  • 1. Data: 2012-07-12 09:32:59
    Temat: zrobiłem certyfikat energetyczny
    Od: quent <x...@x...com>

    Zapotrzebowanie na en. wyszło 62,93 kWh/m2rok
    Dużo to czy mało?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2012-07-12 09:48:13
    Temat: Re: zrobiłem certyfikat energetyczny
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Zapotrzebowanie na en. wyszło 62,93 kWh/m2rok
    > Dużo to czy mało?

    Według mnie jest to dobry wynik, teraz
    po roku uzytkowania policz ile faktycznie zużyłes energii na ogrzanie
    budynku.

    czym będziesz go ogrzewał?

    Ile masz m2 budynek z czego wykonany, jakie okna, ile wełny?

  • 3. Data: 2012-07-12 09:54:11
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-07-12 09:32, quent pisze:
    > Zapotrzebowanie na en. wyszło 62,93 kWh/m2rok
    > Dużo to czy mało?

    Nie wiem, czy to dużo, ale przy powierzchni domu 140 m2 wychodzi 8810
    kWh rocznie. Gdyby to grzać prądem po 0.5 zł za kWh - mamy 4400 zł.

    Jaki jest uśredniony koszt ogrzewania olejem, gazem i węglem?

    --
    MN

  • 4. Data: 2012-07-12 09:57:07
    Temat: Re: zrobi?em certyfikat energetyczny
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-07-12 09:48, Amir pisze:

    > Wed?ug mnie jest to dobry wynik, teraz
    > po roku uzytkowania policz ile faktycznie zu?y?es energii na ogrzanie
    > budynku.
    >
    > czym b?dziesz go ogrzewa??
    >
    > Ile masz m2 budynek z czego wykonany, jakie okna, ile we?ny?

    No właśnie, bez tych danych to niewiele można powiedzieć :-)
    133m2 parterówka bez garazu, podłoga 12cm styro, ogrzewanie wylacznie
    podlogowe + kondensat + zbiornik 120L, strop 30cm ekofiber, ściany ytong
    24cm kl. 600 + 15cm styro na felc na ramki, rekuperacja, okna 6komorowe
    pcv 3 szybowe.

    Tak to wygląda
    https://plus.google.com/u/1/photos/10497619375684860
    2152/albums/5762513735631663985

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 5. Data: 2012-07-12 10:13:14
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Zapotrzebowanie na en. wyszło 62,93 kWh/m2rok
    >Dużo to czy mało?

    Większość certyfikatów można użyć jako rozpałki bo tylko do tego sie nadają
    ;)
    Większość nie oddaje rzeczywistość i jest nic nie wartym świstkiem ...

    Mój certyfikat podaje że mój dom chyba ma zapotrzebowanie na ciepło ponad
    100 kWh na rok.
    Jednak patrząc na ilość opału jaką zużywam i na jakiej mocy (według
    producenta pracuje mój piec) wygląda że certyfikat nijak ma się do
    rzeczywostości gdyż mój dom na znacznie mniejsze zapotrzebowanie na ciepło

    Tak naprawdę pierwszy a raczej drugi sezon grzewczy pokaże jakie naprawdę
    masz zapotrzebowanie na ciepło ;)

  • 6. Data: 2012-07-12 10:25:05
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-07-12 10:13, /// Kaszpir /// pisze:

    > Większość certyfikatów można użyć jako rozpałki bo tylko do tego sie
    > nadają ;)

    To jest zapotrzebowanie *obliczeniowe* oczywiście.
    Wszystko zależy od tego jak starannie masz zbudowany dom.
    Ale dla celów dyskusji przyjąć należy, że jest zbudowany starannie bo
    inaczej to dyskusja nie ma sensu.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 7. Data: 2012-07-12 10:39:12
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Nie wiem, czy to dużo,

    To jest mało. Nie bardzo mało, ale mało.

    > ale przy powierzchni domu 140 m2 wychodzi 8810 kWh rocznie. Gdyby to grzać
    > prądem po 0.5 zł za kWh - mamy 4400 zł.

    Głupota. Nikt przecież nie grzeje prądem w jednej taryfie.
    Gazu zużyje około 900m3 za 1800zł.
    900m3 oznacza że grzać będzie w taryfie W2 w której koszty stałe są niższe
    o około 500zł na rok niż w W3

    Marek

  • 8. Data: 2012-07-12 10:40:22
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Tak naprawdę pierwszy a raczej drugi sezon grzewczy pokaże jakie naprawdę

    Czy utrzymujesz w całym domu całodobowo 21stC?

    Marek

  • 9. Data: 2012-07-12 10:45:22
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > podlogowe + kondensat + zbiornik 120L, strop 30cm ekofiber, ściany ytong
    > 24cm kl. 600 + 15cm styro na felc na ramki, rekuperacja, okna 6komorowe

    Wygląda dosyć przemyślane wszystko, u mnie poszło węgla 3T na dom z grzaną
    piwnicą ok 260m2 wszystko caly sezon na ok 23stopnie.
    Zakładając, ze z węgla mamy 4,5kWh (niby 6kWh jest ale odjąc trzeba
    sprawnosc kotla i sam węgiel) + na wodę poza sezonem 172kWh miesięcznie *6
    to na moj dom daje ok 19k kWh, gdzie u mnie przenikalnosc scian wychodzi ok
    wynosi 0,18 [W/mK]
    to wydaje mi się, ze faktyczne zużycie energii u ciebie powinno być jeszcze
    mniejsze niż Tobie wyszło z certyfikatu, ja mam zwykłe
    okna, bez rekuperatora. Certyfikatu jeszczcze nie robiłem :)

    a te skrętki do rozdzielni masz do sterowania oświetleniem pociągnięte, bo
    internet widzę ze juz masz :)

    pozdrawiam
    AT

  • 10. Data: 2012-07-12 10:57:06
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-07-12 10:45, Amir pisze:

> [...]
    > mniejsze niż Tobie wyszło z certyfikatu, ja mam zwykłe
    > okna, bez rekuperatora. Certyfikatu jeszczcze nie robiłem :)

    Ja niewiele mogę napisać niestety, choć ostatnią zimę już grzałem ale
    nie mieszkałem i grzałem tak na pół gwizdka, poza tym wilgoć była
    jeszcze znaczna.

    > a te skrętki do rozdzielni masz do sterowania oświetleniem pociągnięte, bo
    > internet widzę ze juz masz :)

    Skrętki to sieć wewnętrzna lan + na dach do anteny wifi + kilka w ziemię
    do bramy i drugiego budynku studia, którego jeszcze nie ma + do kilku
    kamer ip które chcę zamontować na podbitce.
    Oświetlenie mam bardzo tradycyjnie "sterowane" ;-)

    Odnośnie do netu - wszyscy wokół mają net z powietrza :-/ widać w
    galerii, że droga przy domu jest wybudowana przez gminę w tym samym
    czasie do mój dom. Wyobraź sobie, że gmina nie pociągnęła w ogóle
    studzienek telekomunikacyjnych a miejsca mieli masę! Chodniki są
    szerokie z obu stron, tak, że nawet ścieżka rowerowa się zmieściła po
    obu stronach ale już zatoczek dla aut brak - kompletne barany.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info