  • 1. Data: 2011-12-12 09:18:03
    Temat: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien 4]
    Od: Adam <a...@g...com>

    Hello,

    Poniedzialek, wiec juz tradycyjnie wklejam wyniki :)

    2011-11-18: 4.51 kWh (tania: 4.48 kWh, droga: 0.00 kWh), temp: 1.83°C
    2011-11-19: 18.48 kWh (tania: 12.86 kWh, droga: 5.32 kWh), temp:
    2.80°C
    2011-11-20: 29.10 kWh (tania: 24.27 kWh, droga: 4.62 kWh), temp:
    1.18°C
    2011-11-21: 27.12 kWh (tania: 22.23 kWh, droga: 4.68 kWh), temp:
    1.54°C
    2011-11-22: 27.83 kWh (tania: 23.37 kWh, droga: 4.12 kWh), temp:
    1.43°C
    2011-11-23: 27.95 kWh (tania: 22.73 kWh, droga: 5.01 kWh), temp:
    1.42°C
    2011-11-24: 28.68 kWh (tania: 23.35 kWh, droga: 4.99 kWh), temp:
    0.21°C
    2011-11-25: 29.44 kWh (tania: 23.57 kWh, droga: 5.57 kWh), temp:
    0.39°C
    2011-11-26: 30.70 kWh (tania: 23.28 kWh, droga: 7.13 kWh), temp:
    1.98°C
    2011-11-27: 26.84 kWh (tania: 24.03 kWh, droga: 2.56 kWh), temp:
    3.85°C
    2011-11-28: 25.75 kWh (tania: 21.51 kWh, droga: 3.94 kWh), temp:
    3.03°C
    2011-11-29: 22.88 kWh (tania: 18.86 kWh, droga: 3.79 kWh), temp:
    1.76°C
    2011-11-30: 25.72 kWh (tania: 18.82 kWh, droga: 6.70 kWh), temp:
    1.63°C
    2011-12-01: 27.85 kWh (tania: 23.11 kWh, droga: 4.46 kWh), temp:
    1.80°C
    2011-12-02: 28.50 kWh (tania: 22.61 kWh, droga: 5.61 kWh), temp:
    3.19°C
    2011-12-03: 27.95 kWh (tania: 23.11 kWh, droga: 4.56 kWh), temp:
    2.54°C
    2011-12-04: 20.63 kWh (tania: 16.66 kWh, droga: 3.72 kWh), temp:
    7.29°C
    2011-12-05: 29.40 kWh (tania: 20.86 kWh, droga: 8.28 kWh), temp:
    7.72°C
    2011-12-06: 23.96 kWh (tania: 23.96 kWh, droga: 0.00 kWh), temp:
    3.53°C
    2011-12-07: 26.95 kWh (tania: 20.96 kWh, droga: 5.29 kWh), temp:
    3.52°C
    2011-12-08: 27.04 kWh (tania: 23.04 kWh, droga: 3.68 kWh), temp:
    3.40°C
    2011-12-09: 27.34 kWh (tania: 23.12 kWh, droga: 3.92 kWh), temp:
    4.74°C
    2011-12-10: 28.48 kWh (tania: 21.86 kWh, droga: 6.47 kWh), temp:
    3.61°C
    2011-12-11: 26.91 kWh (tania: 22.56 kWh, droga: 4.13 kWh), temp:
    0.52°C
    2011-12-12: 14.80 kWh (tania: 13.36 kWh, droga: 1.30 kWh), temp:
    2.03°C

    SUMA: 628.4 kWh (tania: 518.56 kWh, droga: 109.84 kWh)
    KOSZT: 231.18 PLN (tania: 166.98 PLN, droga: 64.20 PLN)
    SREDNIA / DZIEN: 25.14 kWh (tania: 20.74 kWh, droga: 4.39 kWh)
    SREDNI KOSZT / DZIEN: 9.25 PLN (tania: 6.68 PLN, droga: 2.57 PLN)
    PROCENTOWE ZUZYCIE: tania: 82.52% / droga: 17.48%

    PODSUMOWANIE POSZCZEGOLNYCH MIESIECY:

    2011-11 (13 dni, srednia temp: 1.77°C):
    SUMA: 321.79 kWh (tania: 263.36 kWh, droga: 58.43 kWh)
    KOSZT: 118.95 PLN (tania: 84.80 PLN, droga: 34.15 PLN)
    SREDNIA / DZIEN: 24.75 kWh (tania: 20.26 kWh, droga: 4.49 kWh)
    SREDNI KOSZT / DZIEN: 9.15 PLN (tania: 6.52 PLN, droga: 2.63 PLN)
    PROCENTOWE ZUZYCIE: tania: 81.84% / droga: 18.16%

    2011-12 (12 dni, srednia temp: 3.66°C):
    SUMA: 306.61 kWh (tania: 255.20 kWh, droga: 51.41 kWh)
    KOSZT: 112.22 PLN (tania: 82.17 PLN, droga: 30.05 PLN)
    SREDNIA / DZIEN: 25.55 kWh (tania: 21.27 kWh, droga: 4.28 kWh)
    SREDNI KOSZT / DZIEN: 9.35 PLN (tania: 6.85 PLN, droga: 2.50 PLN)
    PROCENTOWE ZUZYCIE: tania: 83.23% / droga: 16.77%

    5-go grudnia robilem male porzadki z serwerem i sie troche licznik
    drogotaryfowy zafiksowal - wszystko sie wyrownalo 6-go i srednia jest
    poprawna - tylko na zuzyciu dziennym 5-go jest 8kWh w drogiej, a 6-go
    0, ale ogolnie to wszystko sie zgadza - PC synchronizuje dane z
    PLCkiem wiec zaden kWh nie umknal :)

    Co tu pisac - narazie srednia wychodzi lekko powyzej 9 pln / dzien,
    czyli w przyblizeniu ostatni miesiac kosztowal mnie ok 270 pln.
    Niezle, biorac pod uwage ze groszkowcy z forum z mojej bezposredniej
    okolicy zuzyli w tym czasie ok 450-500kg wegla czyli ok 400 pln :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 2. Data: 2011-12-12 10:15:35
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien 4]
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Adam napisał:
> [...]
    > Niezle, biorac pod uwage ze groszkowcy z forum z mojej bezposredniej
    > okolicy zuzyli w tym czasie ok 450-500kg wegla czyli ok 400 pln :)

    Żle nie jest... trzeba przyznać, ale...
    Jak to się dzieje, że w listopadzie była niższa średnia temp i masz
    niższe zużycie niż w grudniu - powinno być odwrotnie raczej...

    po drugie
    Jak mogłeś policzyć zużycie 12.12, skoro jeszcze się 12 grudnia nie
    skończył... :-)

    Czyżbyś chwalił dzień przed zachodem słońca??? :-D

    No i jeszcze to porównanie z groszkowcami i toną za 800...
    To jednak nadużycie, bo skoro węgiel można kupić w korzystnym okresie,
    to uczciwie jest liczyć właśnie tę korzystniejszą cenę, a nie tę, która
    jest teraz..
    I dla uściślenia. Ja w wymienionym okresie spaliłem około 450 kg, a u
    mnie temp. średnie na zewnątrz takie jak u Ciebie, tylko że z minusem z
    przodu. :-)
    Przy cenie zakupu węgla 700zł/t koszt u mnie wyszedł ok 320 zł.

    pozdr
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-12-12 10:42:12
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 12 Gru, 11:15, Robert G <r...@g...pl> wrote:

    > Żle nie jest... trzeba przyznać, ale...
    > Jak to się dzieje, że w listopadzie była niższa średnia temp i masz
    > niższe zużycie niż w grudniu - powinno być odwrotnie raczej...

    Nie mam pojecia, tak wyszlo ;-) Na poczatku grudnia chyba minimalnie
    zmienialem parametry pogodowki i w domu jest cieplej (az jak dla mnie
    troche za - teraz np mam 22,4). Na wyniki moze tez miec wplyw troche
    nizsza temperatura DZ = nizszy COP = wyzsze zuzycie energii. DZ w
    listopadzie mialo na wejsciu 10stC - teraz ma 5stC, jest roznica :)

    > po drugie
    > Jak mogłeś policzyć zużycie 12.12, skoro jeszcze się 12 grudnia nie
    > skończył... :-)

    Wklejam to co mi wypluwa skrypt a wypluwa mi dane biezace, juz sie nie
    klocmy o te 10kWh bo to nic praktycznie wynikow nie zmieni :)

> [...]
    > To jednak nadużycie, bo skoro węgiel można kupić w korzystnym okresie,
    > to uczciwie jest liczyć właśnie tę korzystniejszą cenę, a nie tę, która

    Mimo ze mieszkam na slasku, a niektorzy z tych ekogroszkowcow pracuja
    na kopalniach to po tyle wlasnie kupowali groszek. Zreszta tanszy to
    tylko czeski czy ruski (u nas raczej czeski bardziej popularny bo do
    granicy mam 10km) ale jak widac ludzie wola nasz krajowy - nie wnikam
    w powody (moze wyzsza kalorycznosc, mniej popiolu, mniej spiekow).
    Wiec nie bede bral pod uwage teoretycznych zalozen ze "moznabylo kupic
    taniej" bo z jakichs powodow nikt z nich tego nie zrobil (mimo ze
    niektorzy sa fachowcami od wegla) - kupili za 800 wiec tyle biore pod
    uwage - trzymajmy sie faktow! :)

> [...]
    > przodu. :-)
    > Przy cenie zakupu węgla 700zł/t koszt u mnie wyszedł ok 320 zł.

    Caly czas porownuje moje zuzycie do zuzycia znajomego (prawie ta sama
    pompa - on ma 1kW slabsza i podobny dom), u mnie idzie ok 2-3kWh
    dziennie wiecej. I powiem Ci ze jak w takie dni jak teraz zuzywa
    22-23kWh / dzien to w najwieksze mrozy zuzywal 35-36kWh/dzien, a
    srednia za np. miesiac luty wyszla tylko 20-30% wyzsza od sredniej za
    pozostale miesiace (np. grudzien czy listopad). Czas pokaze :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 4. Data: 2011-12-12 10:51:03
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

[...]

    To jeszcze zalezy, kto za ile kupuje ten opal
    w moim przypadku temp. w calym domu od 21 do 23

    place 500zl/T za mial, poszlo mi 450kg ale ogrzewam 260m2 podlog (tyle
    wylewek bylo przy rozliczeniu, z tego garaz 40m na 17stopni).

    wychodzi znacznie taniej, nie podnosze dyskusji w kwesti komfortu obslugii,
    natomiast brudu nie ma za bardzo komin szeroki ciag bardzo dobry, zapachów
    dymu nie poczulem jeszcze w moim domu, kotlownia nigdy nie zakopcila sie.
    http://tnij.org/kotlownia-1

    ale obserwuje Twoje wyniki, na pewno jak podrosa dzieci i sie zestarzeje o
    ile nic sie nie zmieni to PC bedzie tez zalozona,

    odnoscie zuzycia przez Twoich znajomych musisz brac pod uwage, ze oni nie
    maja z pewnoscia
    tak dopilnowanych domów jesli chodzi o ocieplenie i rekuperacje tak jak Twoj
    dom.

    pozdrawiam
    AT

  • 5. Data: 2011-12-12 10:59:05
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 12 Gru, 11:51, "Amir" <d...@g...pl> wrote:

    > To jeszcze zalezy, kto za ile kupuje ten opal

    Juz o tym pisalem :) Jedna znajoma przymierza sie do zakupu wanny
    wegla (25t) czeskiego i wtedy wychodzi 500 pln / t. Problem bedzie jak
    to co przywioza bedzie slabej jakosci - meczyc sie przez ~5 lat ze
    slabym jakosciowo opalem to troche udreka (i byc moze krotszy zywot
    pieca).

    [...]
    > place 500zl/T za mial, poszlo mi 450kg ale ogrzewam 260m2 podlog (tyle
    [...]
    > wychodzi znacznie taniej, nie podnosze dyskusji w kwesti komfortu obslugii,

    No mam nadzieje!! ;)

    > natomiast brudu nie ma za bardzo komin szeroki ciag bardzo dobry, zapachów
    > dymu nie poczulem jeszcze w moim domu, kotlownia nigdy nie zakopcila
     sie.http://tnij.org/kotlownia-1

    Gratuluje czystosci kotlowni - to jednak rzadkosc. Musisz jednak
    poswiecic sporo czasu i pracy zeby utrzymac ja w takim stanie - wiem
    co to mial... :) Moja ciotka klela ostatnio na zwykly ekogroszek -
    mowi ze jak wychodzi z kotlowni to jak gornik z dolu wyglada ;) A
    babka od chyba 30-tu lat pali weglem.

> [...]
    > maja z pewnoscia
    > tak dopilnowanych domów jesli chodzi o ocieplenie i rekuperacje tak jak Twoj

    Oj maja, maja. Kolega ma bardzo podobne izolacje - 20cm styro na
    scianach, 30cm welny w dachu :)

    http://www.budujemydom.pl/component/option,com_conte
    nt/task,specialblogcategory/act,view/id,13993/Itemid
    ,3360/

    To jego dom. A to jego "kotlownia":

    http://www.budujemydom.pl/images/stories/inspiracje/
    dom_przemyslany7_250.jpg

    :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 6. Data: 2011-12-12 11:32:41
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jak to się dzieje, że w listopadzie była niższa średnia temp i masz niższe
    > zużycie niż w grudniu - powinno być odwrotnie raczej...

    Normalnie. U mnie w okresie 04-11 do 28-11 średnia zużycia wyniosła
    5,5m3/dobę a 28-11 do wczoraj 4,4m3/dobę.
    Trochę się ociepliło. Z tym że dzisiaj w nocy znowu mróz wyskoczył i
    miałem -8stC

> [...]
    > uczciwie jest liczyć właśnie tę korzystniejszą cenę, a nie tę, która jest

    Rozmawiałem wczoraj ze znajomym którego przykład i problemy z jakimi się
    boryka czasem tu podawałem.
    Okazało się że "w dobrej" cenie na wiosnę po 760zł za paletę płacił a teraz
    musiał dokupić bo brakło ale już po 880zł/paletę.
    Problem w tym że na palecie jest 800kg a nie 1t. Nie ma zmiłuj, musi kupić
    bo takie w okolicy wszędzie są obecnie ceny.

    Inna sprawa, okazało się że raptem dwa sezony pali i już ślimak musi
    wymieniać, może jeszcze z miesiąc wytrzyma. Z blachy 3mm z jakiej jest
    zrobiony pozostała miejscami już grubość zaledwie 1mm.
    Nowy ślimak Śtąporków 300zł. Po 150 zeta na sezon doliczyć trzeba.

    Marek

  • 7. Data: 2011-12-12 11:43:25
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    a.googlegroups.com...
> [...]

    >scianach, 30cm welny w dachu :)

    >http://www.budujemydom.pl/component/option,com_cont
    ent/task,specialblogcategory/act,view/id,13993/Itemi

    Ja tak mysle, nie... wróc... nie... ja to wiem, ze takie niskie zuzycie
    pradu u ciebie i znajomych, to nie pompy ciepla zasluga, lecz docieplenie
    domu ma na to wplyw.

    Mam 12cm styro na scianach austroterm, okna K1:0, skosy 20cm welny isover
    supermata. Mój dom potrzebuje 68kWh/1m2/rok powierzchni co wedlug norm
    ustawia go w tabeli jako dom energooszczedny. To dobrze, ale twój dom jak
    kazdy widzi jest o niebo lepiej docieplony.
    Szczerze... nie zazdroszcze ci pompy ciepla, wrecz nawet wspólczuje...
    zazdroszcze ci tylko ocieplenia domu.
    I taka to jest prawda o PC.

    Marek

  • 8. Data: 2011-12-12 12:02:29
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 12 Gru, 12:43, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:

> [...]
    > kazdy widzi jest o niebo lepiej docieplony.
    > Szczerze... nie zazdroszcze ci pompy ciepla, wrecz nawet wspólczuje...

    Moj dom zuzywa 14 tys kWh grzejac calosc (296m2) czyli 47kWh/m2/rok
    lub ok 11 tys kWh grzejac tylko parter (110m2) czyli 100kWh/m2/rok :-)
    Plus ze 4 tys kWh na CWU. A ja nie rozumiem co masz na mysli piszac
    "taka to prawda o PC" - ja myslalem ze dzialanie PC zostalo juz
    odkryte gdzies przed rokiem 1900 ? :) COP = 2,5-6 w zaleznosci czy
    grzejemy CWU do 55st czy CO do 30 i w zaleznosci od naszego DZ.
    Zadnych tajemnic tu nie ma :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2011-12-12 12:32:08
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

[...]

    Nie ma problemu z tym
    od koplani mozna kupic 8T, wiecej i tak nie sprzedaja kopalnie (limity-albo
    ich kombinacje aby posrednicy zarabiali wiecej, swojego czasu wogole byla
    wstrzymana sprzedaz detaliczna, zrobila sie afera, to wprowadzili limity)

    Zla jakosc moze byc od posrednika, który czesto miesza opal albo sam
    przesiewa, raz sie zdarzylo, choc nie bylo tragedii, zlozona zostala
    reklamacja na kopalnie, przyjechali
    pobrali probki, oddali roznice zamist 28.000 kJ/kg kalorycznosc wyszla
    23kJ/kg

    dlatego zawsze trzeba brac fakture i najlepiej posrednika prosic aby wpisal
    skad wegiel i jaka kalorycznosc.

[...]

    U siebie mam porotherm 38+12cm styro z frezem, 35 welny dopilnowane
    ocieplenie.

    co do utrzymania czystosci, mam przemyslowy odkurzacz, raz na tydzien 3min
    zajmuje szybkie odkurzenie kotlowni tych wolnych 4m2 bo reszta workami
    zapelniona z mialem, w tych 3min to przelecenie kotla od gory i popielnika
    aby nie nosilo sie
    prztarcie podlogi raz na miesiac wystarczy.

    Czyszczenie dokladnie kotla to raz na 2 miesiace, wtedy sporzatanie zajmuje
    troche wiecej moze nawet do godziny z sprzataniem kotlowni, ale narazie to
    mi nie przeszkadza, narazie dlatego w przyszlosci pewnie bedzie PC.

    Nie ma tragediii jak dlam nie to narazie taniej co nie zmienia faktu
    przemawiajacego za wygoda, narazie sprawia mi przyjemnosc obsluga kotla jak
    tobie wyliczanie :)
    ale znudzi sie pewnie.

  • 10. Data: 2011-12-12 12:38:29
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Nie ma tragediii jak dlam nie to narazie taniej co nie zmienia faktu
    > przemawiajacego za wygoda, narazie sprawia mi przyjemnosc obsluga kotla
    > jak tobie wyliczanie :)
    > ale znudzi sie pewnie.

    heh ale składnia się mi zrobiła, na raty piszę rozmawiajac jednoczesnie ;)