  • 41. Data: 2010-01-12 17:32:12
    Temat: Re: zużycie energii elektrycznej
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 12-1-2010 13:56, marek wrote:
    > W sumie jak wszystkie urzadzenia "czuwajace" podliczylem to mi wyszlo
    > ponad 300W na samym czuwaniu..;/

    Zgadza się, dlatego ja mam kilka listw z "pstrykami" i łatwo mogę
    w(y)łączyć jednym przyciskiem wszystkie komputery, modemy, switche itp.
    Druga taka listwa jest do TV, dekodera HD i podobnych bajerów. Jeszcze
    na kablu mikrofali jest pstryczek, ale to dlatego, że wyświetlacz
    świecił tak mocno, że w nocy spać nie szło dwa pokoje dalej :)
    Przez takie zabawy zużycie prądu w nocy i gdy nas nie ma w domu jest
    zerowe (nie licząc lodówki), dodatkowo także wszystkie te urządzenia są
    zabezpieczone wtedy przed burzą i innymi przepięciami.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 42. Data: 2010-01-12 19:33:57
    Temat: Re: [sonda] zużycie energii elektrycznej
    Od: vojciech <v...@N...gazeta.pl>

    Tomek pisze:
    > telewizor wyłączam przyciskiem na obudowie (w
    > trybie stand-by brał 20W),

    Nie wiem, czy tak jest w twoim przypadku, jednak mierniki mierzą moc
    bierną, a nie czynną. W wielu modelach tv miernik pokazuje kilkadziesiąt
    wat, jednak pobierana czynna jest dużo niższa (często poniżej 1W).

  • 43. Data: 2010-01-12 21:43:16
    Temat: Re: zuzycie energii elektrycznej
    Od: zil0g <z...@m...prl>

    *Grzegorz Janoszka* wdusil[a] knefle:

    >zabezpieczone wtedy przed burzą i innymi przepięciami.

    Listwy doskonale chronia przed burza... Do pierwszego wyladowania.

  • 44. Data: 2010-01-12 21:53:27
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 12-1-2010 22:43, zil0g wrote:
    > *Grzegorz Janoszka* wdusil[a] knefle:

    > Listwy doskonale chronia przed burza... Do pierwszego wyladowania.

    Nie chodzi o trafienie w piorunochron na moim dachu, wtedy nic nie
    pomoże. Natomiast miałem sytuację, gdy na skutek burzy uszkodziło się
    trafo na osiedlu i na kilka godzin w nocy podało wyższe napięcie do
    gniazdek. W najbliższych dniach chyba wszyscy sąsiedzi pielgrzymowali na
    śmietnik ze swoim sprzętem rtv, a potem do media-marktu po zakupy
    częściowo sponsorowane przez ZE. Mnie to ominęło i miałem spokój

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 45. Data: 2010-01-12 22:16:22
    Od: zil0g <z...@m...prl>

> [...]

    >śmietnik ze swoim sprzętem rtv, a potem do media-marktu po zakupy
    >częściowo sponsorowane przez ZE. Mnie to ominęło i miałem spokój

    Czyli uratowal Cie wylacznik w listwie, bo rozkrecajac je to jedyne
    przed czym moga chronic to pojawienie sie nap. na jej obudowe (jest z tworzywa)

  • 46. Data: 2010-01-13 04:22:47
    Od: "marek" <m...@N...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@n...Janoszka.pl>
    napisał w wiadomości news:hiibmt$23i$1@news.onet.pl...

    > Zgadza się, dlatego ja mam kilka listw z "pstrykami" i łatwo mogę
    > w(y)łączyć jednym przyciskiem wszystkie komputery, modemy, switche itp.
    Ja w sumie poszedlem dalej i kupilem sobie "gniazdka na pilota" (allegro)
    pod ktore sobie listwy popodlaczalem :)
    Zuzywa to minimalnei pradu (<0.5W) a na wygode w zasadzie nie wplywa (no
    poza tym ze jeden pilot wiecej) ale nie musze nurkowac za tv za kazdym razem
    gdy chce cos obejrzec.
    Chociaz tez kwestia umiejscowienia listew konkretnego - u mnie raczej nie sa
    zbyt wygodnie dostepne...

  • 47. Data: 2010-01-13 07:33:53
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Grzegorz Janoszka pisze:
    > gniazdek. W najbliższych dniach chyba wszyscy sąsiedzi pielgrzymowali na
    > śmietnik ze swoim sprzętem rtv, a potem do media-marktu po zakupy
    > częściowo sponsorowane przez ZE. Mnie to ominęło i miałem spokój

    Cos wiecej o tym sponsoringu?

    pozdro
    --
    A S

  • 48. Data: 2010-01-13 18:07:08
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 13-1-2010 8:33, Andrzej S. wrote:
    > Cos wiecej o tym sponsoringu?

    Nie wiem dokładnie, bo mi się nic nie spaliło. W domu była włączona
    lodówka i ona przeżyła. Wiem, że ZE się przyznał i bez problemu wypłacał
    ludziom jakieś odszkodowania. Było to kilka lat temu, gdy nikomu się nie
    śniły telewizory LCD, a ja już tam nie mieszkam, więc szczegółów nie
    zdobędę :/

    --
    Grzegorz Janoszka