatyzowaly lub zostaly sprzedane i zaczely za wegiel
    placic stawki rynkowe. To i cena ciepla dostarczanego do blokow jest wysoka. Kilka
    lat temu robili w Lodzi remont rury dostarczajacej ciepla wode do srodmiesci. Przy
    Zielonym Rynku widzialem wykop i rure. Srednio wysoki czlowiek moglby w tej rurze
    chodzic wyprostowany. Koszt budowy i utrzymania w ruchu takich instalacji jest
    ogromny liczony w dziesiatkac milionow zlotych za kilometr. A Ty porownujesz to do
    instalacji w domku zrobinej na rurach PEX po 2,50 brutto za metr. Siedemset zlotych
    kosztowal mnie konczacy sie sezon grzewczy, mieszkanie prawie 80m?. Jak przyszla zima
    bedzie podobna do tej co sie skonczyla to jesli nie bedzie wojny, rewolucji
    pazdziernikowej itp to opekam ja za 500.

  • 145. Data: 2017-03-30 23:22:48
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-03-30 o 21:59, Janusz pisze:

    > Takie były normy i w np blokach nieocieplonych nadal tak jest.
    > A mniej niż 50-60st na grzejnik nie dasz bo będzie większy od okna :)

    Ja sie tym w ogole nie przemowalem i walnalem wiekszy od okna. Dla kotla
    kondensacyjnego nie ma sie co pierdzielic z estetyka, kiedy godzisz sie
    na i tak nieestetyczny klamot pod oknem w cenie podlogowki w tym samym
    pomieszczeniu.
    To tak na marginesie jedna z najwiekszych glupot jaka w domu odwalilem.
    Pomieszac systemy grzewcze w konsekwencji z dwiema pompami, sprzeglem
    hydraulicznym, mieszaczem centralnym i podobnymi pierdolami. Jedyne co
    mnie tlumaczy to planowany to specyficzny patent na podloge z ktorego
    g..no wyszlo.

    Pozdro.. TK

  • 146. Data: 2017-03-30 23:30:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 30 marca 2017 23:22:48 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    > hydraulicznym, mieszaczem centralnym i podobnymi pierdolami. Jedyne co
    > mnie tlumaczy to planowany to specyficzny patent na podloge z ktorego
    > g..no wyszlo.

    Experymenty to dobra rzecz, ale na szczęście nie masz do tego kominka
    z płaszczem ;)

    L.

  • 147. Data: 2017-03-30 23:43:22
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-03-30 o 23:30, Lisciasty pisze:

    > Experymenty to dobra rzecz, ale na szczęście nie masz do tego kominka
    > z płaszczem ;)

    No z plaszczem to nie. :-)
    Do kompletu dodam, ze kiedy robilem swoja podlogowke to w tamtych
    czasach (jakies siedem lat temu) wiekszosc ludzi pulaka sie w glowe, ze
    niezdrowe, albo bedzie zimno czy cus. Z Adamem Sz. swego czasu na tej
    grupie pisywalismy elaboraty na ten temat. Tyle czasu juz minelo. On
    wybral dobrze a ja madrzylem nie w ta strone. Za to ma kominek z
    plaszczem. :-) Ale luzik. Da sie z tym zyc. Ludzie robia wieksze glupoty
    budowlane, za ktore i po latach daja sie pokroic, przekonani o
    slusznosci decyzji. Ja moge napisac dla potomnych, nie ma sensu, bo to
    glupota.

    Pozdro.. TK

  • 148. Data: 2017-03-31 00:10:05
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    bedzie podobna do tej co sie skonczyla to jesli nie bedzie wojny, rewolucji
    pazdziernikowej itp to opekam ja za 500.

    Dziadku! Wy to macie kompleksy, albo raczej zazdrość przez Was przemawia :)

    Co do ogrzewania to ja także mieszkałem w bloku i płaciłem za ogrzewanie
    więcej niż obecnie płacę w domu grzejąc kotłem gazowym.

    To ile kosztują rurociągi i ciepłownie miejskie to koło ch...... lata.
    Jako konsumenta interesuje mnie ile płacę. Ciepło miejskie jest drogie,
    a alternatywy nie ma, bo jeżeli blok nie jest przystosowany to nikt nie
    pozwoli grzać węglem, pelletem czy nawet gazem. Poza tym będąc nawet
    właścicielem mieszkania nie mogłem powiedzieć "dziękuję, od jutra sam
    się będę ogrzewał". W swoim domu mogę się grzać w dowolny sposób i kiedy
    chcę, a nie kiedy w końcu mi uruchomią ogrzewanie miejskie.

    Poza tym mieszkałem też w starej kamienicy, gdzie codziennie trzeba było
    zapierd.... po schodach niosąc w górę węgiel lub drewno, a na dół popiół
    i dziękuję, ale już nie chcę. Mieszkało się bo nie było kasy, aby coś
    kupić lub wynająć lepszego.

    Co z tego, że czynsz był niski? Obecnie w ogóle nie płacę czynszu, a dom
    jest moją własnością i mogę go w każdej chwili sprzedać lub wynająć, a
    po mojej śmierci będzie własnością moich dzieci i nawet jak nie będą
    chciały w nim mieszkać to będzie stanowił dla nich jakiś kapitał. Co
    ciekawsze ten kapitał nie traci na wartości, lecz zyskuje, bo ziemia pod
    zabudowę jest coraz droższa. Nawet jak dom by się rozsypał to sama
    ziemia będzie kiedyś warta więcej niż ja zapłaciłem za tą nieruchomość.
    Tak, tak Kogutek. Najlepsze obecnie lokaty to inwestycja w ziemię, bo ta
    nie traci na wartości.

    Mam gdzie trzymać samochody, mam gdzie poleżeć, gdzie zrobić grilla czy
    wypić poranną kawę lub "zrobić" flaszkę z przyjaciółmi, znajomymi czy
    rodziną przy ognisku z akordeonem i gitarą, gdzie popływać w basenie,
    skosztować swoich jabłek, truskawek czy pomidorów, bo działka prawie pół
    hektara. Jest drugi budynek, w którym mogę pomajsterkować, a w garażu
    podłubać przy samochodzie, choć szczerze mówiąc nie lubię mechaniki
    samochodowej (nienawidzę babrania w smarach i olejach) i wcale się za to
    nie zabieram. Wolę zaprowadzić auto do mechanika samochodowego, który ma
    warsztat dwa domy dalej. Ale jest przynajmniej gdzie trzymać koła z
    oponami na wymianę, fotele z samochodu, czy choćby spawarkę, bo lubię
    spawać i sobie zrobić coś samemu. Np. ostatnio pospawałem kompresor.
    Oczywiście mogłem kupić gotowy za 4-5 tys., ale zrobiłem sobie samemu
    kompresor o lepszych parametrach za połowę tej ceny.

    Niestety tych wszystkich rzeczy nie dało się zrealizować w bloku czy w
    kamienicy. Dzień za dniem upływały tylko na przyciskaniu przycisków w
    pilocie. Teraz mogę w ogóle nie oglądać tego całego syfu, zwłaszcza
    nadawanego przez TVPis, bo jest się czym zająć i są fajniejsze rozrywki.

    Oczywiście własny dom nie jest dla ludzi biednych, bo trzeba mieć kasę
    aby go wybudować lub kupić, a następnie utrzymać, a biedota niech sobie
    wmawia, że lepiej jest wynajmować u kamienicznika, a za pieniądze, które
    trzeba by wydać na zakup lub budowę domi, a których i tak się nie ma,
    można by było pozwiedzać świat :)

  • 149. Data: 2017-03-31 00:39:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jaka zadrosc. Ze nie moge sniegu odgarniac, scinac trawy, walczyc z kretem, miec
    zawistnych sasiadow. Zazdrosc ze nie wydaje kasy na lopaty, sipy, taczki, kosiarki. I
    to wszystko mialo by mi wynagrodzic zrobienie grilla. Do tego wszedzie daleko miec,
    wydawac na paliwo do samochodu duzo kasy, wstawac do roboty wczesniej niz inni.
    Ujebac dzieci wczesniejszym wstawaniem, gorsza wiejska szkola. Jedzeniem gorszego
    jakosciowo jedzenia bo ze wzgledu na brak czasu kupowanego raz w tygodniu. I do tego
    zycie w bardziej zanieczczonym srodowisku. Adam wczoraj pisal jakie to ma super
    powietrze, lepsze niz w Lodzi. Dzien wczesniej bylo trzy razy gorsze dzisiaj jest
    tylko dwa razy gorsze. Jak by nie liczyc pod koniec sezonu grzewczego wdycha moja
    tygodniowa dawke zanieczyszczen w dzien. To co wdychal jak bylo -5°?

  • 150. Data: 2017-03-31 21:38:21
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 31 marca 2017 00:39:33 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    zycie w bardziej zanieczczonym srodowisku. Adam wczoraj pisal jakie to ma super

    Powietrze mam praktycznie caly czas takie samo jak Ty :-)

    Pozatym nie wiem czemu mnie wiazesz niejako z cala poprzednia swoja
    wypowiedzia? Ja mieszkam w miescie w domu i mnie zadne z Twoich wymyslonych
    problemow nie dotyczy.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.