  • 11. Data: 2012-02-09 15:54:53
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien ... chyba juz 11 albo 12]
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "Maciek" wrote in message news:zsme6x2gto7s.1c4azodc0dddn$.dlg@40tude.net...

    > A ile kosztowala cala instalacja, czyli PC, hydraulika, elektronika,
    > robocizna?
    >
    > 20 tysiecy, 30 tysiecy...?

    Wciąż te same pytanie ;) Weź przejrzyj archiwum grupy to będziesz wiedział.
    Było ze 100 razy.

    Ale o ile dobrze pamiętam to wydał ok 13k pln.

    Aleksander_

  • 12. Data: 2012-02-09 16:01:27
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Po uwzględnieniu bezlitosnej sprawności na poziomie 60-65 proc możesz
    > liczyć ok 4,5 do 5 kWh z kilograma węgla/miału.

    Coś nie widzę czy podawal Adam ile zużył kWh?

  • 13. Data: 2012-02-09 17:37:21
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Amir napisał:
    > Coś nie widzę czy podawal Adam ile zużył kWh?

    No podaje cały czas... tylko musisz sobie pododawać :-), bo on rozdziela
    na droższą i tańszą taryfę.

    Chyba, że Cię źle rozumiem... :-)

    pozdr
    Robert G.

  • 14. Data: 2012-02-09 17:54:33
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > Jakich zanizonych.. To normalne ceny energii dla kazdego szarego
    > czlowieka. Ceny obowiazuja od pazdziernika 2011 - wiec z pewnoscia sa
    > "pozniejsze" (wiec w wyzsze) niz kiedy Ty kupowales pol roku wczesniej
    > wegiel... ;)

    No czekaj... wszystko ok, tylko pamiętam jak jakiś czas temu chwaliłeś
    się, że podpisałeś z vattenfallem jakąś umowę 'gwarancja stałej ceny...'
    czy jakoś tak i na tej podstawie miałeś mieć cenę prądu bez podwyżek
    przez jakiś czas - stąd moje zwrócenie uwagi na fakt, że masz jednak ten
    prąd taniej.

    Ile płacisz w 1 taryfie? 58 gr/kWh...
    a w 2 taryfie? 32 gr/kWh.

    Ja mam prąd z tauronu wg G11 i mnie jakoś jedna taryfa wychodzi 59
    gr/kWh, a powinno być coś pomiędzy Twoją drogą i Twoją tanią. Jednak nie
    jest, a od stycznia znowu coś tam pokombinowali i chyba jeszcze drożej
    mnie kWh wychodzi... :-(

    I piszesz, że masz prąd jak każdy śmiertelnik. :-)

    Jasne, że każdy kombinuje jak umie - ja kupuję węgiel w kwietniu, Ty
    zawierasz jakieś tam umowy, żeby prąd mieć taniej. To zrozumiałe, ale
    mówienie, że masz jakoś normalnie ten prąd, coś mi nie gra :-). U nas
    tak tanie nie jest jak u Ciebie, zatem już na tym etapie bym miał
    drożej... Ludziska pewnie też.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 15. Data: 2012-02-09 18:41:46
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    W dniu 2012-02-09 18:54, Robert G pisze:

> [...]
    > mówienie, że masz jakoś normalnie ten prąd, coś mi nie gra :-). U nas
    > tak tanie nie jest jak u Ciebie, zatem już na tym etapie bym miał

    akurat z prądem u nas tak jest
    ja tez mam umowe ze stala ceną, nie trzeba zadnych zdolności
    negocjacyjnych zeby ją mieć
    nie jest najtanszy w polsce ale nie jest tez najdroższy
    a vattenfall zostal kupiony pzez tauron

    michal

  • 16. Data: 2012-02-09 18:59:55
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "Amir" <d...@g...pl> wrote in message

    > Instalując do mojego domu PC koszta byłby prawdopodobnie znacznie wyższe
    > eksploatacji niż u Adama.

    O ile ci w 10 roku nie stanie ta pompa i nie trzeba będzie jej remontować.

    Ciekawy film - poświęćcie czas na niego.

  • 17. Data: 2012-02-09 19:07:05
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    http://www.youtube.com/watch?v=QPPW8KM7eEU

  • 18. Data: 2012-02-09 20:02:43
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 9 Lut, 18:54, Robert G <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > czy jakoś tak i na tej podstawie miałeś mieć cenę prądu bez podwyżek
    > przez jakiś czas - stąd moje zwrócenie uwagi na fakt, że masz jednak ten

    A gdzie tam chwalilem sie - vattenfall sam przysyla w kopercie nowe
    warunki, ceny, regulaminy i jak NIE odpowiesz to masz umowe z
    gwarancja ceny :-) Mozesz odpowiedziec i sie nie zgodzic ale to nie ma
    sensu bo to sie zawsze oplaca. To standardowa oferta w vattenfallu dla
    kazdego :)

    > Ile płacisz w 1 taryfie? 58 gr/kWh...
    > a w 2 taryfie? 32 gr/kWh.

    Tak, dokladnie tyle :)

> [...]
    > gr/kWh, a powinno być coś pomiędzy Twoją drogą i Twoją tanią. Jednak nie
    > jest, a od stycznia znowu coś tam pokombinowali i chyba jeszcze drożej

    Moze warto zmienic dostawce pradu ?

    http://www.enea.pl/52/energia-dla-domu/oferta-dom-97
    5.html

    Tu masz G11 po 0,2689 netto czyli 0,330747 pln brutto. Do tego oplata
    dystrybucyjna w zaleznosci od tego gdzie mieszkasz.. W vattenfallu G11
    jest po 0,3432 pln brutto czyli juz troche drozej ;) W Tauronie sama
    energia G11 to (http://www.tauron-pe.pl/dla-domu/sprzedaz1/Pages/
    G11.aspx) 0,2844 netto / 0,349812 brutto plus dystrybucja 0,2085
    netto / 0,256455 brutto. Suma rzeczywiscie - 0,6 pln. Drogo.

    Ale zobacz sobie jaka ma oferte Tauron dla G12:

    http://www.tauron-pe.pl/dla-domu/sprzedaz1/Pages/G12
    e.aspx

    Po pierwsze tania taryfa trwa nie jak u nas od 22-6 (8h) tylko od 21-7
    (10h!). A koszt to brutto z dystrybucja:

    - tania: 0,28659 brutto / kWh
    - droga: 0,695811 brutto / kWh

    To jest zdecydowanie lepsza oferta niz ja mam obecnie. Jak widzisz
    wcale nie mam specjalnych wzgledow - mozesz miec lepsza cene w
    tauronie niz ja w vattenfallu ;)

> [...]
    > mówienie, że masz jakoś normalnie ten prąd, coś mi nie gra :-). U nas
    > tak tanie nie jest jak u Ciebie, zatem już na tym etapie bym miał

    Jak widac na powyzszym przykladzie - jestes w bledzie :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 19. Data: 2012-02-09 20:04:31
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 9 Lut, 19:59, "kiki" <k...@k...ki> wrote:
    > "Amir" <d...@g...pl> wrote in message

    > O ile ci w 10 roku nie stanie ta pompa i nie trzeba będzie jej remontować.

    Kazdy chlodnik ja naprawi - tam sa cztery elementy - to jest tak samo
    "skomplikowany" uklad jak klimatyzacja za 800 pln z marketu :)
    Najdrozsza sprezarka kosztuje nowa 2,5-3k pln, jej wymiana z wymiana
    czynnika - ok 1k pln.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 20. Data: 2012-02-09 20:05:57
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 9 Lut, 16:31, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:

    > A ile kosztowala cala instalacja, czyli PC, hydraulika, elektronika,
    > robocizna?
    >
    > 20 tysiecy, 30 tysiecy...?

    PC ~14k, caly DZ jakies 6-7k pln plus bajery zeby to wszystko podpiac
    = suma ok 22k pln brutto z vat. Z tym ze koszty robocizny = 0 pln bo
    sam ja sobie montowalem.
    pozdr.

    --
    Adam