  • 1. Data: 2010-03-11 16:12:10
    Temat: znowu pompa ciepla a... gazowa pompa ciepla
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Wiem ze juz bylo 100 razy ale trafilem na cos takiego
    http://www.gaspol.pl/pl/tylkounas.php?pid=409
    a poniewaz nie moge sie doczekac na jakas specyfikacje...
    moze ktos przerabial taki temat?
    albo ma pojecie jak to sie ma do elektrycznych pomp?
    i tak na pocztek jak sie ma sprawnosc silnika spalinowego w stosunku do
    elektrycznego?
    bede wdzieczny za wszelkie opinie

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 2. Data: 2010-03-11 16:29:28
    Temat: Re: znowu pompa ciepla a... gazowa pompa ciepla
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > albo ma pojecie jak to sie ma do elektrycznych pomp?
    > i tak na pocztek jak sie ma sprawnosc silnika spalinowego w stosunku do

    Po mojemu silnik elektryczny powinine miec wieksza sprawnosc... ale gdyby
    wykorzystac jeszcze jakos dodatkowo cieplo spalin?

  • 3. Data: 2010-03-11 16:31:52
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Thu, 11 Mar 2010 17:12:10 +0100, HANA napisał(a):

    > i tak na pocztek jak sie ma sprawnosc silnika spalinowego w stosunku do
    > elektrycznego?

    Najpodlejszy silnik elektryczny ma wyższą sprawność niż wypasiony
    spalinowy.

    --
    ŁC
    Brak dowodu to nie dowód braku

  • 4. Data: 2010-03-11 19:05:14
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 11 Mar 2010 17:31:52 +0100, Łukasz C. napisał(a):

    ... ale wytwarzanie pradu do napedu pompy to silnik cieplny (zazwyczaj).
    Jak porownasz ile ciepla uzyskasz z pompy do ciepla pierwotnego, to w
    przypadku elektrowni weglowej i pompy elektrycznej to 120%, spalinowej
    ponad 200.

    Z tym, ze w tym wypadku to i tak nie ma znaczenia, bo patrzac na
    producenta to pompa absorpcyjna, z sorpcyjnym sprezaniem czynnika.
    Poniewaz "silnik sorpcyjny" jest mniej sprawny, stosunek ciepla na
    wyjsciu do pierwotnego to ok 150%.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 5. Data: 2010-03-11 19:08:40
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 11 Mar 2010 20:05:14 +0100, Jaroslaw Berezowski napisał(a):

    > Z tym, ze w tym wypadku to i tak nie ma znaczenia, bo patrzac na
    > producenta to pompa absorpcyjna, z sorpcyjnym sprezaniem czynnika.
    Eee a jednak z silnikiem spalinowym. Zatem ponad 200%

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 6. Data: 2010-03-11 19:32:12
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jak porownasz ile ciepla uzyskasz z pompy do ciepla pierwotnego, to w
    > przypadku elektrowni weglowej i pompy elektrycznej to 120%, spalinowej

    Ale my tu nie o elektrowniach.

  • 7. Data: 2010-03-12 00:06:11
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 11 Mar 2010 20:32:12 +0100, Ghost napisał(a):

    > Ale my tu nie o elektrowniach.
    A wlasnie ze tak. Prad skad sie bierze?

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 8. Data: 2010-03-12 07:24:44
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > A wlasnie ze tak. Prad skad sie bierze?

    chcesz do analizy wziąć również gazprom i elektrownie bełchatów?

    Z punktu widzenia potencjalnego użytkownika gazowej pompy ciepła interesuje
    nas ile to bedzie kosztować w inwestycji, w eksploatacji i czy eksploatacja
    bedzie bardzo upierdliwa - a wszystko to w porównaniu do pompy napedzanej
    silnikiem elektrycznym.

    Ekologiczne rozważania żródeł energii to nie w tym wątku :)

    b.

  • 9. Data: 2010-03-12 08:26:52
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A wlasnie ze tak. Prad skad sie bierze?

    Kolejny nie umiejacy trzymac kupy z watkiem.

  • 10. Data: 2010-03-12 11:07:25
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-03-11 17:12, HANA pisze:
> [...]
    > albo ma pojecie jak to sie ma do elektrycznych pomp?
    > i tak na pocztek jak sie ma sprawnosc silnika spalinowego w stosunku do

    W Japonii ponoć od jakiegoś czasu już wchodzą do użytku klimatyzacje
    napędzane gazem (byłem ~3 lata temu na szkoleniu z tego tematu)
    To co napisał kogutek jest w niewielkim stopniu prawdą - bez urazy ;-)
    Bo wprawdzie sprawność silnika elektrycznego jest wysoka, ale sprawność
    wytworzenia i przesyłu energii elektrycznej jest na poziomie 30%.
    Natomiast w pompach ciepła (i klimatyzatorach z pompą ciepła)
    wykorzystujemy ciepło odpadowe z silnika i sprawność jest dużo wyższa.
    Do tego jako zaleta dochodzi zmniejszenie mocy zamówionej na energię
    elektryczną z czym jest problem w centrach wielkich metropolii.
    Obrazowo: zamiast grubego kabla cienka rurka.