  • 11. Data: 2011-11-28 11:52:03
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [CD]
    Od: Adam <a...@g...com>

    wiadomościnews:javm20$tbo$1@news.onet.pl...

    > Dla ciekawskich dodam, ze moc solara o godzinie 11.05 to 2404W w
    > koncowolistopadowy i sloneczny dzien.
    > Temp. kolektora 40C, temp. baniaka 22C, przeplyw 3l/min, temp. zewn. 7,1C.
    > Jak widac w listopadzie przy odpowiednio duzym kolektorze da sie tym
    > ogrzewac dom. Warunek jest jeden - slonce musi byc, co w listopadzie nie
    > jest czestym zjawiskiem niestety, ale potencjal jest.

    Napisz ile kWh on dostarczy w ciagu pelnej doby. Bo dzien krotki,
    slonce tylko na chwile jest wysoko. To ze o ktorejs godzinie daje
    2,4kW nic nam nie mowi - w srednich temperaturach w okolicy 0stC moj
    dom potrzebuje ~4kW przez 24h/dobe, czyli w ciagu doby ok 96kWh. Solar
    strzelam ze pewnie da maksymalnie 1/10 tego w ciagu calej doby wiec
    trudno mowic ze da sie tym ogrzac dom, szczegolnie ze jak piszesz -
    slonce wyjatkowo o tej porze roku swieci mocno :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 12. Data: 2011-11-28 11:52:54
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Lis, 10:18, wolim <n...@t...pl> wrote:

    > Czyli jakieś 300 złotych miesięcznie, a mamy cieplutko tej zimy.
    > Żadna rewelacja.
    >
    > Ile kosztowała Cię pompa i dolne źródło?

    Calosc ok 20-21k pln (brutto, z vat, z wszystkim na gotowo zeby nie
    bylo ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 13. Data: 2011-11-28 13:40:59
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-11-28 12:52, Adam pisze:

    > Calosc ok 20-21k pln (brutto, z vat, z wszystkim na gotowo zeby nie
    > bylo ;)
    > pozdr.

    No to już nie najgorzej. Piec na ekogroszek kosztuje w granicach 6
    tysięcy, więc różnica około 15 tysięcy. Raczej się to nie zwróci w ciągu
    rozsądnego okresu czasu, ale za te pieniądze luksus robi się godny
    rozpatrzenia. Oczywiście przy drugim domu - za 2-3 lata ceny spadną
    pewnie jeszcze bardziej... :)

    Jak ja się budowałem (3 lata temu), to ceny PC oscylowały w granicach 50
    tysięcy zł.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 14. Data: 2011-11-28 14:15:49
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Lis, 14:40, wolim <n...@t...pl> wrote:

    > No to już nie najgorzej. Piec na ekogroszek kosztuje w granicach 6
    > tysięcy, więc różnica około 15 tysięcy. Raczej się to nie zwróci w ciągu
    > rozsądnego okresu czasu, ale za te pieniądze luksus robi się godny

    Tylko ze pompa ma szanse podzialac 30 lat, a w tym czasie takich
    piecow na ekogroszek kupisz ze trzy :) Bo nikt mi nie powie ze piec za
    6 tys pln wytrzyma wiecej niz 10 lat :-) Ciotka ma juz trzeci piec a
    nie mieszka nawet 15-tu lat w tym domu!

    > rozpatrzenia. Oczywiście przy drugim domu - za 2-3 lata ceny spadną
    > pewnie jeszcze bardziej... :)

    Pewnie tak, choc poki co surowce drozeja na tyle ze nie bylbym pewien
    czy w przeciagu najblizszych 2-3 lat rzeczywiscie ceny beda spadac! Co
    bedzie potem to juz nikt nie wie :)

    > Jak ja się budowałem (3 lata temu), to ceny PC oscylowały w granicach 50
    > tysięcy zł.

    Ta cena to byla albo u viessmanna albo obejmowala cala instalacje CO
    +CWU (podlogowka, bojler etc). Piec na ekogroszek kosztuje 6k pln ale
    na wyposazenie kotlowni tez trzeba wydac drugie albo i trzecie tyle (w
    zaleznosci od uzytych materialow). Sam dwuplaszczowy bojler z
    nierdzewki to przeciez minimum 6-7k pln :)

    No i trzeba liczyc ze u mnie nie bylo ceny robocizny - sam sobie
    zrobilem DZ i montaz :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 15. Data: 2011-11-28 14:41:13
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Adam <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > nierdzewki to przeciez minimum 6-7k pln :)
    >
    > No i trzeba liczyc ze u mnie nie bylo ceny robocizny - sam sobie

    W reklamowaniu jesteś w kolejce po sukienkowych. Oni wieczne życie a Ty 30 lat
    dla sprężarki. Dziesięć jak przetrzyma to będzie cud. Jak ma być
    niezniszczalna to ile na nią jest gwarancji? Producent co by robił
    niezniszczalne dawał by 20 lat i posiadał fundusz na przyszłe odszkodowania.
    Kasę złożoną w banku na wypadek gdyby firma się przebranżowiła, padłą itd. Ile
    masz gwarancji na pompę? Obligatoryjnie dwa lata się należą. Trochę za mało
    jak na 30 lat żywotności. Na 10 do 15 lat można liczyć że będzie trzymała
    parametry. Potem będzie coraz mniej sprawna i cudowny COP spadnie do 1 albo
    poniżej 1.

  • 16. Data: 2011-11-28 14:44:07
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Dokladnie tak.
    > Na fakturze za gaz nie ma rozroznienia czy jest to CWU czy CO, a my
    > podajemy zuzycie gazu wg. licznika.
    > Zasadnosc instalowania PC jak i innego zrodla ciepla to obsluga domu a nie
    > wylacznie CO.

    Ogrzewam jak widzę bardzo podobną powierzchnię jak Adam. Tyle że u mnie
    solary grzeją CWU oraz wspomagają ogrzewanie podłogówki jak tylko się da.

    W domu 21-22stC w nocy temperatura "obniżona" do 20stC
    Gaz u mnie wygląda następująco:

    01.01.2011 5520m3
    28.11.2011 6282m3

    Zużycie w podanym okresie 762m3
    Koszt około 1420zł

    Marek

  • 17. Data: 2011-11-28 15:04:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Lis, 15:41, "kogutek" <s...@g...pl> wrote:

> [...]
    > parametry. Potem będzie coraz mniej sprawna i cudowny COP spadnie do 1 albo

    Czyli moja nowoczesna sprezarka spiralna wytrzyma 10 lat. A Twoje
    sprezarki tlokowe (ktore sa kilka razy bardziej podatne na awarie)
    ktore bierzesz ze zlomu za 30-40 pln podobno wytrzymaja jeszcze wiele
    lat mimo ze 10 to one juz lezac na tym zlomie zaliczyly dawno temu :-)
    Cos sie to kupy nie trzyma ta Twoja logika.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 18. Data: 2011-11-28 16:35:47
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Lis, 15:44, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:

> [...]
    > solary grzeją CWU oraz wspomagają ogrzewanie podłogówki jak tylko się da.
    >
    > W domu 21-22stC w nocy temperatura "obniżona" do 20stC

    762m3 to ok 6,8kWh. Moj dom zuzywa ok 14 tys kWh czyli 2 x wiecej.
    Mamy jak widac dwa rozne domy, zupelnie nie ma ich co porownywac. U
    mnie zuzycie wyniosloby ok 1555m3 co po bodaj 2,2 pln / m3 daloby
    kwote 3,4k pln.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 19. Data: 2011-11-28 19:43:13
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    .googlegroups.com...
    On 28 Lis, 15:44, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:
    >762m3 to ok 6,8kWh. Moj dom zuzywa ok 14 tys kWh czyli 2 x wiecej.

    Pisałeś że ogrzewasz obecnie około 120m2 czyli tyle co u mnie. Czegoś nie
    wiem?

    Marek

  • 20. Data: 2011-11-28 20:22:32
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Adam <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > lat mimo ze 10 to one juz lezac na tym zlomie zaliczyly dawno temu :-)
    > Cos sie to kupy nie trzyma ta Twoja logika.

    mamy inne logiki. Twoja drogo sprzedać moja tanio kupić. Z punktu widzenia
    każdego z nas obydwie logiki są poprawne. Za 4 dychy to mogę co rok zmieniać
    na nowszą.