  • 81. Data: 2011-11-30 16:48:16
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [CD]
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 30-11-2011 o 12:29:48 Kris <k...@w...pl> napisał(a):

    > A to prawda.
    Wszystko ok, tylko jest jedno ale, wątki robią długie nieczytelne i ciężko
    dla osób nie znających się w temacie oddzielić ziarno od plew,
    bardziej wierzą trollom niż nam podejrzewając nas o spam co jest g..
    prawda,
    to że umiem coś policzyć nie znaczy od razu że zarabiam na urządzeniach
    proponując
    klientowi reku bez podawania typu czy producenta.
    A troll-e mącą ludziom w głowach co powoduje że zamiast wybierać optymalne
    rozwiązania
    wybierają gorsze.
    Aaa najświeższy przykład troll-a, niejaki AM, z błędnym wzrokiem ogłosił
    że tutka
    jednak w brzozę nie walnęła, pozostawiam to bez komentarza.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 82. Data: 2011-11-30 17:34:35
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Adam <a...@g...com> napisał(a):

    > re wyniki =BFe
    > gii
    >
    > Porownaj je (te wyniki) do opracowania naukowego ktore niedawno sam
    > zacytowales o pompach ciepla. Co dokladnie sie nie zgadza? Producent
    > mojej pompy podaje takie COPy:
    >
    > http://www.ecopol-system.pl/ogrzewaniepodlogowe/3/32
    .jpg

    > Przy 0/55stC wedlug tego wykresu COP mojej pompy wynosi jakies 2,1
    > czyli nawet gorzej niz wyszlo naukowcom. Co z tego jezeli ja poki co
    > mam na DZ srednio 5, a na GZ srednio 35 - czyli COP rzedu 4,3. Pod
    > koniec zimy moze byc srednio 0/40 czyli COP =3D 3,2. Sredni wyjdzie 3,5
    > (razem z CWU). To nie sa nieprawdopodobne wyniki - tyle prawie kazda
    > PC osiaga.
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam
    A tak bez emocji. Nie wiesz jaki to ma COP. Możesz dowiedzieć się tylko w
    jeden sposób, jak go sam policzysz na podstawie rzeczywistych zmierzonych
    danych. To że ktoś coś podał nic nie znaczy. Patrz na zjawisko ze strony
    technicznej. Pompa 4kW COP 4 = 16 kW mocy cieplnej. Z rachunków tak wynika,
    ale czy to prawda. Te 4kW to moc pobierana czy moc możliwa do wykorzystania?
    Jak by się udało zrobić super sprawną sprężarkę i napędzać ją super sprawnym
    silnikiem to taki układ by miał sprawność na poziomie maksymalnie 75%. Reszta
    idzie na ciepło. Ale w stosunku 1:1. Z 4 kW mocy pobranej można co najwyżej
    zrobić przy COPie 4 13kW mocy cieplej. Wychodzi że jak podają z 4 16 to COP
    powyżej 5. Taki COP może zrobić w korzystnych warunkach w określonym zakresie
    mocy jedynie ogniwo Peltiera. W miejscu ze sprawnością mi się nie zgadza. Bo
    wychodzi że cud. COP 2,5 w korzystnych warunkach spadający do poniżej 1 kiedy
    pompa pracuje na granicy niekorzystnego dolnego zakresu temperatur pasuje. COP
    4 nie pasuje. 2,5 to bardzo dużo. Nie można można nie schylić się żeby nie
    podnieść.

  • 83. Data: 2011-11-30 19:50:08
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 30 Lis, 18:34, "kogutek" <s...@g...pl> wrote:

    > A tak bez emocji. Nie wiesz jaki to ma COP. Mo esz dowiedzie si tylko w
    > jeden spos b, jak go sam policzysz na podstawie rzeczywistych zmierzonych
    > danych. To e kto co poda nic nie znaczy. Patrz na zjawisko ze strony

    No to prosze bardzo, z dzisiaj:

    http://szyna.civ.pl/wykres15.png

    Pompa:

    http://www.omnigena.pl/obrazki/products/209401485915
    676.jpg

    Dziala na III biegu - ogrzewa bufor, opory to tyle co ma pompa plus
    12mb rury PE32 (grubosc scianki 5,4mm). Roznica dT na wykresie jak
    widac - 32,5 - 28 = 4,5stC. Jezeli opory wynosza 20kPa i wydajnosc 2m3/
    h to daje moc 10,5kW. Przy tym pompa bierze jak widac z wykresu 2kW
    (razem z wszystkimi pompami) czyli COP = 5,25. Dolne zrodlo na wejsciu
    ma 7, na wyjsciu 3. Im nizsze bedzie DT tym pompa bedzie miala nizsza
    moc wyjsciowa i nizszy COP. To ze COP sie zgadza to widze
    "organoleptycznie" - dwa lata grzalem czystym pradem - piecykiem 12kW
    i znam dokladnie czasy nagrzewania bufora 1000l, czy dogrzewania
    baniaka 300l. Powiedzialbym ze w tym momencie pompa ma nawet nizsze
    opory i jeszcze wyzsza moc. Moze za pare/nascie dni doloze
    przeplywomierz z wyjsciem impulsowym i bede liczyl przeplywy, a znajac
    temperatury wej/wyj GZ - rysowal takze na wykresie dokladny COP.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 84. Data: 2011-11-30 20:27:04
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > znów gdzies zasiałem bo podawales i nie moge znaleź ć - ile masz m2 tych
    > kolektorów, miałem nawet pytac ostatnio czy ktos rejestruje moce a ty sam
    > sie wychylasz :-) Te 2404W to ile wychodzi na m2? I jaki kąt nachylenia.

    Wycial sie onet z newsow i nie bylo mnie jakis czas. Sorry.
    Metrow mam 5,8, kat 40 - 45 stopni. 2404/5,8=414,5W

    Pozdro.. TK

  • 85. Data: 2011-11-30 20:38:55
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Wycial sie onet z newsow i nie bylo mnie jakis czas. Sorry.
    > Metrow mam 5,8, kat 40 - 45 stopni. 2404/5,8=414,5W

    oki, thx. Wciąż próbuje wybadać jaką moc daje słonce zimą. Jedyne
    rzeczywiste pomiary jakie znalazłem są kompletnie niewiarygodne. W jakims
    opracowaniu znalazłem cyfre 850W/m2, inni podają okolo 400-500. Po twoim
    wyniku, biorąc poprawkę na pochylenie kolektora i sprawnosc to bliżej prawdy
    bedzie chyba te 850...

    b.

  • 86. Data: 2011-11-30 20:53:26
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >Napisz ile kWh on dostarczy w ciagu pelnej doby. Bo dzien krotki,
    >slonce tylko na chwile jest wysoko. To ze o ktorejs godzinie daje
    >2,4kW nic nam nie mowi - w srednich temperaturach w okolicy 0stC moj
    >dom potrzebuje ~4kW przez 24h/dobe, czyli w ciagu doby ok 96kWh. Solar
    >strzelam ze pewnie da maksymalnie 1/10 tego w ciagu calej doby wiec
    >trudno mowic ze da sie tym ogrzac dom, szczegolnie ze jak piszesz -
    >slonce wyjatkowo o tej porze roku swieci mocno :)

    Generalnie masz racje jesli chodzi o listopad i tym bardziej grudzien.
    Nie bede sie zaglebial w dokladniejesze wyliczenia, bo takie uzyski w
    listopadzie traktuje jak bonus.
    Z tymi uzyskami tez nie jest tak jednoznacznie, bo paradoksalnie uzysk w
    najbardziej slonecznym okresie dnia moze byc gorszy jak rano, a to z uwagi
    na wyzsza temp. w baniaku i nizsza sprawnosc solara przy niskich temp na
    zewnatrz. Wiec moc do ogrzrewania moze byc wyzsza, acz w opisywanym
    przezemnie przypadku temp. zasilania podlogi i baniaka bedzie zblizona. Tego
    dnia tez bardzo wialo i studzenie kolektora obawiam sie, ze bylo wieksze jak
    we wzglednie mrozny dzien.
    Co do ogrzewania i relacji z Twoim zapotrzebowaniem. Solara nalezy traktowac
    jako urzadzenie wspomagajace ogrzewanie, tym bardziej o tej porze roku.
    Wiosna bedzie juz lepsza, ale i tak trudno sobie wyobrazic tak mala jak moja
    instalacja do ogrzewania domu w 100%.

    Pozdro.. TK

  • 87. Data: 2011-11-30 21:26:22
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > opracowaniu znalazłem cyfre 850W/m2, inni podają okolo 400-500. Po twoim
    > wyniku, biorąc poprawkę na pochylenie kolektora i sprawnosc to bliżej

    Albedo dla idealnie czarnego absorbera bedzie ponizej 10%.

    Pozdro.. TK

  • 88. Data: 2011-11-30 21:40:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 30 Lis, 21:53, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

> [...]
    > Wiosna bedzie juz lepsza, ale i tak trudno sobie wyobrazic tak mala jak moja

    Moj sasiad bedzie mial lada dzien solarki na dachu - wybral dwa
    prozniowe, dokladnie nie wiem jakie ale jak mu beda montowac to pojde
    zajrzec. Planuje troche nizszy kat niz 45st zeby miec wieksze uzyski w
    "okresach przejsciowych". Ekspozycja idealnie na poludnie :) Sam
    jestem ciekaw wynikow - sasiad tez lubi liczyc wiec bede znal na
    biezaco uzyski :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 89. Data: 2011-11-30 22:06:19
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Masz rację że za 15 lat bez problemu da się kupić pompę ciepłą jako część
    > zamienną. I cena też będzie relatywnie niższa. Przykłąd solary. Niedawno
    > za
    > 2m2 chcieli 6 tysięcy teraz na allegro fabrycznie nowe po 900 ci sami
    > sprzedają. warto by postawić pytanie. Skoro wszystko zdrożało to dlaczego
    > akurat solary staniały. Może dlatego że one wtedy mogły kosztować mniej
    > niż
    > teraz a ktoś chciał dużo zarobić. Nic złego w tym nie widzę. Jak się daje
    > się kraje.

    Czepiliscie sie go jak rzep psiego ogona.
    W sprezarke za pietnascie lat wsadzi trzy tysie, tyle ile nowy kociol
    gazowy tez pewnie za pietnascie lat.

    Pozdro.. TK

  • 90. Data: 2011-11-30 22:10:41
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Jak droga blacha. cirka jebałt 4 złote kilo. To według Ciebie drogo? Jak
    > kocioł wazy 200 kilo to blacha na niego kosztuje 800 złotych.

    Sie czepil.
    Przeciez nie On te piece lepi, tylko zorientowany na zysk producent. Ze stu
    kotlow zostanie dziesiec tysi jak na blache wyda stowe mniej.

    Pozdro.. TK